⏪ تفاهمنامه همکاری سه جانبه مابین مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور، سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به امضا رسید.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: در طول دوران 18 ماهه پس از عودت دادن شرکت از بخش خصوصی به دولتی مدیریت مستقر در این بنگاه اقتصادی به رکوردهای زیادی در زمینه های مختلف تولیدی دست یافته است. علاوه بر افزایش راندمان 30 الی 40 درصدی که در سال زراعی 1400-1399 در خصوص تولید گندم، جو و کلزا بدست آمد، در سالجاری نیز موفق به دستیابی به افزایش قابل ملاحظه راندمان تولید در این محصولات شده ایم. در برخی از مزارع گندم تناژ 11 هزار و 200 کیلوگرم در هکتار نیز ثبت شده است که البته علیرغم برداشت 3 تن در هکتار در اراضی زهدار باز هم میانگین برداشت در مقایسه با سال های پیش بسیار زیاد است.

✅ وی افزود: امسال در محصول کلزا رکورد 3 هزار و 100 کیلوگرم ثبت شده است که در مقایسه با بخش خصوصی بیش از 50 درصد افزایش راندمان داریم. افزایش تعداد 3 هزار راسی دام ها، ثبت رکورد تولید 230 تن شیر خام در روز و به تبع آن افزایش تولید محصولات لبنی در کنار سرمایه گذاری های عمرانی نویدبخش آینده روشن برای این بنگاه اقتصادی است که در سایه تامین بموقع نهاده های کشاورزی و دامی و کوشش مجدانه مدیریت، کارشناسان و کارگران زحمتکش محقق شده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: در راستای استفاده از علم و فناوری روز و دانش بنیان تفاهمنامه های چندجانبه با سازمان ها و نهادهای تحقیقاتی- کاربردی داخلی و خارجی منعقد گردیده است. برای اولین در کشور پردیس کشاورزی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حال پیگیری و راه اندازی می باشد. یکی از ابزارهای مهم در ارتقای بهره وری سازمانی آموزش پرسنل می باشد که در این زمینه تفاهمنامه هایی منعقد شده و در صورت اجرایی شدن آن عملکرد کارکنان بیشتر از پیش خواهد شد.

✅ رضا باجولوند، رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور گفت: کارآفرینی یکی از فعالیت های مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور بوده و خوشبختانه این مرکز در زمینه مذکور صاحب سبک می باشد و امیدواریم برای توسعه کسب و کارها از مرکز تربیت مدرس بهره برداری های لازم را بکنیم. ما در این مرکز می توانیم آموزش های مهارتی با استفاده از تولید محتوای آموزشی را به پرسنل شرکت آموزش بدهیم. ایجاد آکادمی مشترک یکی دیگر از کارهای مرکز تربیت مربی بوده و این مرکز به همراه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دارای ظرفیت فوق العاده ای در زمینه مذکور می باشد.

✅ وی ضمن بیان اینکه مرکز تربیت مربی مرکز ملی و بین المللی است، اظهار داشت: دو هسته مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در توسعه مهارت و اشتغال با رویکرد تربیت مربی در اشتغال تاثیر دارد. امیدوارم با اجرایی شدن این تفاهمنامه شاهد کیفیت بخشی با آموزش های مهارتی باشیم.

✅ باجولوند افزود: سیاست سازمان جلب مشارکت ذینفعان از صنایع، صنوف و کارآموزان است. در جهان امروزه آموزش از صنعت جدا نبوده و در این خصوص ساختاری برای مشارکت لازم می باشد که پیش بینی های لازم برای آن انجام شده است. این مرکز از سال 1352 مسئولیت تربیت مربی را بعهده داشته و دارد.

✅ رئیس مرکز تربیت مربی و پژوهش های فنی و حرفه ای کشور چنین بیان نمود: هر مربی حدود 2 هزار تا 3 هزار ساعت آموزش دیده و نیاز است که آنان ارتباط خود را با صنعت گسترش دهند. رویکرد مثبت آموزش در محیط کار برای ارتقای مهارت کارگران و کارشناسان امری بدیهی بوده و کشورهای صنعتی با این رویه صاحب اقتصادی پویا شده اند.

✅ رحیم یونسی، مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: این تفاهمنامه از اسفند سال گذشته بصورت جدی پیگیری شده و در نهایت مکاتبات، بازدیدها، جلسات و وبینارهای ما منجر به شناخت بسیار زیاد از ظرفیت های زراعی، دامی، باغی و صنعتی شرکت گردید و سازمان مصمم شد بخشی از وظایف خود را در حوزه ارتقای مهارت و بازآموزی مربیان در قالب تفاهمنامه واگذار نماید.

✅ وی افزود: بدنبال انعقاد این تفاهمنامه پیوست زمان بندی، اجرایی و دستورالعمل های آن مکتوب گردیده و عملیاتی خواهد شد. امیدواریم با این کار بازدهی آن را در عمل و ارتقای بهره وری مشاهده نمائیم.

✅ لازم بذکر است بر اساس این تفاهمنامه اجرای دوره های مهارتی برای شاغلین در شرکت برابر با استانداردهای شغل و شایستگی سازمان، برگزاری دوره های تربیت مدرس برای آموزش های درون سازمانی و برون سازمانی، توسعه همکاری های فیمابین در راستای استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در تمامی زمینه های آموزشی و پژوهشی و ایجاد مرکز آموزش بین کارگاهی در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در نظر گرفته شده است.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان