به گزارش روابط عمومی شرکت، دکترعلایی عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مراسم امروز کاشت بیش از 200 نهال محوطه مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند و البته تاریخ این روز با توجه به آب و هوای هر کشور متفاوت است و بیشتر سعی می کنند تا در موقعی از سال این کار را انجام دهند که درخت قابلیت رشد کردن را داشته باشد.

وی گفت: درختکاری در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است، تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.

دکتر علایی با بیان اینکه دولت برای تولید محصولات روغنی اهمیت بیشتری را میدهند و ما نیز در نظر داریم دربخش کاشت نهال زیتون سرمایه گزاریهای خوبی را به سرانجام برسانیم افزود: در کشور ما روز درختکاری در 15 اسفند هر سال برگزار می شود و مردم با حضور در پارک ها، جنگل ها و اقصی نقاط شهر اقدام به کاشت نهال های جوان می کنند. ایرانی ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار زندگی را به زمین باز می گردانند.

دکتر میرزازاده رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی کشت و صنعت مغان نیز در این مراسم باتوجه به اهمیت و جایگاه درخت در زندگی انسان گفت : به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری وباتلاش و کوشش دانشجویان این مرکز و همچنین با حضور مدیران آن شرکت بیش از 200 نهال در محوطه مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت به دست مدیران و دانشجویان این مرکز کاشت گردید.

 

 

 

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان