🔹مدیر مجتمع زراعت شرکت با اشاره به برنامه تولید بذر سویا اظهار داشت: در سال زراعی جاری با هدف تولید دانه خوراکی سویا و همچنین به منظور تامین نیاز بذری شرکت، منطقه و استان با شرکت های مختلف، قرارداد تولید بذر منعقد شده است.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کریم هلالی، مدیر مجتمع زراعت شرکت ضمن تاکید بر اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی خاطر نشان شد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم، بیش از 465 هکتار از اراضی این بنگاه اقتصادی به کشت سویا اختصاص یافته است.

🔹وی سطح سبز سویا را بسیار مناسب ارزیابی نموده و افزود: با توجه به نقش اساسی محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تامین مواد خام کارخانه های روغن کشی کشور بیش از 90 هکتار از محصول مذکور در کشت بهاره و 375 هکتار نیز در برنامه کشت دوم در نظر گرفته شده است.

🔹مدیر مجتمع زراعت از مزایای این محصول سخن به میان آورده و گفت: سویا از نظر ویتامین های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت گاو می باشد و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد. علاوه بر این کنجاله سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و سرشار از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا است که دارای ترکیب عالی از اسیدهای آمینه بوده و نسبت به سایر کنجاله های روغنی دارای فیبر کمتری می باشد و در تغذیه گاوهای شیری از اهمیت زیادی برخوردار است.

#کشت_صنعت_مغان