⏪ مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با معاون تولیدات گیاهی و زراعی وزارت جهاد کشاورزی در محل وزارتخانه دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان علیرضا مهاجر، معاون تولیدات گیاهی و زراعی وزارت جهاد کشاورزی از پیشرفت های بدست آمده در شرکت ابراز خرسندی کرده خواستار تداوم روند رشد و توسعه شرکت شده و اظهار نمود: شرکت مغان یکی از شرکت های زنجیره تولیدی است که در صنایع غذایی کشور نقش بسزایی را دارد. در تمامی ممالک تولیدکنندگان پایه و ستون اصلی آن هستند و منطقه مغان نیز با توجه به شرایط آب و هوایی و پتانسیل بالقوه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از مناطق بکر کشور به شمار می رود و جریان مثبت تولید در آن منطقه پشتوانه خوبی برای کشور و دولت می باشد.

✅ وی ضمن تاکید بر توسعه کشاورزی قراردادی در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده ها با در اختیار قرار دادن بموقع آن با نرخ یارانه ای از تولید حمایت خواهیم کرد. یکی از مسئولیت های وزارتخانه پشتیبانی از تولید بوده و ما با جدیت این امر را پیگیری می کنیم.

✅ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) اظهار داشت: بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری ایران در شمال استان اردبیل با داشتن مجموعه گسترده ای از فعالیت های متنوع تولیدی از بدو تاسیس در رشد و توسعه اقتصادی شهرستان پارساباد مغان و شهرستان های همجوار نقش بسزایی داشته و در ایجاد اشتغال مولد و تامین امنیت غذایی موثر واقع شده است.

✅ وی گفت: پس از استقرار هیئت مدیره دولتی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مدیریت شرکت اقدامات اساسی برای ساماندهی امور و شکوفایی آن داشته است. پرداخت بموقع حقوق ها، اعطای حق جذب 20 درصدی به پرسنل فاقد حق جذب و اهدای بسته های معیشتی نقدی و غیرنقدی که به مناسبت های مختلف مذهبی و ملی انجام می گیرد، در ارتقای روحیه کاری پرسنل موثر بوده و این امر در افزایش راندمان تولید محصولات موثر بوده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: تامین بموقع نهاده ها و مدیریت مصرف آنها در سال زراعی 1400- 1399 سبب افزایش راندمان 30 الی 40 درصدی محصولات کشاورزی گردیده و این امر با تداوم تمهیدات اتخاذی موجب گردید، امسال، هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی رکورد جدیدی در طول تاریخ تاسیس شرکت در زمینه تولید محصولات به ثبت برسد که اخیراً به شکرانه آن، جشن گندم با حضور مسئولین استان و شهرستان برگزار گردید. این امر مرهون حمایت های وزارتخانه از اقدامات انجام گرفته، تلاش مدیریت شرکت و بدنه کارشناسی و کارگری می باشد که جا دارد از حمایت های وزیر محترم جهاد کشاورزی و معاونت های وزارتخانه و تلاش های شبانه روزی و بی مثال کارکنان نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشم. جهت ارج نهادن به کوشش پرسنل حق بهره وری به تلاشگران شاغل در این بنگاه اقتصادی در اسرع وقت اعطا خواهد شد.

✅ محسن زاده تصریح نمود: در مسئله بحران آب، ما با چالشی جدی روبرو هستیم و باید به سیستم آبیاری نوین روی آورده و بحران را مدیریت کنیم. برای همین با تکیه بر محل منابع داخلی شرکت در بخش های 6 و 7 نسبت به اجرای سیستم آبیاری تحت فشار 650 هکتار از اراضی اقدام شد که در سفر استانی ریاست محترم جمهوری به استان و شرکت کشت و صنعت مغان وزیر محترم جهاد کشاورزی کلنگ زنی آغاز عملیات را انجام داد و این پروژه با سرعت اجرایی گردیده و همزمان با دهه مبارک فجر 1400 به مرحله بهره برداری رسید.


✅ محسن زاده افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تولید در کشور و برنامه ریزی جامع در این خصوص، تدوین نظام جامع تولیدی شرکت می تواند آینده نویدبخشی را برای شرکت ترسیم بکند و ما نیز با حمایت وزارتخانه درصدد تهیه، تدوین، ابلاغ و اجرایی کردن آن هستیم و امیدواریم با تحقق این بحث شاهد بالندگی روزافزون این بنگاه اقتصادی در نقطه صفر مرزی باشیم. ثبات و آرامش اولویت اول ما است که خوشبختانه به آن دست یافته ایم.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن تقدیر و تشکر از همراهی، همفکری و ارائه طرق معاون تولیدات گیاهی و زراعی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از جمله معاونت های تخصصی که شرکت کشت و صنعت مغان را همراهی کرده و نظرات کارشناسی و استراتژیک را مطرح می کند، حوزه تولیدات گیاهی و زراعی است که این امر را مدیون جناب آقای دکتر مهاجر هستیم. هر چند که سایر معاونت ها هم همکاری های جدی را با این بنگاه اقتصادی از ابعاد نظارتی، همفکری، برنامه ریزی و تقریب نظرات استراتژیک انجام می دهند. جناب آقای دکتر ساداتی نژاد به معاونت ها و حوزه های ستادی تاکید دارند، با شرکت های تولیدی که در راستای امنیت و اقتدار غذایی مجدانه وارد صحنه شده اند، همکاری نمایند که در این خصوص از حمایت های وزیر تلاشگر، معاونین و مدیرعامل شهرک های کشاورزی تقدیر و تشکر می نماییم.

✅ قاسم محمدی از دکتر مهاجر دعوت به بازدید میدانی کرده و اظهار نمود: ما در بازدیدهای میدانی می توانیم نقاط ضعف و قوت را مورد حلّاجی قرار داده و تحلیل داده هایِ میدانیِ مشاهده ای داشته باشیم تا داوری و قضاوت هایی را انجام بدهیم. بنابراین حضور وزیر و معاونین تولیدی بالادستی چه در حوزه پژوهش و چه در حوزه های اجرایی و دستورالعملی برای ما ارمغان های بسیار ارزشمندی به همراه دارد.

✅ وی افزود: الحمدلله با رکوردهای جدیدی که در حوزه تولید کشاورزی از جمله گندم، جو، کلزا و چغندر قند داشته ایم، ما یکی از دوران های خوب، نشاط انگیز و سرآمدی شرکت کشت و صنعت مغان را تجربه می کنیم و این کافی نبوده و باید به تمامی واحدها تسری پیدا بکند.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از معاون تولیدات گیاهی درخواست کرد که در تدوین، تهیه و ابلاغ دستورالعمل های جدید برای کشاورزی قراردادی، مکانیزاسیون و رشد نرخ مکانیزاسیون و استفاده از تسهیلات در حوزه زراعی از طریق بانک کشاورزی و سایر بانک ها، مراکز و نهادهای مالی این شرکت را یاری بکنند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان