⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان یک روز تعطیل کاری در جریان بازدید از مجتمع دامپروری شرکت که در روز جمعه 28 بهمن ماه سال 1401 انجام گرفت، ضمن تبریک عید مبعث اظهار داشت: در سایه اقدامات انجام گرفته در مجتمع دامپروری از قبیل بهداشتی تر نمودن محیط نگهداری، جیره غذایی سالم و باکیفیت و کنترل سقط جنین شیر خام تولیدی در مقایسه با دو سال قبل از 26/5 کیلوگرم به 32/5 کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا افزایش یافته و میزان استحصال شیرخام از 196 تن در روز ارتقا یافته است. همچنین میزان گله از 17 هزار و 300 راس به بالای 21 هزار راس افزایش پیدا کرده است.

✅ وی افزود: علیرغم افزایش سرسام آور قیمت نهاده های دامی که به میزان 1000 درصد بوده است، نهاده های مزبور از محل منابع داخلی شرکت تامین گردیده و نهایت تلاش برای تامین امنیت و اقتدار غذایی مملکت صورت می پذیرد. بگونه ای که در سایه همت مدیریت و کوشش شبانه روزی پرسنل زحمتکش، تلاطم اخیر بازار تهران با بارگیری، حمل و کشتار دام ها در کشتارگاه های تهران مدیریت گردیده و بدینوسیله بازار گوشت پایتخت تنظیم و گرانی ها بصورت محسوسی کنترل گردید.

✅ محمدی توسعه ژنتیک را در دامپروری و زراعت دارای اهمیت ویژه ارزیابی نموده و چنین بیان کرد: جهت انتقال و کاشت جنین گاو جرزی اقداماتی انجام شده و با مرکز ابن سینا که بزرگترین مرکز انتقال جنین در کشور می باشد، مذاکراتی صورت گرفته و مقرر گردیده است، در مرحله اول تعداد 1000 جنین نژاد جرزی انتقال و کاشت شود. جثه نژاد مذکور در مقایسه با سایر نژادهای موجود همچون هلشتاین، سیمنتال و مونت بیلیارد کوچکتر بوده و نهاده دامی به مراتب کمتری استفاده می کند. افزون بر این درصد چربی شیر خام نژاد جرزی به مراتب بیشتر بوده و شیر آن نیز گران تر و مقرون به صرفه تر می باشد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اندازه و سطح این بنگاه اقتصادی در حد جهانی بوده و پدافند غیرعامل نظام جمهوری اسلامی و افتخار دولت می باشد و بر همگان تکلیف ملی، دینی و شرعی است، در جهت احیا، بالندگی و شکوفایی آن حمیّت و تعصّب به خرج دهند. انصافاً پرسنل شرکت مغان زحمتکش بوده و نهایت تلاش خویش را در راستای تولید و همچنین حضور در مناسبت های انقلابی همچون راه پیمایی 22 بهمن و رژه توانمندی های مکانیزه شرکت در دهه مبارک فجر بکار گرفتند که جای تقدیر و تشکر دارد. همگان در مسیر رهبری بوده و تلاش بیش از پیش در راستای کار حرفه ای و کارشناسی لازم و ضروری است.

✅ وی خاطر نشان ساخت: ارتباط با مراکز آموزشی و پژوهشی همچون ابن سینا، دانشگاه تهران و دانشگاه محقق اردبیلی و برگزاری همایش ملی «زنجیره ارزش، برندینگ و صادرات در بخش کشاورزی و دامپروری» با همکاری دانشگاه تهران و محقق به باز شدن پای اساتید برجسته به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خواهد انجامید.

✅ لازم بذکر است، در این بازدید مدیرعامل شرکت با کارگران و کارشناسان مجتمع دامپروری شرکت صحبت و از نزدیک در جریان مسائل آنان قرار گرفت. همچنین ضمن صحبت با مدیران و معاونان مجتمع به بررسی مشکلات پرداخته و در چندین مورد ضمن تماس تلفنی با مسئولین مختلف وزارتخانه پیگیری های لازم را بعمل آورد.


✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan