⏪ پنجمین جلسه بحران آب در شرکت کشت و صنعت مغان با حضور مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره و مدیران امور زراعت و فنی و عمرانی شرکت همچنین مدیر امور آب مغان و مدیرعامل شبکه بهره برداری برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: موضوع آب با توجه به وابسته بودن قسمت عمده فعالیت های این بنگاه اقتصادی به این مایه حیات بخش، مهم بوده و با امعان نظر به شرایط خشکسالی زراعی و قطعی آب باید همفکری و پیش بینی های لازم را در این حوزه داشته باشیم. امسال دشواری هایی در زمینه کم آبی داشتیم که با خرید پمپ های سیار و بهره برداری از قطره- قطره آب ته مانده کانال ها توانستیم، مسئله را مدیریت نموده و از خسارات بیشتر جلوگیری نماییم.

✅ وی افزود: لایروبی کانال ها لازم و ضروری بوده و اجرای آن جهت آبیاری بهتر مزارع مفید می باشد و از خواسته های مدیریت شرکت کشت و صنعت مغان است و این مدیریت نیز از محل های لایروبی شده بازدید بعمل خواهد آورد.

✅ محمدی چنین بیان کرد: با توجه به بحران آب نگاه و رویکرد ما به این مسئله تغییر پیدا کرده و در برنامه آتی به سمت اجرای سیستم های نوین آبیاری حرکت خواهیم کرد. برای مدیریت هر چه بهتر بحران در سال های آتی، علاوه بر تکمیل پروژه های تحت فشار اجرای آبیاری زیرسطحی به میزان 1200 هکتار در دستور کار می باشد. هزار هکتار از این پروژه با هزینه دولت و بصورت رایگان بوده و 200 هکتار دیگر از محل منابع داخلی شرکت عملیاتی خواهد شد که در ابتدای امر امسال به میزان 100 هکتار بصورت پایلوت اجرایی می شود و در سال های آتی این میزان افزایش خواهد یافت.

حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت گفت: شرکت مغان در زمینه آبیاری مزارع در کشت پائیزه مشکلی نداشته ولی در سال زراعی گذشته در کشت بهاره با توجه به بحران بوجود آمده با مسائلی مواجه گردید و علیرغم برگزاری جلسات متعدد در سطح شهرستان برای مدیریت این امر، با توجه به کاهش شدید آورد رودخانه ارس با بحران مواجه شده و متحمل خسارات زیادی شد.

اصغر احمدنژاد، مدیر امور آب مغان بیان داشت: بر اساس قانون مدیران دستگاه ها موظف به همکاری با یکدیگر بوده و مدیرعامل جهادی شرکت کشت و صنعت مغان هماهنگی و همکاری تنگاتنگی با مدیریت امور آب مغان دارد که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی اضافه نمود: بازسازی شبکه لازم و ضروری بوده و در این خصوص جهت حل مشکلات تمهیداتی اتخاذ گردیده و در دست انجام است.

نورالدین وثوقی، مدیرعامل شبکه بهره برداری اظهار کرد: در زمینه کشت پائیزه مشکلی از نظر تامین آب وجود نداشته و پیشنهاد ما قرار دادن آبیاری زمستانه در برنامه می باشد. مدیریت شبکه بهره برداری جهت تامین آب مورد نیاز شبکه با مشکل فنی و مالی مواجه است.

لازم بذکر است، در پایان این دیدار قرارداد آبیاری زراعی 1401- 1400 و تحویل آب از شبکه آبیاری و زهکشی 1401 مابین شرکت کشت و صنعت مغان و شرکت بهره برداری امضا گردید.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan