⏪ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: پروژه احداث 1000 هکتار باغ میوه توسط شرکت گلدشت و همچنین طرح ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی برای تبدیل میوه ها به محصولات ثانویه فرصت مغتنمی است و علاوه بر حجم عظیم سرمایه گذاری در شرکت مغان به تولید، زنجیره ارزش، درآمدزایی و اشتغال مولد و پایدار منجر می گردد و ما نیز از اجرای این طرح در اراضی این بنگاه اقتصادی استقبال می کنیم.

✅ وی افزود: در عملیاتی نمودن این طرح بایستی مسائل حقوقی، فنی و مالی لحاظ گردد. با توجه به محدودیت های اصل 44 مبنی بر ممنوعیت سرمایه گذاری مشارکتی بیش از یکسال از طریق مجمع می توانیم، پیگیر شده و با اخذ مجوزهای لازم اقدام به انعقاد قرارداد بکنیم. مذاکرات اولیه با معاونت بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی انجام گرفته و ایشان نیز از این امر استقبال نموده اند که قرارداد را بصورت سالانه تمدید نمائیم.


✅ محمدی بیان کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برند بوده و دارای ظرفیت های چشمگیری است. طرح مذکور در تپه ماهورها و اراضی شیب دار اجرایی خواهد شد و در صورتیکه 1000 هکتار باغ احداث شود، موفقیت بزرگی برای این بنگاه اقتصادی خواهد بود و ما نیز با اعتقاد به حمایت از سرمایه گذاری پشتیبانی ها و حمایت های لازم را برای اجرای طرح ها انجام خواهیم داد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: 10 هزار اصله نهال از کشور صربستان وارد کشور و شرکت شده و اقدامات و پیگیری ها برای واردات 15 هزار اصله نهال دیگر در دست انجام است که بزودی پروسه اداری آن به اتمام رسیده و بقیه نهال ها نیز به مجموعه اضافه خواهد شد. افزون بر آن اقدامات اولیه برای ایجاد و راه اندازی نهالستان صورت پذیرفته و ما می توانیم، علاوه بر تامین نهال مورد نیاز باغات میوه به تامین نهال کشور و مجموعه گلدشت کمک کنیم.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت خاطر نشان ساخت: سطح باغات میوه شرکت 2 هزار و 300 هکتار بوده و بدلیل عدم سرمایه گذاری در طول 4 دهه گذشته بسیاری از درختان پیر و فرسوده شده اند و باردهی لازم را ندارند. از سال گذشته اقداماتی برای اصلاح آغاز گردیده و امسال نیز 300 هکتار نوسازی خواهد شد.

✅ وی ادامه داد: نوسازی باغات نیازمند نهال بوده و در همین راستا برای احداث نهالستان و باغ مادری یکسری کارها صورت پذیرفته است که بعنوان قطب تامین نهال کشور در خصوص تامین نهال های باغ شرکت و کشور وارد عمل خواهد شد.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت تصریح نمود: تسریع روند احیای باغات به سرمایه گذاری داخلی و حتی خارجی نیاز داشته و جهت تسهیل سرمایه گذاری بایستی مجوزهای لازمه از مراجع مربوطه اخذ گردد. برای اجرای پروژه احداث 1000 هکتار باغ باید طرح آن به همراه نوع میوه و ارقام آن بر اساس شرایط آب و هوایی تنظیم شود.


✅ جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد مغان اظهار داشت: پیش از این به همراه استاندار محترم مذاکراتی با مجموعه گلدشت برای احداث باغ در منطقه مغان انجام گرفته و اینجانب موضوع را با مدیرعامل محترم شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مطرح نمودم و ایشان نیز از این امر استقبال کرده و پیگیری های لازم را برای اجرایی کردن طرح انجام داده اند.

✅ وی اضافه کرد: طرح احداث 1000 هکتار پروژه بزرگی بوده و توجیه اقتصادی دارد و در رونق شرکت مغان، شهرستان پارساباد مغان، استان اردبیل و توسعه اشتغالزایی موثر و مفید است ولی اجرای آن با یکسری موانع روبرو است که ما هم بعنوان نماینده دولت به جهت اینکه اجرای آن تحول بزرگی در باغداری بوده و امیدواری های فراوانی را در خصوص آینده شرکت مغان به همراه دارد، حمایت های لازمه را از آن داشته و خواهیم داشت.

✅ دکتر طاهری، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گلدشت بیان کرد: احداث 1000 هکتار باغ نیازمند سرمایه گذاری های زیادی بوده و توسعه صنایع تبدیلی در کنار آن کمک حال کشاورزی و باغداری می باشد و به جلوگیری از تلف شدن محصولات باغی می انجامد. معمولاً 20 الی 30 درصد محصولات باغی تلف شده و ایجاد صنایع تبدیلی از خسارات وارده جلوگیری خواهد کرد و انگیزه مردم منطقه را برای توسعه باغات افزایش خواهد داد.

✅ نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گلدشت گفت: در سطح دنیا کمتر جایی مرغوبیت خاک و شرایط آب و هوایی مغان را برای تولید محصولات داشته و این امر فرصت مغتنمی برای توسعه باغ در سطح منطقه است. مجموعه گلدشت دارای 40 سال تجربه موفق در زمینه باغی و تولید محصولات ثانویه بوده و از ظرفیت بالایی برای فرآوری میوه ها برخوردار است و در صورت طی شدن پروسه اداری می تواند، در اسرع وقت با گسیل نمودن امکانات، تجهیزات و ماشین آلات نسبت به سرمایه گذاری اقدام کند.

✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan