⏪ چهاردهمین جلسه هم اندیشی میدانی صبحگاهی در امور مهندسی و توسعه شرکت کشت و صنعت مغان با حضور مدیرعامل و مدیران حراست، امور برنامه ریزی و بودجه، مشاور اجرایی، دبیر شورای هماهنگی و برنامه ریزی مدیران و مدیر، معاونین، روسای ادارات و مسئولین واحدهای مختلف امور مهندسی و توسعه از ساعت 6 صبح برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: شرکت مغان با جدیت و عمل جهادی در عرصه اقتصادی کلان کشور و اقتصاد کشاورزی نقش وافری در تولید، اشتغال و کارآفرینی ایفا می نماید و مدیریت شرکت در این راستا بیش از هر چیز طرح و برنامه مدون را از مدیران و امورات پیگیر بوده و برگزاری اینگونه جلسات پربرکت نشانگر این است که نبض عملکردی شرکت در جهت بالندگی آن در تکاپو می باشد و در تلاش های انجام گرفته، نقش نیروی انسانی فاخر کاملاً مهم بوده و قابل توجه است و بایستی به کار فکری صاحبان ایده ای که در گود میدان قرار دارند، ارج نهاده شود.

✅ وی ضمن بیان اینکه تمامی تلاش ها و کارهای پرسنل در تاریخ ثبت خواهد شد، افزود: در شرکت مغان نظم و فکر جهادی مستولی بر کارها بوده و این فکر جهادی باید بر اساس اصول فنی، کارشناسی و 

و عملی باشد. سرمنشا نهادینه نمودن تفکر فداکاری از مدیرعامل و هیئت مدیره بوده و از آنان شروع می شود و همگان باید در حوزه کاری با فکر زیباشناسی ذهنی عمل نمایند.

✅ محمدی چنین بیان کرد: امور فنی و عمرانی و امور مهندسی و توسعه با توجه به حجم، گستره و جنس فعالیت ها نمی توانست و نمی تواند، توسط یک مدیریت واحد اداره بشود و به همین منظور با نظر جمعی و فنی تصمیم بر این شد که این دو امور، مستقل از یکدیگر فعالیت نمایند.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: جهت افزایش طول دوره بهره برداری کارخانه قند مغان اقدامات اساسی انجام گرفته است. افزون بر کشت چغندر قند در خود شرکت با زارعین منطقه و شهرستان های مختلف استان قرارداد کشت منعقد شده و علاوه بر موارد مذکور اکیپ هایی جهت خریداری این محصول در نقاط مختلف ایران من جمله استان های شمالغربی کشور فعالیت دارند.

✅ وی بیان داشت: کارگاه های فنی و صنعتی زیادی در طی سالیان دراز در شرکت فعالیت نموده اند که تعداد کثیری از آنها بنا بدلایلی تعطیل و یا نیمه فعال هستند و در نظر داریم، نسبت به راه اندازی آنها اقدام کنیم.

✅ قاسم محمدی سرسلسله منابع این بنگاه اقتصادی را نیروی انسانی آن توصیف نموده و تاکید کرد: حمایت از نیروی انسانی و مسائل رفاهی آنان جزو دستور کاری مدیریت بوده و در همین راستا علاوه بر پرداخت بموقع حقوق و اعطای بسته های رفاهی و معیشتی نقدی و غیرنقدی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی طرح های دیگری نیز بمورد اجرا گذارده خواهد شد که تقویت تعاونی مصرف، ایجاد تعاونی های اعتبار و مسکن و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل طی یکماه آینده از آن جمله است.


✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ضمن بیان این نکته که علیرغم عدم هدفگذاری جهت سرمایه گذاری های جدید در زمینه توسعه سنترپیوت طرح های اجرا شده قبلی حفظ خواهد شد، اذعان کرد: جهت توسعه کشاورزی هوشمند اجرای سیستم های نوین آبیاری در دستور کار بوده و انجام 1200 هکتار آبیاری زیرسطحی برنامه ریزی شده است که 1000 هکتار آن با هزینه دولت و بصورت بلاعوض و رایگان خواهد بود و تامین اعتبار 200 هکتار دیگر از محل منابع داخلی شرکت انجام شده است. امسال 100 هکتار از این پروژه بعنوان پایلوت عملیاتی خواهد شد که اقدامات اولیه آن انجام گرفته و اجرای ادامه طرح نیز در سال های آتی جامه عمل خواهد پوشید.

✅ وی با تاکید بر تجهیز شرکت به تکنولوژی های جدید ادامه داد: خریداری ماشین آلات و ادوات مورد نیاز به افزایش راندمان و میزان بهره وری انجامیده و در همین راستا خریداری بیل بکهو، بیل مکانیکی و سایر مایحتاج فیزیکی انجام خواهد شد.

✅ رحیم وفایی، مدیر امور مهندسی و توسعه شرکت گفت: زیرساخت های امور مهندسی و توسعه، واحدهای فنی و کارگاه هایی هستند که از بدو آغاز فعالیت شرکت راه اندازی گردیده اند که امکانات موجود در راستای دستیابی این بنگاه اقتصادی به اهداف ترسیم شده در حال فعالیت هستند.

✅ وی در ادامه توضیحات مبسوطی در خصوص معرفی کامل امور مهندسی و توسعه و حوزه کاری خویش از طریق ویدئو پروژکتور که بصورت پاورپوینت آماده شده بود، ارائه داد. روسای ادارات و مسئولین واحدهای مختلف امور مزبور نیز به طرح مسائل اقدام نمودند که راهکارهای مقتضی توسط مدیرعامل ارائه و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan