🔹جلسه اعضای کمیته شورای راهبردی شرکت شهرک های کشاورزی که با حضور مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره کشت و صنعت های مغان، پارس و سفیدرود تشکیل یافت، در محل میهمانسرای پایین شهرک شهید آیت الله غفاری برگزار گردید.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه شناسنامه دار کردن فعالیت های انسکتاریوم اظهار داشت: این امر از نظر بیولوژیکی به کاهش 20 درصد مصرف سموم کشاورزی منجر شده و بواسطه برندسازی آن زمینه خدمات رسانی به بخش های خصوصی و دولتی فراهم می شود.

🔹وی از آغاز پروژه آبیاری زیرسطحی سخن به میان آورده و گفت: این پروژه در سطح 89 هکتار به مورد اجرا گذاشته می شود که 38 هکتار آن اجرایی شده است.

🔹دکتر بهزاد افزود: امسال 10 هکتار از عملیات کاشت صنوبر جهت زراعت چوب، انجام شده و توسعه آن با تامین نهال ها در دستور کار قرار دارد.

🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان تصریح نمود: توسعه ایجاد باغ متراکم دربستی، کشت درختان مقاوم به کم آبی و تولید میوه هایی با ماندگاری بیشتر، احیای جایگاه های خالی دامپروری با پرواربندی دام های قطع شیر به ظرفیت 4 هزار راس، فعال سازی تجارت خارجی شرکت با صادرات شیر خشک به کشورهای همسایه و تولید و صادرات بذور و نهال برای صادرات به کشورهای حوزه اورآسیا، تولید محصولات جدید در کارخانجات لبنیات و رب، اخذ نامه عرضه 20 درصد سهام شرکت در فرابورس، اخذ موافقت ایجاد پردیس علم و فناوری از سوی معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری، اجرای طرح نیروگاه 12 مگاواتی با کشت مجموعه پنل های خورشیدی در سطح 20 هکتار و پیگیری تولید زغال فشرده و کود آلی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار داشته و بخشی از آنها به نتیجه رسیده است و مابقی در حال تکمیل فرآیند اجرایی شدن می باشد.

🔹دکتر امیررضا توکلی، عضو کمیته شورای راهبردی شرکت شهرک های کشاورزی ضمن تاکید بر اینکه بار عظیمی از تامین امنیت غذایی بر دوش کشت و صنعت ها می باشد، خاطر نشان شد: نبود کشت و صنعت هایی مثل مغان، پارس و سفیدرود ضایعه ای برای کشور بوده و باید تلاش کنیم این مجموعه ها حفظ شده و خدمات زیادی را به نسل های آینده بجا بگذارند.

🔹وی راز ماندگاری کشت و صنعت ها را تلاش برای امنیت غذایی توصیف کرده و افزود: مدیرپروری، اعتماد به جوانان و نیروهای توانمند، آموزش نیروی انسانی، اتصال به مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی، بهره گیری از اعتبارات بین المللی، آینده پژوهی، پیش بینی بحران ها و حرکت به سمت تولید از انرژی های تجدیدپذیر می تواند روزنه های جدیدی به سمت توسعه و بالندگی کشت و صنعت ها بگشاید.

🔹دکتر عبدالستار امیدی، عضو کمیته شورای راهبردی شرکت شهرک های کشاورزی نیز اظهار داشت: فعالیت های زیادی در تولید محصولات دانش بنیان بویژه تولید بذور در کشت و صنعت مغان انجام یافته و برای توسعه فعالیت ها لازم است از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکت استفاده شود. مشارکت با چالش های متعددی روبروست و برای خروج از وضعیت فعلی بایستی از شیوه های تجربه شده در سطح دنیا استفاده شود.

#کشت_صنعت_مغان