اولین دیدار مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با اعضای منتخب شورای کارگری شرکت با حضور اعضای هیئت مدیره، مدیران امور حراست، اداری و بازرگانی بعنوان نماینده مدیریت در شورای کارگری این بنگاه اقتصادی و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: پارلمان کارگری با نزاکت و همت والا و رقابت جدی پیگیر مسائل کارگری بوده و این امر نشانگر پویایی و بروز بودن کارگران می باشد. برگزاری انتخابات شورای کارگری بر اساس قانون و عطف به قانون بوده و ساختار آن به شکلی است که ارتباط بین کارگر و کارفرما بر اساس استدلال های محیطی و منطقی برای احقاق حقوق کارگر و کارفرما انجام شود.

✅ وی افزود: علیرغم اینکه در حال عبور از گردنه سخت و مهیج مربوط به انتقال از بخش خصوصی به دولتی هستیم، تاکنون مورد نابهنجاری که روابط ساختاری را خدشه دار نموده و زیر سوال ببرد، گزارش نشده است. اعضای شورای مزبور در طول دوران کوتاه آغاز بکار نشان دادند که انضباط اجتماعی و اخلاق محوری را در دستور کار دارند.

✅ محمدی چنین بیان کرد: برنامه های اجرا شده در شرکت کشت و صنعت مغان بر اساس توسعه ساختار انسانی بوده و اسباب و ساز و کار برنامه ریزی مدیریت، همگی در جهت توسعه انسان محور می باشد. میانگین سنی کارگران، مهندسین و کارشناسان این بنگاه اقتصادی جوان بوده و کنترل کردن هیجان و مدیریت نمودن آن یکی از کارکردهای اصلی نیروی انسانی است که به نحو شایسته ای در حال انجام می باشد. پرسنل شرکت به میزان مناسبی از رندوم خودیابی دست یافته و در کنار آن به خودارزیابی و خودسنجشی رسیده اند که موفقیت های کسب شده در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل مرهون همین امر بوده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شرکت مغان میدان مانور نظام جمهوری اسلامی در زمینه امنیت غذایی بوده و توقع این است که کارکنان آن بعنوان نرم افزار و سخت افزار هوشمند عمل کنند. کارگران و کارشناسان قلب تپنده این بنگاه تولیدی بوده و ارزشمند هستند و در امتیازدهی ها باید در اولویت قرار بگیرند.

✅ وی یکی از ضعف های شرکت مغان را عدم نهادسازی و محتواسازی در آن دانسته و تاکید نمود: باید صدای کارگر به مدیرعامل برسد که اگر این امر صورت نگیرد، مشکل ایجاد می کند.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت اظهار کرد: وظایف شورای اسلامی کار مشخص است و در مجموعه بزرگی که قشر وسیعی از کارگران در آن مشغولند، برقراری تعامل لازم و ضروری است. تعامل در احصای حقوق کارگر و همچنین مشکلات شرکت به حل بسیاری از آنها خواهد انجامید. شناسایی مشکلات درون مجموعه از طریق ارتباط دوسویه امکان داشته و اعضای محترم شورای کارگری از طریق تعامل با قشر وسیع شاغل در شرکت و همچنین مدیریت آن در جهت حل مشکلات اقدام نمایند.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت چنین بیان کرد: شوراهای شهر و روستا بعنوان رابط بین مردم و دولت عمل کرده و شوراهای کارگری نیز حلقه واسط کارگر و کارفرما هستند و لازم است، این نهاد کارگری با در نظر گرفتن طرفین ثبات و آرامش در حوزه کار را در نظر گرفته و به استحکام هر چه بیشتر آن کمک کنند.

✅ وی افزود: در دنیای امروزی بسترها و ساختارها باید درست شود. ساختارها گلوگاه ها را اصلاح می کنند. تثبیت امنیت شغلی، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش رتبه و ضریب از 521 به 1500 و حذف تبعیض در تخصیص فوق العاده بازار کار از جمله اقداماتی است که در کنار صدور احکام پرسنل انجام گرفته است.

✅ ایوب سیاهی، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان پارساباد گفت: مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان در تلاش است که دریافتی های کارگران را افزایش داده و مطالبات آنان را بموقع پرداخت نماید. اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش ایمنی محیط کار نیز از جمله مواردی است که توسط مدیریت پیگیری می شود.

✅ وی تصریح نمود: انتخابات شورای اسلامی کار برای اولین بار در شرکت مغان انجام گرفته و میزان مشارکت پرسنل در آن بالا بوده و این امر نشانگر اعتماد آنان به نمایندگان شان در این نهاد مردمی جهت تعامل دوسویه با کارگر و کارفرما برای حل مسائل کارگری می باشد.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان