به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت در بازدید از اراضی بخش 8 زراعی شرکت که به منظور اجرای پروژه 1000 هکتار باغ توسط شرکت گلدشت انجام گرفت، اظهار داشت: احداث 1000 هکتار باغ در اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که توسط بخش خصوصی صورت می پذیرد، ایده خوبی بوده و با جدیت هر چه تمامتر پیگیری می گردد. قبلاً بدلایلی با اجرای این طرح در مجمع مخالفت شده بود که اخیراً صحبت ها، مذاکرات و پیگیری هایی صورت گرفته و موافقت آن اخذ شد.

✅ وی افزود: عملیاتی نمودن پروژه احداث 1000 هکتار باغ هلو از نوع هسته جدا به نفع شرکت و مردم بوده و به تولید، اشتغال مولد و پایدار، زنجیره تولید و ارزش افزوده منجر می شود. سرمایه گذاری در این پروژه بزرگ مورد حمایت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، وزارت جهاد کشاورزی و نمایندگان عالی دولت در استان و شهرستان بوده و محل پیشنهاد شده برای آن اراضی بخش 8 زراعی می باشد.


✅ محمدی بیان کرد: مطالعات پروژه توسط طرف قرارداد در دست انجام بوده و طرح آن به همراه نوع میوه و ارقام مورد نیاز نوشته و تقدیم مدیریت خواهد شد که پروسه اداری آن با حمایت مراجع ذیصلاح در اسرع وقت انجام و اجرایی می گردد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: بدلیل حجم بالای نیاز این بنگاه اقتصادی به تیپ خریداری دستگاه آن در دستور کار است و بزودی تولید نوار تیپ به منظور استفاده در اراضی زراعی شرکت جهت مدیریت بحران آب، ارتقای میزان بهره وری و افزایش راندمان تولید مورد استفاده قرار می گیرد. بخشی از تیپ تولیدی در اختیار شرکت گلدشت قرار خواهد گرفت تا در آبیاری باغ مزبور استفاده گردد.

✅ جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد مغان خاطر نشان ساخت: بدنبال بازدیدی که به همراه استاندار محترم اردبیل از مجموعه گلدشت داشتیم، ایده احداث 1000 هکتار باغ را که از طرف شرکت گلدشت پیشنهاد گردیده بود، با مدیرعامل انقلابی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مطرح نمودیم که با توجه به دیدگاه جهادی مدیرعامل این بنگاه اقتصادی مورد استقبال قرار گرفته و پیگیری های لازم از سوی ایشان با جدیت در دست انجام است و پس از طی پروسه اداری عملیاتی خواهد شد.

✅ فرماندار شهرستان پارساباد مغان ادامه داد: اجرای پروژه مذکور عملکرد خوبی برای شرکت، شهرستان و استان بوده و استاندار محترم استان اردبیل نیز در جریان امر قرار دارد و مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه پروسس میوه شرکت کشت و صنعت گلدشت سبز مغان تامین خواهد شد.

✅ دکتر طاهری، نایب رئیس هیئت مدیره شرکت گلدشت اظهار داشت: دستگاه های مدرن کارخانه پروسس میوه چند منظوره برای تولید پوره، کنسانتره و رب با سرمایه گذاری بالغ بر 400 میلیارد تومان از کشور ایتالیا وارد کشور شده و در ناحیه صنعتی نصب و راه اندازی گردیده است. تولید آزمایشی نیز صورت پذیرفته و آماده بهره برداری می باشد.

✅ وی افزود: مواد اولیه مورد نیاز برای کارخانه فوق الذکر، هلوی زعفرانی هسته جدا جهت تولید دایس با تکه های میوه مذکور می باشد. در منطقه مغان شلیل در سطح وسیع کشت شده است و از آن نیز تولید آبمیوه با تکه های میوه امکانپذیر نیست. به همین منظور پیشنهاد احداث 1000 هکتار باغ میوه هلو به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ارائه شده است که مدیرعامل ساعی این بنگاه اقتصادی بطور جد پیگیر اخذ مجوزهای لازم برای اجرایی نمودن آن است.

✅ لازم بذکر است، در این بازدید رضا ظهرابوند، معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پارساباد مغان، مدیران و کارآفرینان واحدهای تولیدی ناحیه صنعتی و جمعی از مسئولین شرکت گلدشت نیز حضور داشتند.

✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan