⏪ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بازدید و با عضو هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی این بنگاه اقتصادی دیدار و گفتگو کرد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قدیر پسندی، معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت اظهار داشت: این بنگاه تولیدی در بحث تامین امنیت غذایی بخشی از گوشت کشور را تامین می کند. ما با اتکا به ظرفیت های شرکت قادر به تامین 10 هزار تن از نیاز کشور به گوشت قرمز کشور هستیم.

✅ عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه نباید صرفاً به سود ریالی شرکت تمرکز کرد، افزود: بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل که در شمال استان واقع شده است، یک شرکت حاکمیتی است و سیاست های دولت را اعمال می کند. علیرغم اینکه رغبت به تولید گندم و کلزا توسط بخش خصوصی در سطح پایینی قرار دارد، ما امسال بیش از 25 هزار تن گندم و 4 هزار تن کلزا تولید نموده و نقش اساسی در تولید کالاهای استراتژیک داشته ایم.

✅ معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت ضمن بیان اینکه در حال حاضر شرکت هیچگونه بدهی معوق به سازمان تامین اجتماعی ندارد و پرداختی بموقع و بروز انجام می شود،گفت: شرکت کشت و صنعت مغان با تامین بموقع نهاده ها و مدیریت مصرف آنها در سال گذشته افزایش 30 الی 40 درصدی راندمان تولید محصولات را داشته و امسال نیز با تداوم این موفقیت در زمینه تولید گندم، جو و کلزا رکورد بی سابقه ای به ثبت رساند که در طول تاریخ تاسیس شرکت بی سابقه بوده است.

✅ پسندی چنین بیان کرد: کشاورزان منطقه، استان اردبیل و استان های همجوار تا پیش از تاسیس شرکت مغان بصورت سنتی عمل می کردند ولی بعد از آغاز بکار این شرکت، کشاورزان مغان جزو زارعین پیشرفته در کشور و حتی سطح دنیا شناخته شده و با بهره گیری از فناوری های بروز دنیا انواع و اقسام محصولات را تولید می کنند. این امر در سایه آموزش، الگوسازی، ترویج و آزمایش فناوری ها و تکنولوژی های نوین مردمی سازی گردیده است.

✅ وی در پایان تصریح کرد: برای مشارکت بخش خصوصی و دولتی جهت سرمایه گذاری در شرکت در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم که در صورت کسب مجوز شاهد تحول اساسی در این بنگاه اقتصادی خواهیم بود.

✅ میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با وجود بیشترین نیروی انسانی و اشتغال مستقیم حدود 3 هزار و 500 نفر و غیرمستقیم بیش از هزار نفر و با دارا بودن بیشترین اراضی متمرکز در استان و وجود بزرگترین مجتمع باغی کشور دارای قابلیت های فراوانی در زمینه تولید انواع محصولات استراتژیک بوده و علاوه بر آن صنایع فعال در این شرکت نسبت به تولید مایحتاج کشور و کاهش وابستگی به اجانب نقش بی همتایی را دارد.

✅ وی افزود: دامپروری شرکت مغان بزرگترین مجتمع دامپروری کشور و یکی از 4-3 مجتمع بزرگ در سطح دنیا می باشد که نقش اساسی در تولید محصولات لبنی و تامین گوشت قرمز مورد نیاز منطقه، استان و کشور را به عهده دارد.

✅ میرهاشم موسوی تاکید نمود: تولید در کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی می باشد. شرکت مغان نیز اهتمام ویژه ای در امر تولید داشته و از بنگاه های اقتصادی پیشرو در کشور است.

✅ لازم بذکر است که مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور و هیئت همراه در سفر استانی خویش از قسمت های مختلف تولیدی شرکت بازدید بعمل آورد. در این دیدار افشین شیرزاد، مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل؛ دکتر سیدعباس موسوی، مدیر درمان تامین اجتماعی استان و نعمت ولیزاده، رئیس تامین اجتماعی شهرستان پارس آباد مغان نیز حضور داشتند.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان