⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن بیان خبر فوق افزود: علیرغم محدودیت های اصل 44 مبنی بر ممنوعیت تخصیص اعتبارات و سرمایه گذاری های دولتی، تسهیلات بانکی، عرضه اوراق بهادار و اجرای طرح های مشارکتی با بخش های دولتی و خصوصی که منابع داخلی شرکت را بشدت محدود می کند، بعد از ابطال واگذاری و استقرار هیئت مدیره دولتی در این بنگاه اقتصادی جهت احیای شرکت مغان پروژه های سرمایه گذاری زیادی مطالعه، طراحی و اجرا شده است. عملیاتی گردیدن این طرح ها به تقویت زیرساخت های توسعه ای شرکت انجامیده و با قدرت تمام پیگیری شده و تداوم خواهد یافت.

✅ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: احداث جایگاه های خشک دام، باکس های گوساله دانی، سیلوی خندقی، مرکز تغذیه، جایگاه توسعه زیرساخت ایستگاه های موجود در دامپروری، احداث نهالستان و باغ مادری، اصلاح و نوسازی 120 هکتار از باغات، احداث باغ الگویی متراکم، سرمایه گذاری در زمینه تکمیل زنجیره ارزش با راه اندازی خطوط تولید روغن زرد و ماست موسیر در کارخانه لبنیات و راه اندازی بسته بندی شکر 900 گرمی در کارخانه قند، نوسازی ناوگان و خرید ادوات و تجهیزات مکانیزه و احداث حوضچه رزروار و آبگیر ایستگاه پمپاژ از جمله طرح ها و پروژه هایی است که جهت اجرا ابلاغ و توسط مدیران، کارشناسان و کارگران زحمتکش شرکت عملیاتی گردیده اند.

✅ محمدی در خصوص طرح های در دست پیگیری بیان کرد: پروسه اداری پروژه آبیاری زیرسطحی با سرعت هر چه تمامتر در حال طی شدن بوده و بزودی از طریق ترک تشریفات توسط نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه عملیاتی خواهد شد. تفاهمنامه انعقاد قرارداد با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) برای زهکشی 2 هزار هکتار انجام شده و امکانات و تجهیزات لازم جهت استقرار در این بنگاه اقتصادی و انجام مطالعات طرح صورت پذیرفته است و بزودی کلنگ زنی می شود. تولید قراردادی گوشت جهت پرواربندی 10 هزار راس دام سنگین و 100 هزار راس دام سبک از طریق تامین نهاده های دامی از سوی اتحادیه دامداران استان اردبیل آغاز شده و اخیراً نیز بخشی از دام های پرواری در کشتارگاه های تهران ذبح و در بازار هدف عرضه گردید. برای جامه عمل پوشاندن به طرح ملی مسکن اجتماعی 140 هکتار برای ساخت منزل در نظر گرفته شده و اقدامات لازم برای اخذ مجوزهای قانونی جهت احداث مسکن ویلایی برای کل کارکنان شرکت در حال انجام است.

✅ دکتر نیازی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ضمن عرض خدا قوت به مدیرعامل شرکت گفت: کشت و صنعت و دامپروری مغان مجموعه وسیعی بوده و دارای زراعت، باغبانی، دامپروری و صنایع باارزش می باشد. پیش از این دانشجویان جهت گذراندن دوره، عازم این بنگاه اقتصادی شده و تجربیات ارزشمندی را کسب می نمودند.

✅ دکتر محمدی، مدیر آب های مرزی در خصوص طرح های آبی اجرا شده خاطر نشان ساخت: پروژه شبکه فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمالغرب کشور و استان اردبیل در سطح 42 هزار و 435 هکتار است که شامل شبکه قدیم مغان در رود ارس، شبکه سدهای خداآفرین، عمارت و احمدبیگلو می باشد. سد مخزنی خداآفرین در سال 1378 آبگیری شده و طول مسیر شبکه در آذربایجان شرقی 52/5 کیلومتر و در استان اردبیل 92/5 کیلومتر است.

✅ وی ادامه داد: پایاب سد خداآفرین 36 هزار و 700 هکتار، احمدبیگلو 2 هزار و 35 هکتار و عمارت 3 هزار و 700 هکتار می باشد که از این میزان 36 هزار و 403 هکتار اراضی زراعی و 6 هزار و 32 هکتار باغ بوده و آبیاری مدرن اجرا شده در آن از نظر تعداد دستگاه های سنترپیوت و تنوع سیستم در کشور و خاورمیانه کم نظیر است و متوسط راندمان با اجرای این طرح به بالای 70 درصد خواهد رسید. پیشرفت فیزیکی طرح 90 درصد با هزینه کرد اعتبار 1410 میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح 1406 میلیارد تومان است. گستردگی طرح در 5 شهرستان و بزرگترین مساحت در شهرستان بیله سوار با 28 هزار و 594 هکتار در قالب 184 روستا و 15 هزار و 700 خانوار بوده و میزان اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم آن 20 هزار نفر خواهد بود.

✅ نادر تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: میزان 2 هزار و 35 هکتار از پایاب سد احمدبیگلو تحویل تعاونی تولید روستایی شده است. کل نیرورسانی برق انجام و زیرساخت ها تکمیل گردیده است.

✅ لازم بذکر است، در این دیدار ویدئو کلیپ تهیه شده توسط امور روابط عمومی و بین الملل شرکت، حاوی تصاویری از سفر مقام معظم رهبری در سال 1364 و سفر رئیس دولت سیزدهم در سال 1400 به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و طرح ها و پروژه های عمرانی اجرا شده در جهت احیای این بنگاه اقتصادی همراه با توضیحات لازم پخش و میهمانان در جریان اقدامات انجام یافته قرار گرفتند.


✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan