⏪ حسن نظیفی، معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در دیدار با مهندس مسافر، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل که پیرو دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و مهندس علیزاده، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در خصوص تامین کود محصولات پائیزه شرکت انجام گرفت، ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به کمبود آب و نیاز بالای این بنگاه اقتصادی به نوار تیپ در توسعه آبیاری با روش مزبور بدنبال خریداری دستگاه جهت تولید آن هستیم.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت اظهار داشت: سال زراعی گذشته بدلیل تامین بموقع نهاده های کشاورزی و مدیریت مصرف آنها در مزرعه و با تلاش کارشناسان و کارگران این بنگاه اقتصادی راندمان بالایی در تولید گندم، کلزا، جو و چغندر قند بدست آمد که رکورد بی نظیری در طول تاریخ تاسیس شرکت بوده است.

✅ نظیفی بیان کرد: در زمان مدیریت بخش خصوصی در شرکت مغان بهره گیری از کود بطور کلی به فراموشی سپرده شده و بجای آن از پهن استفاده گردید که این امر نقش قابل توجهی در افت راندمان و عملکرد زراعی داشت. با در نظرگیری این موضوع که نهاده ها تاثیر فوق العاده ای در میزان بهره وری دارند، سیاست هیئت مدیره بر تامین بموقع نهاده بوده و نهایت تلاش خویش را در این راستا بکار می گیرد. افزایش عملکرد زراعت نقش اساسی در تامین نیازهای دامپروری و صنایع داشته و بدنبال آن میزان بهره وری را در سایر حوزه ها افزایش می دهد.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مجری سیاست های دولت و وزارتخانه بوده و بر اساس خط مشی ترسیمی نسبت به کشت محصولات استراتژیک زراعی اقدام می کند. در کنار آن سیر و بادام زمینی در حد تامین بذور مورد نیاز منطقه و گوجه فرنگی نیز برای تامین مواد خام اولیه کارخانه رب کشت می گردد.

✅ کیومرث خانمحمدیان، معاون فنی و صنعتی شرکت خاطر نشان ساخت: با توجه به بحران ناشی از کم آبی سیاست شرکت بر عدم کشت چغندر قند بهاره بوده و اگر هم بکارد، به مقدار بسیار قلیل خواهد بود که کفاف نیاز کارخانه قند مغان را نخواهد داشت. با توجه به اینکه قبلا نیز در اردبیل و مشگین شهر به کشت قراردادی چغندر قند اقدام شده است، از سازمان جهاد کشاورزی استان درخواست کمک جهت توسعه کشت مزبور را داریم.

✅ کریم هلالی، مدیر امور زراعت شرکت ضمن بیان اینکه 9 هزار و 600 هکتار از اراضی شرکت به کشت پائیزه اختصاص یافته است، اظهار داشت: عملکرد زراعت در قبال تامین بموقع نهاده بوده و پیک مصرف آن در شرکت کشت و صنعت و دامپروری اسفند ماه می باشد. اسفند استارتر کشت بهاره است و آماده سازی نیز در همین ماه انجام می گیرد.

✅ مهندس مسافر، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: همکاران سازمان جهاد کشاورزی استان در جلساتی که راجع به شرکت کشت و صنعت مغان برگزار می شود، عِرق خاصی به این بنگاه اقتصادی دارند. این شرکت، نفر و شخص نبوده و برند کشور و افتخار منطقه است و به هنگام اختصاص نهاده ها طیب خاطر وجود دارد. دلیل آن نیز این است که بصورت صحیحی استفاده می شود. مصرف کود در شرکت مغان به لحاظ حجم فعالیت ها، گستردگی و وسعت اراضی بالاست و بخشی از آن تامین شده و باقیمانده آن تخصیص خواهد یافت.

✅ غفور آقایی، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: 33 هزار هکتار چغندر قند در استان آذربایجان غربی کشت گردیده و دارای 6 کارخانه قند می باشد. در مرودشت کشت چغندر قند با نوار تیپ بوده و به همین دلیل راندمان و تناژ آن بالاست.

✅ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح نمود: خط قرمز ما در تخصیص نهاده ها شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس می باشد. جهت توسعه کشت قراردادی چغندر قند در شهرستان مشگین شهر و اردبیل کمک های لازمه را انجام خواهیم داد. حتی در شهرستان های خلخال و کوثر نیز که دارای زمین و شرایط آب و هوایی مستعد می باشد، این حمایت ها جهت توسعه کشت قراردادی چغندر قند انجام خواهد یافت.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan