⏪ معاون امور دامی وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از پرواربندی شرکت کشت و صنعت مغان با اعلام این خبر افزود: با اجرای کامل این طرح، کشور از واردات گوشت قرمز بی نیاز می شود.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به نقل از صدا و سیمای مرکز اردبیل این طرح با دستور وزیر جهاد کشاورزی با عنوان تهاتر دام سبک و سنگین با نهاده در قالب تولید قراردادی و با هدف تولید گوشت قرمز مورد نیاز شب عید مردم و ایام ماه مبارک رمضان در 4 قطب کشور عملیاتی می شود که ماموریت شمالغرب کشور به شرکت کشت و صنعت مغان واگذار شده است. روزانه به 2 هزار تن گوشت قرمز نیاز است که با اجرایی شدن این طرح نه تنها کشور از واردات گوشت بی نیاز می شود بلکه زمینه صادرات نیز فراهم می گردد.

✅ دکتر دماوندی نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت هایی که در وزارت جهاد کشاورزی و همچنین شرکت کشت و صنعت مغان وجود دارد، همکاران ما مبادرت به پرورش 100 هزار راس دام سبک و همچنین 10 هزار راس دام سنگین می کنند که در جهت تامین نیاز مردم بهره برداری خواهد شد.

✅ وی افزود: امسال برای تولید یک میلیون تن گوشت قرمز برنامه ریزی شده و پیش بینی ما این است که با توجه به برنامه هایی که در حال تدارک هستیم، نیازی به واردات نداشته باشیم.

✅ قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان چنین بیان کرد: گوسفندهای پروار شده را جهت توزیع در بازار در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار داده و بخشی نیز توسط شرکت مغان بصورت مستقیم برای تنظیم بازار عرضه خواهد شد. در صورت عدم کشش بازار مجوز صادرات آن اخذ شده است. همچنین برای ذخیره استراتژیک گوشت قرمز کشور جهت دپو و انبار تحویل شرکت پشتیبانی امور دام قرار خواهد گرفت.

✅ مهندس اژدری، معاون امور تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولیدات سالانه فرآورده های دامی استان اردبیل 375 هزار تن است و از این مقدار تولید گوشت قرمز بیش از 29 هزار تن است که 14 هزار تن مصرف داخلی استان بوده و بیش از 15 هزار تن به استان های مختلف کشور بصورت زنده و لاشه صادر می شود.

 

 

 


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan