🔹مدیرعامل کشت و صنعت مغان ضمن اشاره به ارزش افزوده ناشی از تولید بذر خاطر نشان شد: با توجه به پتانسیل های بالقوه ای که در این بنگاه اقتصادی در زمینه تولید بذور وجود دارد، جا دارد به قطب تولیدی و منطقه ویژه تولید بذر کشور تبدیل شود.

🔹به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر صمد بهزاد، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: جهت رفع وابستگی به اجانب در خصوص بذور محصولات، تفاهمنامه ای با یک شرکت ترک در زمینه تولید انواع بذور زراعی، گلخانه ای و صیفی منعقد شده و برای اولین بار در سال زراعی جاری تولید ۲ رقم بذر پنبه سازگار با آب و هوای منطقه با بازده بالا، ۲ رقم جدید گندم و چهار رقم جدید ذرت و همچنین تولید بذر بادام زمینی آغاز شده است.

🔹وی ایجاد درآمد و اقتصادی کردن فعالیت تولیدی را هدف این مجتمع عظیم ملی توصیف نموده و گفت: تولید محصولات با ارزش اقتصادی بالاتر از جمله بذر، از اهداف راهبردی شرکت است و منطقه مغان با توجه به قابلیت موجود در حوزه کشاورزی از جمله وجود آب و خاک مرغوب، شرایط اقلیمی و دمایی مناسب، نیروی انسانی توانمند و وجود ۲ شبکه اصلی آبیاری توانایی بالفعل در این زمینه را دارد.

🔹مدیرعامل شرکت تصریح نمود: بذر در حوزه کشاورزی بعنوان پایه تولید از نقش حائز اهمیتی برخوردار بوده و سرمایه گذاری در این زمینه، امنیت غذایی کشور را به همراه دارد. تبدیل کشت و صنعت مغان به پایگاه تولید بذر سبب توسعه بذر کشور، افزایش تولیدات زراعی، اشتغال پایدار، ارزش افزوده بالا، توسعه صادرات و ارزآوری شده و افزون بر آن ایران اسلامی و منطقه مغان را به قطب تامین بذور برای کشورهای خاورمیانه، اورآسیا و قفقاز تبدیل می کند.

#کشت_صنعت_مغان