🔹رئیس هیئت مدیره شرکت در جریان بازدید تیم کارشناسی دانشگاه های تهران و محقق اردبیلی از واحدهای صنعتی شرکت ضمن تاکید بر مدیریت پسماند کارخانجات این مجتمع عظیم تولیدی اظهار داشت: نقشه جامع مدیریت آب و پسماند شرکت تدوین می شود.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نایبعلی رحیمی، رئیس هیئت مدیره شرکت، پساب را طلای کثیف توصیف کرده و خاطر نشان شد: هیئت مدیره این بنگاه اقتصادی از نخبگان بحث پسماند دعوت بعمل آورده است تا پس از بررسی موضوع، طرح کوتاه مدت خروج از بحران و اضطرار ارائه گردد. پس از اجرایی شدن این طرح کوتاه مدت، طرح جامع تهیه و در اختیار شرکت قرار داده می شود.

🔹وی پسماند را یکی از دردناک ترین پدیده های عصر صنعت ارزیابی نموده و افزود: کشت و صنعت مغان در کنار تولید، توسعه و استحصال محصولات با یکسری پساب هایی مواجه می شود که شرکت، منطقه و محیط زیست را با چالش روبرو می کند. این مسئله یک عنصر و فرصت طلایی تلقی شده و با کمک کارشناسان این حوزه، آب هایی را که بعنوان هرزآب و فاضلاب در کارخانجات تولید می شود، تصفیه و تبدیل به آب زراعی قابل استفاده خواهد شد.

🔹ابوعلی گلزاری، عضو کمیته فنی سازمان پسماند از بازگردانی چرخه آب جهت مصارف زراعی سخن به میان آورده و گفت: این امر علاوه بر اینکه از وارد شدن فاضلاب به محیط زیست جلوگیری می کند، ارزش افزوده خیلی زیاد به همراه دارد و می توان از آن برای صادرات به خارج و بقیه جاهای مورد نیاز، بهره برداری نمود و برای اولین بار یک اقتصاد چرخشی را در کشور و شرکت راه اندازی کرد.

🔹وی افزود: در طرح کوتاه مدتی که ارائه خواهد شد، آسیب محیط زیستی به حداقل رسیده و در طرح جامع نیز طی 5 الی 10 سال کل پسماند، مدیریت می شود و به صفر می رسد که معاونت علمی ریاست جمهوری و ساختارهای مشابه، جهت حمایت از اینگونه طرح ها اعلام آمادگی کرده اند.

#کشت_صنعت_مغان