⏪ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات قرآنی روستایی و عشایری کشور که به میزبانی شرکت مغان در مورخه 30 بهمن برگزار گردید، اظهار داشت: نهضت جهانی گلوبالیستی بر علیه جمهوری اسلامی متحد شده و مقام معظم رهبری به تنهایی در مقابل همه آنان ایستادگی کرده است. آنان پیش از این جوانان و خاک ما را مورد هجمه قرار داده بودند که در حال حاضر امنیت غذایی جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده اند.

✅ وی افزود: اولین سمینار زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات با همکاری دانشگاه های تهران و محقق اردبیلی برگزار خواهد شد که مقدمات اولیه آن انجام شده و در اردیبهشت ماه سال 1402 در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با حضور اساتید فن برگزار می شود.

✅ محمدی بیان کرد: در ارتباط با محدودیت آب نگرانی هایی وجود داشته و تاکنون 6 جلسه در این خصوص برگزار گردیده است و پیگیری هایی با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان در خصوص حقابه انجام شده و در زمینه مدیریت مصرف بهینه آن توسط مردم اقداماتی صورت پذیرفته است تا اجازه ندهیم، تنش و دلهره ای در این خصوص بوجود آید.


✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اخیراً سردار احمدیان گزارشی در مورد تکنولوژی آبیاری زیرسطحی به مقام معظم رهبری ارائه داد که معظم له به رئیس جمهور دستور پیگیری صادر فرموده و ایشان نیز از نزدیک از پروژه بازدید کرد و وزیر جهاد کشاورزی طی گزارشی اعلام نمود، این طرح، مدرن ترین سیستم آبیاری می باشد که هزینه اجرای آن بیشتر است و مقام معظم رهبری نیز حکم انجام پروژه را صادر فرمودند. در حال حاضر 1000 هکتار از این پروژه در دشت کارون و 1000 هکتار نیز در شرکت مغان بعنوان پایلوت و برای اولین بار با هزینه دولت و بصورت بلاعوض و رایگان عملیاتی خواهد شد.

✅ وی با اشاره به مشکلات اجرایی نمودن طرح اضافه کرد: در کار جهادی بن بست وجود ندارد و در همین راستا جلسات مختلفی با وزیر، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی برگزار و قرارداد تنظیم شده توسط شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به وزارتخانه ارسال و مورد تائید دفتر حقوقی وزارتخانه قرار گرفته است و کلنگ اجرایی 100 هکتار از آن بعنوان پایلوت در مجتمع باغات میوه شرکت با حضور مسئولین به زمین زده خواهد شد.

✅ قاسم محمدی خاطر نشان ساخت: 2 هزار هکتار از اراضی این بنگاه اقتصادی زهدار بوده و در طول سالیان مدید اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است و این امر عملکرد تولیدی شرکت را به میزان محسوسی تحت الشعاع قرار می دهد. قرارداد اجرایی پروژه با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) منعقد شده و امکانات لازم جهت استقرار شرکت مذکور در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل در اختیار آنان قرار گرفته است و مطالعات اولیه در حال انجام می باشد که بزودی امکانات لجستیکی شرکت آب و خاک در شرکت مغان مستقر شده و زهکشی اراضی انجام خواهد شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح نمود: با توجه به دستور رئیس جمهور در خصوص نهضت ملی مسکن اقدامات اولیه جهت تامین منزل برای کل پرسنل انجام گرفته و به همین منظور 140 هکتار از زمین های درجه 3 و لم یزرع برای عملیاتی کردن پروژه تخصیص یافته است. نقشه و پروتکل های طرح مزبور مشخص شده و از طرف وزارتخانه های جهاد کشاورزی و مسکن ابلاغ گردیده است و پس از ابلاغ سازمان خصوصی سازی کلنگ آغاز پروژه موسوم به شهرک شهید حاج قاسم سلیمانی به زمین زده خواهد شد.


✅ وی ادامه داد: تولید قراردادی گوشت به میزان 10 هزار راس دام سنگین و 100 هزار راس دام سبک با وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و از طریق تامین نهاده های دامی از سوی اتحادیه دامداران استان اردبیل در حال انجام می باشد که نقش شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در مدیریت تلاطم بوجود آمده در زمینه بازار گوشت کشور از طریق بارگیری، حمل و ذبح آنها در کشتارگاه های تهران و عرضه در بازار هدف تنظیم شده و گرانی های موجود کنترل گردید.

✅ محمدی حرکت به سمت ژنتیک دامی و گیاهی را نیاز مبرم شرکت توصیف نموده و اذعان داشت: حرکت هایی در زمینه تامین بذر منطقه، استان، کشور و حتی کشورهای همسایه از طریق تعامل با کشورهای صربستان، ایتالیا، فرانسه، آذربایجان و ازبکستان انجام گرفته و بخشی از اراضی شرکت برای این منظور تخصیص یافته است. در سطح دنیا بدنبال لاین بوده و امیدوارم روزی برسد که به برند بذر و نهال مغانه دست بیابیم.

✅ حجت الاسلام والمسلمین خوئینی، معاون امور فرهنگی و آموزشی وزارت جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و برگزارکنندگان مسابقه قرآنی اظهار داشت: در صورتیکه قرآن در چشم، گوش و قلب انسان اثرگذار باشد، رفتار انسان تغییر کرده و قرآنی خواهد شد. خیلی ها چون از یاد خدا دور شده اند، از رحمت خداوند نیز مهجورند. یاد و ذکر خدا باعث می شود، انسان را در قیامت بصورت بینا محشور بکند. مهمترین چیزی که باید از قرآن داشته باشیم، عمل به آن است.

✅ حجت الاسلام نجفی، مسئول حوزه نمایندگی ولایت فقیه در آذربایجان شرقی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: ستاد برگزاری برنامه های دهه مبارک فجر دارای 24 کمیته از جمله کمیته روستایی و عشایری می باشد که برگزاری مسابقات قرآنی بعهده کمیته مذکور و در استان ها بعهده نمایندگی ولایت فقیه در جهاد کشاورزی استان ها و شهرستان ها است. منطقه 3 کشوری شامل استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قزوین، زنجان و اردبیل بوده و در مرحله استانی 100 نفر شرکت کننده حضور داشتند که نفرات برگزیده استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

✅ لازم بذکر است، این مراسم با حضور حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی، امام جمعه؛ حجت الاسلام والمسلمین حسن باقری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی؛ سرهنگ پیرجاهد، فرمانده نیروی مقاومت بسیج ناحیه شهرستان پارساباد و جمعی از چهره های منطقه ای و ملی قرآنی برگزار گردید.


✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan