⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن بیان مطلب فوق افزود: با توجه به جدی بودن بحث بحران آب بنا بر حکم مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور و تاکید وزیر جهاد کشاورزی آبیاری زیرسطحی در دستور کار قرار داشته و برای اجرای آن اعلام آمادگی کرده ایم. جهت پیگیری این امر جلسات مختلف و نامه نگاری های زیادی انجام گرفته و توافقات اولیه با نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه انجام گرفته است که در آینده نزدیک کلنگ اجرایی طرح به زمین زده خواهد شد.

✅ به گزارش امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: تاکنون 5 جلسه در خصوص بحران آب و 12 جلسه در مورد اجرای آبیاری زیرسطحی برگزار شده و 100 هکتار از این پروژه با در نظر گرفتن مسائل فنی، حقوقی و اقتصادی در مجتمع باغات میوه شرکت عملیاتی و باقیمانده طرح در طی پروسه زمانی مشخص اجرایی خواهد شد.


✅ محمدی بیان کرد: هیئت مدیره شرکت مصوبه لازم را برای اجرایی کردن پروژه تصویب نموده و اقدامات اولیه از جمله قیمت و فهرست بها اخذ شده است و پروسه ترک تشریفات آن در دستور می باشد و بدینوسیله در بهترین، دسترس ترین و مسطح ترین نقطه اجرایی خواهد شد. علیرغم محدودیت های منابع پیگیری اجرای طرح هر روزه روی میز اینجانب قرار داشته و تاکید ما این است که پروژه ولایت هر چه سریعتر استارت بخورد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: حدود 10 هزار هکتار برای کشت پائیزه انجام شده و ما در مواردی مجبور شدیم، با استفاده از پمپ های خریداری شده نسبت به آبیاری اقدام بکنیم. در همین راستا اجرای این پروژه ضروری بوده و بایستی در اسرع وقت عملیاتی و به مرحله بهره برداری برسد.

✅ دکتر نیازی، معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خاطر نشان ساخت: ما از دوران بچگی تعریف این بنگاه اقتصادی را شنیده ایم و مایه سعادت است که از نزدیک بازدیدی از آن داریم. علیرغم اینکه شرکت مغان از بیرون منظر خوبی دارد، با این حال مسائل خاص خود را دارد.

✅ وی اضافه کرد: وزیر چند تا ماموریت فشرده به ما محول کرده که بحث آبیاری زیرسطحی یکی از آنهاست و با امعان نظر به حکم مقام معظم رهبری و دستور رئیس جمهور این امر بصورت ویژه ای از سوی وزیر پیگیری می گردد. آبیاری زیرسطحی، الگویی بوده و چالش هایی از جمله بالا بودن هزینه ها را بدنبال دارد. طراحی و اجرا توسط نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه انجام گرفته و تجهیزاتی همچون تانک هوادهی، ازن دهی و کوددهی نیز همراه خویش خواهند آورد که در تسریع اجرا موثر می باشد.

✅ معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی تصریح نمود: رئیس جمهور محترم دستور اجرای پروژه در سطح 2 هزار هکتار را صادر کرده اند و در حال حاضر در 16 نقطه از کشور بصورت پایلوت اجرا می گردد. ما جایی را برای عملیاتی کردن خواهانیم که همانند شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پیشقدم بوده و مدیریت طلب باشد. امیدوارم روزی برسد که 10 هزار هکتار از زمین های مجتمع عظیم ملی شرکت مغان مجهز به این نوع سیستم آبیاری شود.

✅ شهروز ملاطفی نیا، مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: هزینه اجرای طرح برای هر هکتار یونجه 250 میلیون تومان بوده و اجرای این پروژه در باغات 100 میلیون تومان برای هر هکتار هزینه در بر خواهد داشت.

✅ هوشنگ محمدی، مدیر امور فنی و عمرانی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: با توجه به وجود بحران آب در کشور لزوم روی آوری به سیستم های نوین آبیاری بیش از پیش احساس شده و این سیستم برای اولین بار در کشور اجرایی می شود. فهرست بها و آنالیز متن قرارداد توسط نهاد پیشران مرکز راهبردی سپاه ارسال گردیده و محل دقیق اجرای پروژه تعیین و نقشه برداری انجام گرفته است.

✅ لازم بذکر است، در این دیدار نادر تقی زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛ بهروز محمدی، عضو هیئت مدیره و معاون منابع انسانی، مالی و پشتیبانی شرکت آب منطقه ای استان و همچنین حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری؛ کیومرث خانمحمدیان، معاون فنی و صنعتی؛ کریم هلالی، مدیر مجتمع زراعت و کیکاوس پوراصغر، مدیر امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز حضور داشتند.


✍️امور روابط عمومی و بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan