⏪ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: شهدا میهمان الهی هستند و جانبازان گرانقدر این بنگاه اقتصادی که 40 نفر می باشند، در روزهای سخت کشور جان نثاری و رشادت به خرج داده و با تمام وجود از کیان دین و قرآن محافظت نمودند. در حال حاضر نیز پشتکاری این عزیزان در جبهه تولید و تامین قوت لایموت مردم کمتر از اجر شهادت نیست.

✅ وی افزود: بازرگانی آخرین فرآیند یک سازمان تولیدی بوده و ماقبل آن صنایع می باشد. همانگونه که بازرگانی حریم شرکت است، صنعت نیز عِرض و آبروی بازرگانی بوده و درهم تنیده اند. ارتباط و تعامل تولیدکنندگان یعنی دامپروری و زراعت با کارخانجات شرکت اجتناب ناپذیر است. این دو مجتمع تولیدی کشاورز و دامدار بزرگ و مدیران صنایع هم کارخانه دار می باشند.

✅ محمدی کارگروه های تخصصی را چشم های بینا و چشمه های خروشان شرکت توصیف نموده و بیان کرد: درآمد، سود، زیان ، هزینه و سرمایه گذاری فاکتورهای بنگاه داری اقتصادی بوده و افزایش تولید، بهره وری، رکورد جدید و تکمیل ظرفیت از عوامل مهم توسعه اند و پروژه ها نیز بایستی با رعایت استانداردهای توجیه فنی، حقوقی، اقتصادی و بازرگانی اجرایی و عملیاتی شوند.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: برندینگ در بازرگانی شرط اساسی بوده و افزون بر آن حل مشکل IR جهت صادرات محصولات تولیدی شرکت ضروری می باشد. حضور در نمایشگاه های بین المللی همچون قرقیزستان و ازبکستان برای توسعه بازرگانی خارجی لازم بوده و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پرچمدار شمالغرب کشور برای حضور در نمایشگاه های بین المللی خواهد بود.

✅ وی ضمن بیان اینکه برای توسعه بایستی بدنبال بازاریابی ها و قراردادهای جدید باشیم، ادامه داد: ایجاد دفاتر فروشگاه های زنجیره ای از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و در دستور کار می باشد. در نظر داریم، فروشگاه های زنجیره ای مغانه را جهت توزیع اقلام مختلف محصولات شرکت راه اندازی کرده و در ابتدا نیز این امر را از شهرهای پارساباد، اردبیل و تهران آغاز خواهیم کرد. با توجه به برند بودن گوشت مغان دو دفتر در میادین میوه و تره بار پایتخت راه اندازی خواهد شد.

✅ قاسم محمدی تصریح نمود: همایش ملی «زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری» با همکاری دانشگاه های تهران و محقق اردبیلی با حضور اساتید برجسته اهل فن و ایده در این حوزه در اردیبهشت ماه سال آتی توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و در محل این بنگاه اقتصادی برگزار خواهد شد. همایش دیگری نیز مهر ماه سال 1402 تحت عنوان «آب، بحران و فرصت ها» با همکاری دانشگاه های مذکور برگزار می شود که جا دارد، جوانان نخبه شرکت با ارائه مقالات و ایده های کاربردی حضور فعالی داشته باشند. مقالات ارائه گردیده در همایش های مزبور بصورت مجموعه مقالاتی چاپ خواهد شد.

✅ عضو هیئت مدیره شرکت خاطر نشان ساخت: جهت تکمیل زنجیره ارزش که ارزش افزوده نیز در همان است، خطوط تولید روغن زرد و ماست موسیر در کارخانه لبنیات و بسته بندی شکر 900 گرمی در بزرگترین کارخانه قند ایران یعنی کارخانه قند مغان راه اندازی گردیده و با آغاز به فعالیت دستگاه تمام اتوماتیک شیشه پرکنی روغن زیتون گامی دیگر در توسعه صنایع برداشته شد. در ادامه برای پرهیز از فروش فله ای رب بسته بندی محصول مزبور در قوطی های شیک و بازارپسند با برند مغانه در بازار هدف، عرضه و در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. علاوه بر آن بسته بندی عسل نیز در دستور کار قرار دارد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اذعان کرد: 1500 هکتار از اراضی شرکت زیر کشت چغندر قند پائیزه رفته و افزون بر آن با هماهنگی های بعمل آمده 200 هکتار دیگر توسط بخش خصوصی کشت گردیده است که خوراک اولیه واحد صنعتی مذکور را تامین خواهد کرد. کارخانه قند مغان بایستی با ماموریت های جدید در حد و شان شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تبلور پیدا کند.

✅ وی اضافه کرد: جهت آماده سازی مکانیزاسیون برای عملیات کاشت، داشت و برداشت باید تجهیزات و ادوات مورد نیاز با تصویب هیئت مدیره خریداری گردد. با اقدامات انجام گرفته ضریب مکانیزاسیون شرکت از هفت دهم درصد به یک و دو دهم درصد ارتقا یافته است ولی نیازمند نوسازی و ساماندهی بیشتر از اینها می باشد.

✅ محمدی اظهار داشت: در سفر ریاست محترم جمهوری عملیات اجرایی تجهیز 650 هکتار از اراضی به سیستم آبیاری سنترپیوت کلنگ زنی گردید که تا بحال این پروژه به بهره برداری کامل نرسیده است و جا دارد، از طریق شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) و واحد فنی و عمرانی پیگیری های لازم جهت تسریع در اجرا بعمل آید.

✅ عالی ترین مقام مدیریت شرکت متذکر شد: واحدهای تولیدی و خدماتی شرکت بایستی برنامه های خویش را از هم اکنون برای سال آتی بصورت مدون آماده کرده و نیازها و اولویت های شان را مشخص نمایند تا در عملیات زراعی، دامی، باغی و صنعتی با مشکل مواجه نشویم. تامین منابع پروژه های در دست اجرا ضروری است.

✅ مدیرعامل شرکت بیان کرد: آبیاری زیرسطحی مدرن ترین روش آبیاری بوده و با توجه به بحران آب مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد. تیم پیگیری کننده این امر با جدیت تمام برای تسریع اجرایی نمودن پروژه، وقت گذاشته و تاکنون جلسات مختلفی در سطح وزیر، معاونین وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی برگزار شده است که خوشبختانه در مراحل پایانی طی پروسه اداری بوده و بزودی عملیات اجرایی پروژه با حضور مسئولین کشوری کلنگ زنی خواهد شد.

✅ وی در پایان گفت: 

خوشبختانه ثبات و آرامش بر این بنگاه اقتصادی حکمفرما بوده و مدیران و کارشناسان با بینش جهادی امورات شرکت را با دقت زایدالوصفی بدون حاشیه پیش می برند.

✅ کیومرث خانمحمدیان، معاون فنی و صنعتی شرکت خاطر نشان ساخت: کارخانه لبنیات و مجتمع دامپروری شرکت مغان بصورت شبانه روزی و در تمام ایام سال بدون وقفه به فعالیت پرداخته و نیازمند پشتیبانی هستند و کوچکترین لغزش در این دو واحد تولیدی برابر با فاجعه است. اتفاقات خوبی در کارخانه لبنیات از جمله تکمیل سوله، راه اندازی خطوط تولید روغن زرد، ماست موسیر، ماست پروبیوتیک و دوغ بطری pet در اوزان ۱/۵ لیتری و ۲۵۰ سی سی انجام گرفته است.

✅ وی افزود: امور فنی و عمرانی اقدامات لازم را در خصوص تامین اقلام مورد نیاز برای پیشبرد دریافت کد IR انجام داده است. اخیراً صادرات شیر خشک شروع شده و بر اساس برآورد همکاران تا پایان سال 500 تن از محصول یاد شده به کشورهای عراق و پاکستان صادر خواهد شد که اتفاق مثبتی است. چنانچه صادرات شیر خشک توسط یک صادرکننده با قرارداد صادرات ماهانه 100 تن انجام بگیرد، نتیجه بهتری بدست خواهد آمد.

✅ معاون فنی و صنعتی شرکت اظهار داشت: بدلیل خرید مناسب چغندر قند از استان های آذربایجان غربی و کردستان امسال می توانستیم، شاهد اتفاقات خوبی در کارخانه قند مغان باشیم که متاسفانه بدلیل تاخیری که در برداشت چغندر قند انجام گرفت، این امر بوقوع نپیوست. اگر بخواهیم تولید موفقی در بازه زمانی 100 روز داشته باشیم، نیازمند 500 هزار تن چغندر قند هستیم و چنانچه فعالیت واحد صنعتی مذکور با ظرفیت 10-15 درصد ظرفیت اسمی کارخانه صورت پذیرد، ضررهای هنگفتی را برای شرکت تحمیل خواهد کرد. تصفیه شکر خام در سایر کارخانجات قند با جدیت دنبال شده و نتایج مثبتی از آن اخذ می شود.

✅ خانمحمدیان بیان کرد: اگر بخواهیم کارخانه رب نسبت به سایر کارخانجات با کمترین ضایعات و بالاترین راندمان به تولید بپردازد، باید به سمت فعالیت 24 ساعته حرکت بکنیم. تولید محصول ثانویه ارزش افزوده فوق العاده ای به همراه داشته و تامین محصول اولیه از منطقه مغان و سایر نقاط به افزایش تولید و سود بیشتر منتهی خواهد شد. فروش دغدغه اساسی بوده و امتیازی که بسته بندی به همراه دارد، فروش با برند مغانه با ارزش افزوده بیشتر می باشد.

✅ وی گفت: علاوه بر زیتون خود شرکت می توانیم زیتون های کیفی و پربازده را از سایر نقاط خریداری کرده و پس از فرآوری تبدیل به روغن زیتون نماییم. این امر ارزش افزوده ایجاد کرده و سود سرشاری را عاید این بنگاه اقتصادی خواهد کرد.

✅ لازم بذکر است، مدیران بودجه و برنامه ریزی؛ حراست؛ حقوقی و املاک؛ بازرگانی؛ روابط عمومی و بین الملل؛ فناوری اطلاعات و ارتباطات؛ مدیران کارخانجات لبنیات و پروسس میوه، معاون امور مالی و معاون تولید کارخانه قند مغان طی سخنانی به بیان نقطه نظرات خویش در خصوص موضوع جلسه پرداخته و پیشنهاداتی را مطرح نمودند که هر یک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan