🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان در دیدار با رئیس دادگستری شهرستان بیله سوار ضمن تاکید بر ایجاد ارزش افزوده در فعالیت های تولیدی این بنگاه اقتصادی اظهار داشت: با عنایت به سودده بودن تولید بذر، اصلی ترین محور فعالیت شرکت را تولید بذر تعریف کرده ایم.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت با اشاره به کشت ارقام مختلف بذر بصورت آزمایشی در این مجتمع عظیم ملی خاطر نشان شد: ارقام کشت شده ذرت در مقایسه با ذرت فعلی از افزایش 40 درصدی راندمان در واحد سطح برخوردار بوده و بجای 50 تن 80 تن در هکتار محصول برداشت خواهد شد و این بذور از سال آینده نیز به بخش خصوصی منطقه ارائه می شود.

🔹وی استفاده بهینه از منابع کشاورزی، هزینه اندک و سود بالاتر را از مزیت های تولید ارقام مختلف بذر توصیف نموده و افزود: بذور ذرت، پنبه، سویا و بادام زمینی که مجوز تولید انبوه آنها اخذ شده است، بطور متوسط 50 درصد افزایش راندمان خواهد داشت. این امر زمینه تولید محصولات مورد نیاز در اراضی با مقیاس کمتر را فراهم می آورد و از محل صرفه جویی انجام شده می توان باقی زمین ها را به تولید نهاده های دامی اختصاص داد.

🔹اکبر نعمتی، رئیس دادگستری شهرستان بیله سوار؛ کشت و صنعت مغان را نگین کشاورزی ایران ارزیابی کرده و تاکید نمود: حمایت از حجم عظیم تولیدات کشاورزی، دامی، باغی و صنعتی در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل در تامین امنیت غذایی کشور نقش چشمگیری داشته و به تثبیت اشتغال موجود و ایجاد مراکز اشتغال جدید منجر می شود.

#کشت_صنعت_مغان