🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان در همایش مدیران اسبق و مدیرعامل و اعضای فعلی هیئت مدیره شرکت ضمن تاکید بر انجام فعالیت های جدید جهت ایجاد درآمد بیشتر با ارزش افزوده بالا اظهار داشت: مقدمات تولید بذور برای کشورهای اورآسیا فراهم شده است.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت با اشاره به انعقاد تفاهمنامه با یک شرکت ترکیه گفت: سال گذشته تولید بذور پنبه، بادام زمینی، ذرت و سویا بصورت پایلوت آغاز شد و امسال با با مشاهده عملکرد مطلوب آن در سطح وسیع کشت شده و محصول استحصالی به کشورهای هدف صادر می شود.

🔹وی از کشت تریتیکاله سخن به میان آورده و خاطر نشان شد: سال گذشته نیز برای اولین بار 1 هزار و 400 هکتار در اراضی زهدار از این محصول کشت گردید که میزان 30 تن در هکتار برداشت شد و این امر با توجه به راندمان پایین بهره دهی زمین های زهدار، عملکرد خوبی بوده و در تامین علوفه دام ها نقش بسزایی دارد.

🔹دکتر بهزاد ادامه داد: در مجتمع باغات میوه با حذف قطعات کم بهره به میزان 1 هزار هکتار ضمن مدیریت ضرردهی این مجتمع، کشت 200 هکتار میوه با ماندگاری بیشتر و کم آب بر از قبیل زیتون و بادام مورد توجه قرار گرفته است و به منظور افزایش درآمد استحصالی، تولید نهال با رویکرد صادرات به کشورهای آسیای میانه در دستور کار قرار دارد.

🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان افزود: در حوزه صنایع تبدیلی نیز افزودن دو محصول جدید در کارخانه لبنیات به منظور صادرات به کشورهای عراق و عربستان و تولید پوره در کارخانه رب در اولویت قرار داشته و دستگاه های آن بزودی نصب می شود.

🔹وی تصریح نمود: علیرغم مواجهه با چالش هایی همچون محدودیت های اصل 44 این مجتمع عظیم ملی بدون استفاده از تسهیلات بانکی با تکیه بر اعتبارات داخلی به اجرای برنامه های توسعه ای پرداخته و عملکرد مطلوبی را عرضه کرده است.

#کشت_صنعت_مغان