به گزارش روابط عمومی شرکت، سی و ششمین دوره فعالیت کارخانه قند مغان امروز با روشن شدن کوره های این کارخانه عظیم رسما آغاز شد.نائب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی کشت و صنعت مغان در مراسم آغاز سی و ششمین دوره فعالیت کارخانه قند، اظهار داشت: با توجه به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته و برنامه ریزی‌های انجام یافته، امیدواریم با دریافت حدود 200 هزار تن چغندر، استحصال مناسبی نسبت به سالهای گذشته داشته باشیم.

شهریار نگاهی گفت: امسال حدود سه هزار و 200 هکتار در اراضی شرکت و شهرستانهای همجوار محصول چغندر قند کشت شده است که به گفته کارشناسان، کشت هر هکتار چغندر قند به معنی ایجاد یک فرصت شغلی است و این مقدار در کشت پنبه به سه فرصت شغلی تعریف شده است.

وي با اعلام اينكه با افزایش سطح زیر کشت چغندر 3 هزار فرصت شغلی ايجاد مي شود، افزود: کارخانه قند كشت و صنعت مغان همه ساله با برداشت چغندر قند فعالیتش را آغاز می‌کند كه امیدواریم امسال نیز یک فرآیند مطلوبی را در تولید شکر شاهد باشیم.

نائب رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان گفت: با اختصاص سه هزار و 200 هکتار اراضي به كشت چغندر و خريد بیش از 200 هزار تن از اين محصول، پيش بيني مي شود امسال بیش از 20 هزار تن شکر خام در کارخانه قند مغان استحصال شود.

نگاهي تصريح كرد: کارکنان شرکت کشت و صنعت مغان بدون اینکه سمیناری برگزار و یا مقاله ای بنویسند در مرحله عمل خود را مکلف به پیاده سازی سیاستهای اقتصاد مقاومتی می دانند و بدین شکل این موضوع را به منصه ظهور رسانده اند.

وي با بيان اينكه ما در سنگر تولید فعال بوده و بایستی حمایتهای عملی خویش را در جهت پشتیبانی از سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اثبات برسانیم، خاطرنشان كرد: کارخانه قند مغان همه ساله در فصل برداشت محصول چغندر‌ قند فعال شده و تولید خود را انجام می‌دهد که این تولید همچنان رو به افزایش است

گفتني است، کارخانه قند مغان با قدمتی بیش از نیم قرن در زمینی به مساحت 43 هکتار احداث شده و با ظرفیت پنج هزار تن چغندر قند در روز توان تولید شکر سفید، ملاس و تفاله را دارد.

 

 

 

 روابط عمومي شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان