به گزارش روابط عمومی شرکت، رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بازنگری در برنامه‌های بخش‌های مختلف باغبانی، زراعت، صنایع آب و خاک و... خبر داد و گفت: با توجه به آنکه استان تهران از محوریت در تولید محصولات کشاورزیف دامی و پروتئینی برخوردار است لازم بود برخی قوانین بازنگری شود.

علی‌اشرف منصوری افزود: برنامه جامعی برای تولیدات بخش کشاورزی استان مدنظر است تا بتوانیم در توسعه کشاورزی استان تهران اقدامات مؤثری انجام دهیم.

وی حوزه امور اراضی را محوری‌ترین بخش در استان عنوان کرد و ادامه داد: برخورد قاطع و جدی با تعرض‌کنندگان اراضی کشاورزی مدنظر است و به‌دنبال قطع ساخت و سازهای غیرمجاز در استان هستیم.

منصوری خاطرنشان کرد: در این بخش تلاش می‌شود با وضع قوانین محکم از تعرضات اراضی بکاهیم.

وی با اشاره به مشکل خشکسالی تصریح کرد: استان تهران نیز از خشکسالی بی‌بهره نیست و در این راستا برای بالا بردن راندمان آبیاری، استفاده از روش‌های آبیاری میکرو، مهار آب‌های سطحی و کنترل برداشت‌های غیرمجاز آب را مدنظر داریم.

 

ایجاد باغ‌های مدرن در استان تهران

رئیس جدید سازمان جهاد کشاورزی استان تهران یادآور شد: توسعه کشت‌های متراکم و گلخانه‌ای با تأکید بر شهرک‌های کشاورزی در حوزه باغبانی را اجرایی می‌کنیم.

منصوری اجرای برنامه الگوی کشت را با توجه به ظرفیت‌های استان تهران ضروری خواند و تأکید کرد: ایجاد باغ‌های مدرن و متناسب با اتکنولوژی‌های روز دنیا، تولید محصول سالم، کاهش مصرف سموم شیمیایی با تأکید بر رعایت کاربری اراضی در دستور کار است.

وی از توسعه طرح زنجیره تولید در حوزه طیور خبر داد و اظهار داشت: افزایش ضریب تبدیل و کاهش تلفات در مرغ‌های صنعتی، توسعه زنجیره تولید، تکمیل ظرفیت‌های خالی استان، کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک در فارم‌ها و توجه به بهداشت عمومی در راستای تولید سالم‌تر و کاهش تلفات را در حال برنامه‌ریزی داریم.

منصوری توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در راستای اقتصادی کردن تولید را مورد تأکید قرار داد و گفت: به شاخه ترویج و آموزش هدفمند و اثرگذار توجه ویژه خواهد شد.

 

نیروی انسانی را تعدیل نمی‌کنیم، ساماندهی مدنظر است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: ساماندهی و پهنه‌بندی مراکز خدمات کشاورزی انجام خواهد شد و در بخش نیروی انسانی نیز ملاک انتخاب همکاران با توجه به تخصص و تجربه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کمبود نیرو در همکاران سازمانی وجود دارد، قصد تبدیل نداریم.

گفتنی است، علی‌اشرف منصوری پیش از این در سمت‌هایی چون معاون برنامه‌ریزی و امور مالی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، مدیر طرح و برنامه، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و خاک استان ایلام، معاون استاندار ایلام و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه فعالیت داشته است.

 

منبع:ایانا