⏪ جهت اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی در خصوص اقدامات انجام یافته در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیرعامل شرکت با حضور دادستان شهرستان پارساباد، فرمانده نیروی انتظامی شهرستان پارساباد و مسئول ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر پارساباد در محل سالن کنفرانس شهرک شهید آیت الله غفاری برگزار شد. در این نشست بصورت شفاف به ابهامات و سوالات فعالین خبری و مجازی پاسخ های مستدل همراه با مستندات لازم داده شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت ضمن تبریک هفته بسیج اظهار داشت: بسیج نیرویی برآمده از دل مردم و برای مردم بوده و در تمامی عرصه ها فعالیت چشمگیری از خود نشان داده است.

✅ وی نیروی انسانی شرکت را ارزشمندترین سرمایه دانسته و افزود: در طول 10 ماهه اخیر نسبت به پرداخت بموقع حقوق پرسنل و وضعیت رفاهی آنان اهتمام ویژه ای شده است و علاوه بر افزایش 39 درصدی حقوق که از طرف دولت مصوب شد، 20 درصد نیز به عنوان حق جذب با مصوبه هیئت مدیره به تمامی پرسنل اعطا گردید.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کل اراضی شرکت در بدو تاسیس آن در سال 53 را 63 هزار و 500 هکتار اعلام کرده و گفت: با اختصاص 38 هزار هکتار به نهادها، شرکت پارس، عشایر و پرسنل در ادوار مختلف هم اکنون این بنگاه اقتصادی از سطح 24 هزار هکتار اراضی موجود دارای 20 هزار هکتار خالص و 3 هزار و 500 نفر حقوق بگیر می باشد.

✅ وی با بیان اینکه 36 درصد هزینه های شرکت مربوط به نیروی انسانی آن است، تصریح کرد: بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل بیمار بوده و در خصوص چابک سازی و سرمایه گذاری در طول سالیان متمادی اقدامی نشده است. هزار هکتار از مجتمع 2 هزار و 500 هکتاری باغات میوه پیر و فرسوده می باشد که باید از سال ها قبل بخصوص قبل از واگذاری نسبت به اصلاح و جوان سازی سالانه حداقل 100 هکتار آن اقدام می شد که انجام نشده است. بخشی از مزارع ما نیز زهدار است که با پیگیری هایی که انجام یافته برای زهکشی آن برنامه ریزی کرده ایم.

✅ اسداله محسن زاده بزرگترین تهدید جدی شرکت و منطقه را بحث آب دانسته و گفت: در سال جاری علیرغم مشکلات موجود با تامین بموقع نهاده ها، مدیریت نحوه و زمان مصرف نهاده ها و تلاش کارشناسان و همت کارگران در گندم، جو، کلزا و چغندر قند افزایش راندمان داشته ایم. فقط در چغندر قند در مقایسه با سال 99 ده تن در هکتار افزایش تولید داریم. تعداد دام مجتمع دامپروری را در طول 10 ماهه گذشته از 17 هزار و 300 راس با اتخاذ تمهیداتی از قبیل تامین بموقع نهاده های دامی، تغذیه با جیره غذایی باکیفیت و سالم سازی بهداشتی جایگاه های دام ها که در جلوگیری از سقط جنین موثر است، به 19 هزار و 600 راس افزایش یافته است و میزان شیر خام استحصالی نیز از 140 تن در روز به 205 تن در روز افزایش پیدا کرده است که در طول تاریخ تاسیس این بنگاه تولیدی بی سابقه می باشد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با ذکر اینکه تمامی آمارها مستند است، چنین بیان کرد: شرکت، مجری سیاست های دولت بوده و تمامی کارها بر اساس قانون انجام می شود. تمام تلاش ما بر این است که بیشترین خدمت با کمترین حاشیه به نظام، انقلاب، ایران و پرسنل زحمتکش شرکت ارائه شود.

✅ وی افزود: دغدغه امام جمعه محترم و نماینده محترم رفع بیکاری از طریق ایجاد اشتغال است که در این خصوص باید زمینه و بسترهای لازم 

آماده شود. با توجه به قرارداد همکاری بین ایران و چین، ما نیز برنامه های توسعه ای خود را در تمامی حوزه ها به مبلغ 23 هزار میلیارد تومان ارائه داده ایم. این طرح فعلاً در حد پیشنهاد است و از طریق مراجع ذیصلاح در دست پیگیری می باشد و امیدواریم بتوانیم با به نتیجه رساندن آن گامی در رونق تولید، افزایش بهره وری، ایجاد ارزش افزوده و سودآوری برداشته و در ایجاد اشتغال مولد و پایدار موثر باشیم.

✅قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت اظهار داشت: از 15/10/1399 که هیئت مدیره کار خود را در این بنگاه اقتصادی شروع کرده است، اقدام به برگزاری 55 جلسه نموده است که برخی از این جلسات در ایام تعطیل بوده و تا پاسی از شب بطول انجامیده است. انظباط در هیئت مدیره بعنوان اصل اساسی پذیرفته شده و 341 بند از مصوبات هیئت مدیره اجرایی شده و بقیه مصوبات نیز با در نظر گرفتن وجدان کاری در دست پیگیری و اجرایی شدن می باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت چنین بیان نمود: تمامی عملکرد ما ارائه شده است و در معرض عموم قرار داشته و مستند و قابل دفاع است. کار ما در این بنگاه اقتصادی، تولید می باشد. وی افزود: کار ما جهادی بوده و سرباز کوچک کشور ایران هستیم و اگر تکلیفی برای خدمت باشد، با افتخار انجام می دهیم. ما باید دست به دست هم بدهیم تا نقص ها را رفع کنیم.

✅ ناصر اسکندری، دادستان شهرستان پارساباد اظهار داشت: محفل نشست با اصحاب رسانه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای آسیب شناسی بهترین شیوه است. بنده از فضای انتقاد حمایت می کنم. منتهی خبر باید مستند و مستدل باشد و اصحاب رسانه با تحقیق و بررسی و با نگاه توامان به زیبایی ها و پلشتی ها بدون حب و بغض قلم فرسایی نمایند و ما نیز از انتقاد مستند و مستدل استقبال کرده و باید از مطالب حاوی تخریب مغرضانه و بدور از انصاف دوری کنیم.

✅ وی افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در قالب سهامی عام بوده و تصمیم هیئت مدیره و مدیرعامل از سوی مجمع عمومی و وزارتخانه اعمال می شود.

✅ دادستان شهرستان پارساباد تصریح کرد: پرونده ابطال واگذاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بسته شده و اعمال ماده ۴۷۷ مختص و منحصر به اختیارات شخص رئیس قوه قضاییه است. بر فرض با تشخیص وارد دانستن ماده مذکور توسط رئیس محترم قوه به هیئت امین برای بررسی مجدد ارسال می گردد. این اتفاق در رابطه با پرونده شرکت مغان به وقوع نپیوسته و پرونده ابطال واگذاری مغان بسته شده است.

✅ در پایان این نشست از یعقوب شجاعی، خبرنگار صدا و سیما که اخیراً در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی شبکه بین المللی سحر توانست، مقام اول مستندسازی را با عنوان معرفی آداب و رسوم عشایر شاهسون به دست آورد، با اهدای لوح تقدیر، تجلیل بعمل آمد.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان