هزار هکتار آبیاری زیرسطحی در مجتمع های زراعت و باغات شرکت مغان اجرایی خواهد شد

 سومین جلسه هم اندیشی میدانی صبحگاهی در مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان با حضور مدیرعامل جدید، اعضای هیئت مدیره، مدیر مجتمع باغات، معاونین، مدیران حراست، برنامه و بودجه و روسای ایستگاه های مجتمع مزبور برگزار گردید. این هم اندیشی ها را مدیرعامل از ساعت ۶ صبح در تمامی امورات شرکت آغاز نموده است که پیش از این در مجتمع های زراعت و دامپروری برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: تغییراتی در شرکت آغاز شده و این کار ادامه خواهد داشت. بطور کلی بنده در عزل و نصب ها به تغییر مثبت معتقدم. مدیران باید نخبه گرا بوده و شایسته سالاری را مقدم بر مسائل حاشیه ای قرار دهند. اینان تا وقتی که با پویایی به دنبال پیشبرد هر چه بهتر امور هستند، با قدرت و انرژی به کار خود ادامه دهند. نخبگان و مدیران توانمند ارزشمند هستند و برای بروزرسانی اطلاعات آنان دوره های آموزشی مورد نیاز در داخل و خارج کشور برگزار خواهد شد.

 وی با بیان اینکه نظم، معیار و مقیاس پاداش پرسنل باید عوض گردد، افزود: برنامه زمان بندی ریاضی برای این امر تدوین شده و ضمن عدم تهدید منابع، زحمات پرسنل باید قدر دانسته و پاداش متناسب با زحمات و خروجی عملکرد آنان تخصیص داده شود. یکی از شاخص های سازمان ملل برای ارزیابی کشورهای پیشرو و توسعه یافته و غیر توسعه یافته توسعه انسانی است. ما به جد به رفاهیات پرسنل توجه نموده و تخصیص حق جذب به افراد توانمند، طبقه بندی مشاغل، اعطای وام خودرو، ایجاد تعاونی مسکن، تعاونی اعتبارات و بیمه تکمیلی در دستور کار قرار داده و انشاالله این امر به حل مشکل کارکنان خواهد انجامید.

 مدیرعامل جدید شرکت با بیان اینکه هزار هکتار آبیاری زیرسطحی در مجتمع های زراعت و باغات شرکت مغان اجرایی خواهد شد، تاکید نمود: سند توسعه استراتژی باغات باید نوشته شود و ضعف های وضعیت موجود رفع و برای افزایش راندمان تولید اقدامات ساختاری صورت پذیرد. برنامه اصلاح و احیای 300 هکتار از این مجتمع برای امسال عملیاتی خواهد شد. اصلاح و نوسازی باغات در اولویت قرار گرفته و نهالستان مجتمع مزبور راه اندازی خواهد گردید. ساز و کار واگذاری آغازین میوه سردرختی تدوین و ابزار و اسباب آن باید فراهم شود. همچنین نیازهای ساختاری مجتمع باغات میوه مشخص شده و برای تامین آن اقدام لازم صورت خواهد گرفت. انجام پیگیری ها و اقدامات راهبردی در خصوص زنجیره تولید تا صادرات ضروری است.

 قدیر پسندی، عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت اظهار کرد: برنامه ریزی تعریف مشخصی داشته و عبارت از برنامه دقیق برای نیازهای نامحدود با منابع محدود است. در گذشته سرمایه گذاری در خصوص باغات انجام نیافته و اگر در زمان مدیریت هر یک از مدیران عامل اقدام به کاشت 50 هکتار باغ می شد، شاهد وضعیت اسفناک کنونی نمی شدیم.

 وی ضمن بیان اینکه خروج از وضعیت فعلی نیازمند تلاش یکپارچه برای حل مشکلات است، افزود: پرسنل زحمتکش باغات توانایی علمی و تخصصی لازم را دارند و در این میان مدیریت و پشتیبانی حلقه مفقوده ای است که انشاالله در دوره مدیریتی مدیرعامل جدید این نقیصه رفع خواهد شد. ساماندهی باغات میوه در عرض یکسال امکانپذیر نیست و باید برنامه ریزی های لازم برای حذفیات و کاشت درختان برای ترمیم وضعیت موجود انجام گیرد. درختانی که قادر به باردهی در حد استاندارد نیستند، با صورتجلسه ای حذف شده و طی نامه ای در امور مالی ثبت خواهند شد.

 عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت با تاکید بر برنامه ریزی برای کاشت درختان و ایجاد باغ مدرن چنین بیان کرد: در طول دوران 28 ماهه مدیریت اینجانب در باغات میوه میزان تولید میوه از 5 هزار و 400 تن در سال 94 به میزان 15 هزار تن در سال 96 افزایش پیدا کرده است.

 حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت گفت: درختان باغات میوه شرکت پیر و کهنه بوده و از طرف دیگر تراکم درختان در آن از حد استاندارد پایین می باشد که این مسائل بر راندمان تولید تاثیر معناداری می گذارد. عدم فروش میوه سردرختی به ارزش ریالی نیز گریبانگیر بوده است و باید برای حفظ و استفاده اقتصادی از آن برنامه ریزی کرد.

 وی با بیان اینکه مجتمع باغات شرکت کشت و صنعت مغان بزرگترین مجتمع باغی کشور است، افزود: عدم داشتن تفکر اصلاحی و توسعه گرا به فرسودگی انجامیده و تغییر در دانش، نگرش و رفتار راه نجات از این امر است. ساماندهی باغات میوه شرکت نیاز به برنامه ریزی اساسی دارد.

 عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت تصریح نمود: نهالستان و باغ مادر به میزان 30 هکتار در حال راه اندازی است. 10 هزار اصله نهال از صربستان وارد شده و واردات 15 هزار اصله نهال دیگر در حال مکاتبه و پیگیری است. گلخانه نیز زنجیره تولید نهال را تکمیل می کند که این بنگاه اقتصادی دارای گلخانه ای استاندارد است.

 نظیفی چنین ادامه داد: ما می توانیم در زمینه تحقیقات کارهای زیادی انجام بدهیم. برای بروزتر کردن اطلاعات، آموزش های تحقیقاتی و تخصصی باید برگزار گردد. در همین راستا تفاهمنامه ای با مرکز آموزش و تحقیقات منعقد نموده ایم.

 لازم بذکر است، مدیر مجتمع باغات میوه، معاونین و مسئولین حاضر در جلسه مسائل و مشکلات حوزه کاری و همچنین نقطه نظرات پیشنهادی خویش را با مدیرعامل مطرح کردند و مسائل مطروحه مورد کنکاش و واکاوی قرار گرفت.

روابط عمومی و امور بین المللی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان