⏪ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از پیش بینی برداشت بیش از 100 هزار تن ذرت علوفه ای در سال زراعی جاری خبر داد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مدیرعامل شرکت ضمن بیان این نکته که مقدار 2000 هکتار ذرت علوفه ای بصورت کشت اول و 700 هکتار بصورت کشت دوم کاشت شده است، اظهار داشت: از نظر فنی زمان دقیق برداشت ذرت علوفه ای زمانی است که دو سوم دانه بصورت خمیری سخت دربیاید که در حال حاضر برداشت این محصول از 5 مرداد شروع شده و تا آخر ماه جاری ادامه خواهد داشت.

✅ وی با ذکر این امر که بذور ذرت علوفه ای کشور توسط شرکت کشت و صنعت مغان و کشاورزان شهرستان پارساباد تامین می شود، افزود: محصولات تولیدی علاوه بر مصارف روزانه دامپروری با دستگاه های مکانیزه بصورت سیلاژ بسته بندی می گردد.

✅ اسداله محسن زاده با تاکید بر این موضوع که جهت صرفه جویی در مصرف آب و افزایش راندمان در تولید ذرت علوفه ای برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای اجرای سیستم نوین آبیاری داریم، چنین ادامه داد: هم اکنون30 درصد مجهز به سیستم آبیاری مدرن هست که برای رساندن این مقدار به حداقل 80-70 درصد برنامه ریزی لازم انجام شده و امسال در حال اجرای 700 هکتار از اراضی زراعی به روش کلاسیک ثابت هستیم.

 

 

برای دیدن ویدئو لطفا کلیک کنید.

 

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان