با حضور عباس نعمتی، مدیر کارخانه قند مغان؛ مصطفی روشن چشم، مسئول دفتر چغندرکاری شرکت و جمعی از زارعین چغندرکار منطقه، جلسه توجیهی در خصوص نحوه خرید تضمینی و تشویقی در زراعت چغندر قند برگزار شد.

به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان عباس نعمتی، مدیر کارخانه قند مغان اظهار داشت: امسال خرید تضمینی چغندر قند با عیار قند ۱۶ مبلغ ۳ هزار و ۹۳۰ تومان مصوب شده که خوشبختانه بدلیل بهای مناسب آن، چغندر قند در سراسر کشور بصورت وسیع کشت گردیده است.

مصطفی روشن چشم، مسئول دفتر چغندرکاری شرکت از ساز و کار تشویقی در نظر گرفته شده در این مورد سخن به میان آورده و خاطر نشان شد: کشت و صنعت مغان به منظور تشویق زارعین بخش خصوصی جهت کشت چغندر قند مشارکتی، زمین رایگان در اختیار کشاورزان قرار می دهد و افزون بر قیمت تضمینی خرید محصول مذکور، مبلغ ۱ هزار و ۵۰۰ ریال نیز بعنوان کمک هزینه حمل در نظر گرفته است.

وی افزود: طبق مصوبه وزارتخانه، ۵۰ درصد بهای بذر، توسط سازمان جهاد کشاورزی پرداخت می گردد و کشت و صنعت مغان نیز به ازای هر تن چغندر قند استحصالی تحویلی، ۲ کیلو شکر و ۲۰ کیلو تفاله به کشاورزان اختصاص می دهد.

در جلسه مذکور سوالات زارعین بخش خصوصی مطرح و ابهامات موجود، پاسخ داده شد.