به گزارش روابط عمومی شرکت، درابتداي اين جلسه بعد از تلاوت آياتي چند از كلام ا...مجيد، مهندس ميرجمال الدين پورپيغمبر عضو هيئت مديره و مديرعامل، با تبريك فرارسيدن عيد نوروز و با بيان اينكه در سال 96 موفقيت هاي خوبي كسب نموديم افزود: برخودم وظيفه ميدانم از زحمات بي شائبه حاج آقا محمدي مديرعامل محترم (سابق) شركت تقدير و تشكر نمايم. پورپيغمبر افزود: در تمام اموراتي كه سرمايه گذاري انجام يافته و كارهاي آن به اتمام رسيده و يا كارهايي وجود دارد كه بايد تكميل شود، اقدامات و آثار مثبتي كه توسط حاج آقا محمدي انجام يافته، مشهود و نمايان است. لذا پشتكاري، آينده نگري،شجاعت و پاكدستي ايشان براي همه ما محرز است و اميدوارم در ادامه تلاشهايمان از وجود و راهنمایی های ايشان بهره مند شويم.

?پورپیغمبر خاطر نشان كرد: سال 96 سال پرمشغله اي بود، تلاش و کوشش درشرکتی مثل کشت و صنعت مغان کار یکي - دو نفر نیست، بحث اشتغال و ايجاد فرصت هاي اشتغال در اين شركت يكي از دغدغه مهم ما مي باشد و در همين راستا با ايجاد فعاليت هاي گلخانه اي اقدام مثبتي ميتوان انجام داد و به همين منظور با چندين هيئت مربوطه مذاكره نموده ايم و انشالله به نتايج مطلوبي دست خواهيم يافت.

 

 

?وي گفت: در سال 96 غلی رغم مشكل كم آبي، همكاران ما با همت و درايت خويش كارها را به نحو احسن مديريت نمودند و با وجود كم آبي نه تنها تاثير چنداني در كاهش راندمان محصولات زراعي و باغي بوجود نيامد بلكه توانستيم راندمان كلزا ، گندم و ذرت را افزايش دهيم.
مديرعامل كشت و صنعت مغان، با بيان اينكه شهرستان پارس آباد مغان به عنوان قطب مهم كشاورزي با مشكلات كمبود بذر و بخصوص بذر سويا مواجه است افزود:امسال براي اولين بار 100 تن بذر سويا توليد نموديم و انشالله سال آينده به اين امر مهم يعني توليد بذر سويا اقدام خواهيم نمود.
عضو هيئت مديره كشت و صنعت مغان به اهميت كشت دانه هاي روغني در كشور اشاره نمود و خاطر نشان كرد: در سال زراعي 97-96 عملكرد محصول كلزا بسيار مطلوب بوده و پيش بيني ميكنيم بيش از دوبرابر يعني حدود 13 هزار تن كلزا توليد نماييم.

?مهندس پورپیغمبر، ضمن تشكر از كليه واحدهاي توليدي، صنعتي و دامي شركت و با تشكر ويژه از مديريت محترم حراست و حفاظت شركت در راستاي صيانت از مجموعه بزرگ كشت و صنعت مغان افزود: مشکلات وکاستی‌ها را توانستیم با تلاش و کوشش کلیه نیروهای زحمتکش این شرکت برطرف و به سرانجام برسانیم .

 

 
وي گفت: امسال با مدیریت مناسب و به موقع توانستیم باغات میوه شرکت را با دراختیار قرار دادن افراد متخصص و کاردان بموقع هرس نموده و از خسارات احتمالی جلوگیری نماییم.
?در مجتمع دامپروري شركت پويايي و حركت رو به رشد در حال مشاهده است و علرغم مشكلات موجود كارها به نحو احسن اداره ميشود.
?در كارخانه لبنيات نيزهمانند كارخانه قند با تلاش و كوشش شبانه روزي همكاران توليد محصولات لبني به نحو احسن ادامه دارد و انشالله در سال آينده اتوماسيون كارخانه لبنيات راه اندازي خواهد شد.
وی گفت : با نظارت دقیق درمراحل های مختلف بخش زراعت وکنترل بیماری توانستیم در تولید کلزاء و گندم بیش از 8 میلیارد تومان حاصل ازافزایش عملکرد تولید داشته باشیم .
?مدير عامل كشت و صنعت مغان از خرید 187 هزار تن چغندر قند در سالجاري خبرداد و گفت : باتلاش و کوشش شبانه روزی کلیه نیروهای کارخانه قند بیش از 21هزار تن شکر تولید نموديم که انشالله با نرخ دولتی به فروش خواهیم رساند .

?در ادامه اين جلسه دكتر علايي، عضو هيئت مديره و معاون كشاورزي و دامپروري شركت نيز، با سپاس از همكاري و همدلي كليه پرسنل شركت بخصوص در حوزه هاي زراعت ، امور دامپروري و مجتمع باغات در طول سال 96 افزود: یکی از اهداف شرکت درآمد زایی وصرفه جویی می باشد و در طول سال گذشته با برنامه ریزهای که انجام گردید در حوزه های مختلف شرکت صرفه جویی های قابل توجهی را در فازهای تولید شاهد بودیم .

?وی با بیان اینکه مجتمع زراعت شرکت علاوه بر فعالیت و تولید مضاعف در جهت تولید محصولات کیفی و استاندارد، درزمینه کنترل بیماریهای زراعی نیز بصورت شبانه روزی تلاش نمودند گفت : سال گذشته با جلسات متعددی در جهت افزایش تولید و کنترل بیماریها انجام گردید و عملاً نتایج بهتری را نیز شاهد بودیم.

? معاون کشاورزی و دامپروری شرکت خاطر نشان کرد: امسال زمین های دیم شرکت در جهت صرفه جویی آب به بخشهای خصوصی اجاره داده نشد بطوریکه درتولید محصول گندم و کلزا بیش از هشت میلیارد تومان ازمحل افزایش عملکرد سود حاصل شرکت گردید
ایشان همچنین ازفعال بودن دو اکیپ تغذیه و گیاه پزشکی برای تاثیر گذاری بهتر برتولید و کنترل بیماریها از سال گذشته خبرداد و ابراز امیدواری کرد: درسال آینده نیز این روند و همچنین تولید محصولات ارگانیک و عاری از سموم شیمیایی در اولویت برنامه های ما خواهد بود.

?درادامه اين جلسه مهندس شهريارنگاهی، نايب رئيس هیئت مدیره و معاون مالی ،اداری و بازرگانی کشت و صنعت مغان نیزبا اشاره به تلاش و پيگيري هاي انجام يافته در پايان سال و پرداخت بموقع حق و حقوق كليه پرسنل شركت به پايبندي كليه مديران به رعايت نظم و انضباط مالي و اداري اشاره نمود و ازکلیه مدیران و پرسنل شرکت خواست در سال جديد جهت پیشبرد اهداف بلند مدت شرکت بصورت گسترده با مدیریت شرکت همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

?نایب رئیس هیئت مدیره افزود: خوشبختانه شرکت برای چهارمین سال متوالی ازانضباط مالی مطلوب و مناسبی برخوردار می باشد بطوریکه با حذف اقلام غير ضروري و اعمال صرفه جويي، توانسته است صرفه جویی قابل توجهی را در امر مالی داشته باشد.

وی همچنین به تجميع پيمانكاران نيروي انساني شركت اشاره نمود و افزود: تجميع پيمانكاران نيروي انساني توانسته است نزديك به 2 ميليارد تومان صرفه جويي عايد شركت نمايد. در تعدد پيمانكاران اعمال سليقه و عدم نظارت و كنترل دقيق موجب تضييع حقوق كارگران و حيف و ميل اموال شركت مي شد.

 

  

?معاون مالی،اداری و بازرگانی شرکت به اصلاح ساختار اداري اشاره نمود و افزد: عوامل مختلفی بر روی رفتار کارکنان و بهره وری آنان موثر است که یکی از این عوامل را می توان بحث ساختار های سازمانی دانست، لذا تلاش ما حذف بعضي از امورات موازي در شركت ميباشد كه انشالله در سال آينده با دقت و برنامه ريزي مدون درراستاي اقتصاد مقاومتي حركت رو به رشد خود را سرعت خواهيم بخشيد.

?در اين جلسه مهندس صادق نادري عضو هيئت مديره و معاون فني و صنعتي شركت كشت و صنعت مغان ضمن تشكر از همكاري صميمانه كليه پرسنل شركت بخصوص واحد هاي فني و صنعتي در شركت افزد: کارخانه لبنیات شرکت با فعالیت شبانه روزی و تنوع تولید برای سومین سال متوالی به عنوان واحد نمونه کیفی استان از سوی اداره کل استاندارد اردبیل شناخته شده است بطوریکه در بخش تولید کیفی محصولات لبنی از جمله شیر پاکتی، ماست و دوغ افزایش تولید داشته ایم.
?مهندس نادری افزود: بروزرسانی و تعمیرات کارخانه لبنیات توسط پرسنل کارخانه، با هزینه بسیار اندکی انجام شده و این روند ادامه خواهد یافت.
عضو هیئت مدیره و معاون فنی و صنعتی شرکت، به رکورد تولید شکر در کارخانه قند مغان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: امسال رکورد خرید چغندر قند و تولید شکر در طی ده سال گذشته شکسته شد ضمن اینکه با کاهش زمان بهره برداری، صرفه جویی بسیار خوبی در کارخانه قند مغان داشته ایم.

 

 

 
?نادری در ادامه با تشریح فعالیت های مطلوب در حوزه امور فنی و عمرانی خاطرنشان کرد: در حوزه فنی و عمرانی فعالیت های بسیار خوبی در جهت ایجاد زهکشی و تسطیح اراضی، ترمیم و بازسازی کانالت ها، و ایجاد دریچه های آب انجام شده است و این روند در سال آینده نیز با شتاب و سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت. وی با بیان اینکه در حوزه امور پشتبانی، فنی و مکانیزه به لحاظ سرمایه گذاری و نوسازی ناوگان مکانیزه شرکت در سال های گذشته، عملیات تهیه و کاشت بموقع انجام یافته بطوریکه حدود 10 هزار هکتار کشت محصولات پاییزه تا اواسط آبان ماه به انجام رسید. از طرفی با تعمیر و بازسازی ماشین آلات مستعمل و در امر برداشت و جابجایی حدود 54 هزارتن از محصولات توسط خود شرکت انجام یافته است که در این خصوص نیز صرفه جویی محسوس و قابل قبولی داشته ایم.

  

 

 

?شایان ذکر است در پایان این جلسه، مدیران امور و تعدادی از مسئولین بخش های مجتمع زراعت نظرات و پیشنهادات خود را جهت پیشبرد اهداف و برنامه های آتی ارائه نمودند.


✍️ روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان