⏪ قاسم محمدی در جلسه شورای مدیران اجرایی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن بیان خبر فوق افزود: برای گسترش روابط خارجی شرکت سلسله سفرهایی به کشورهای ازبکستان، ترکیه، ایتالیا، عراق و اسپانیا انجام خواهد شد و در ادامه سفرهای قبلی به کشورهای صربستان و آذربایجان هیئتی از کشورهای مزبور در این بنگاه اقتصادی حضور خواهند یافت. قبل از انجام سفر هیئت صرب 15 هزار اصله نهال دیگر از نهال های اهدایی طرف مقابل وارد کشور و شرکت مغان خواهد شد که در احیای باغات این بنگاه اقتصادی و همچنین تامین نهال مورد نیاز منطقه و کشور مورد استفاده واقع خواهد شد.

✅ وی اظهار داشت: 21 هزار راس دام موجود در مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افتخار جمهوری اسلامی و بازار تهران شده و دام های ارسالی طی 2 ماه گذشته در کشتارگاه های تهران ذبح گردید که این امر در تنظیم بازار گوشت کشور تاثیر گذار بوده و در ثبات بازار، کنترل گرانی و حمایت از مصرف کننده نقش قابل توجهی داشته است.

✅ محمدی بیان کرد: 1000 هکتار آبیاری زیرسطحی با دستور رئیس جمهور محترم بصورت رایگان و بلاعوض اجرایی خواهد شد که 200 هکتار دیگر از محل منابع داخلی شرکت تامین اعتبار شده و عملیاتی می شود. اقدامات اولیه این پروژه انجام گردیده و بزودی کلنگ اجرایی آن به زمین زده خواهد شد.


✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: 2 هزار هکتار از اراضی شرکت زهدار بوده و عملکرد، میزان بهره وری و راندمان محصولات زراعی را پایین می آورد. زهکشی اراضی مذکور به دغدغه ای برای مدیریت تبدیل شده و در همین راستا تفاهمنامه مطالعه و اجرای آن با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) منعقد گردیده است و جهت تسریع روند اجرایی نمودن هر چه بهتر، دفتر شرکت مزبور در این بنگاه اقتصادی مستقر و شروع به فعالیت خواهد کرد.

✅ وی ادامه داد: حل قطعی سند تک برگ شرکت، تعیین تکلیف 23/8 هکتار زمین موجود در جعفرآباد، راه اندازی تعاونی مسکن و کلنگ زنی آغاز پروژه ساخت منازل ویلایی برای تمامی پرسنل شاغل در شرکت، خریداری تیپ جهت مدیریت بحران آب و افزایش میزان بهره وری محصولات، راه اندازی اسپتیک رب و خطوط تولید ماست پروبیوتیک و ماست موسیر بدنبال راه اندازی خط تولید روغن زرد و بسته بندی شکر 900 گرمی در راستای تکمیل زنجیره ارزش، احیای باغات، توسعه کشت نشایی و راه اندازی کشت بافت، احیای کارگاه های تعطیل و نیمه تعطیل، توسعه زراعت چوب و کاشت درختان صنوبر، تجهیز مکانیزاسیون، تکمیل خطوط گاز در نقاط فاقد گاز و تکمیل پروژه های عمرانی دامپروری از قبیل جایگاه های دام خشک، گوساله دانی و مرکز تغذیه از جمله برنامه هایی است که جهت توسعه و تجهیز شرکت در دستور کار قرار داشته و اجرایی می شود.

✅ قاسم محمدی اضافه کرد: طرح کاشت هلو در 1000 هکتار در دستور کار بوده و مطالعات آن بزودی انجام و عملیاتی خواهد شد. در کنار این طرح، کارخانه ای توسط بخش خصوصی برای آبگیری، هسته شکنی، اسانس و پوره ایجاد می شود که دارای قابلیت اشتغال 150 نفر می باشد. این طرح مورد حمایت هیئت مدیره و استاندار محترم است.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت خاطر نشان ساخت: کارگروه های مختلفی همچون زراعت، دامپروری، باغبانی و مکانیزاسیون تشکیل یافته و تا با برگزاری جلساتی مسائل و مشکلات مطرح و راهکارهایی ارائه و منتج به نتیجه مطلوب گردد. لازم است، بندهای مصوب در جلسات کارگروه ها پیگیری شود.

✅ رئیس هیئت مدیره تصریح نمود: بایستی نهایت توجه به بحث آب شده و با مدیریت مصرف آن حداکثر استفاده انجام شود. مهمترین نهاده در کشاورزی آب بوده و اگر استفاده بهینه نگردد، راندمان تولید افت خواهد داشت. آبیاری شبانه و روی آوری به سیستم های نوین آبیاری همچون نوار تیپ بایستی مد نظر قرار گیرد و با توجه به اینکه میزان استفاده از تیپ به مراتب بالا خواهد بود، خریداری دستگاه تولید آن ضروری است. در صورت خریداری دستگاه مذکور رکوردهای دست یافته شده در زراعت در سال گذشته زراعی جابجا خواهد شد.

✅ معاون کشاورزی و دامپروری شرکت تاکید نمود: سال گذشته ستاد برداشت تشکیل یافته و برنامه ریزی های لازم انجام گرفت و تمهیداتی در این خصوص 

خصوص اتخاذ گردید. امسال نیز ستاد مزبور تشکیل شده و اقدامات مرتبط صورت خواهد پذیرفت. ضروری است، کم و کاست ها از هم اکنون مشخص و پیگیری ها برای حل آنها انجام گیرد.

✅ وی اذعان داشت: 70 هکتار زمین خالی در باغات شناسایی شده و در مدار کشت قرار گرفته است. تولید نهال صنوبر برای توسعه زراعت چوب، توجه به بحث تغذیه و مبارزه با آفات، اتخاذ تمهیدات برای فروش سردرختی میوه، تولید بموقع نشاء باکیفیت گوجه فرنگی و انتقال آن به مزرعه در موعد مناسب جهت کاشت، پرهیز از خریدهای غیرضروری، اولویت قائل شدن در خرید و تامین نهاده ها و تامین و تجهیز برخی ماشین آلات و شناسایی نخبگان امور از مسائلی است که بایستی بدان توجه ویژه گردد.

✅ مصطفی فولادی، مدیر حراست شرکت خاطر نشان ساخت: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در طول 2 سال گذشته به اندازه 50 سال گذشته تلاش کرده است. قرارگیری در بهترین شرایط تولید در امسال نوید سالی پربار را برای ما می دهد و در همین راستا تمهیدات لازم برای عملیات برداشت محصولات بخصوص در زمینه تجهیز و تامین ماشین آلات از همین الان اتخاذ گردد.

✅ کریم هلالی، مدیر مجتمع زراعت شرکت اظهار داشت: با توجه به کاهش 3 هزار هکتاری زمین های زراعی بدلیل واگذاری آن به عشایر طی سال گذشته و به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود بایستی اراضی حاشیه ای که کشت نمی شود، شناسایی شده و در مدار تولید وارد گردد. در همین راستا زمین های زیادی شناسایی شده که تاکنون کشت نشده است و در برنامه کشت قرار خواهد گرفت.

✅ مسلم وطنخواه، مدیر مجتمع باغات میوه بیان کرد: تمامی عملیات در باغات میوه بصورت مناسبی پیش می رود. عملیات کاشت در حال انجام بوده و حذف قطعات شروع شده است. درآوردن کنده از قسمت های فرسوده برای بازسازی در حال انجام بوده و برای تامین نهال زیتون 18 هزار اصله نهال خریداری شده است. برای تامین نهال گیلاس آگهی منتشر شده و جاهای خوب برای کاشت آنها شناسایی گردیده است که پس از تامین نسبت به غرس نهال ها اقدام خواهد شد.

✅ منصور کریمی، مدیر مجتمع دامپروری گفت: دامپروری شرکت به لحاظ تولید شیر و زایش در مرحله نرمال قرار داشته و برای تامین نهاده های دامپروری تمهیدات لازم از طریق اتحادیه دامداران استان برای خرید کنجاله سویا، ذرت و جو اتخاذ شده است. کاشت جنین جرزی امسال اتفاق افتاده و انجام خواهد شد.

✅ فرهاد نادری، مدیر امور پشتیبانی فنی و مکانیزاسیون خاطر نشان کرد: سیاست های برنامه ریزی شده هیئت مدیره در امور پشتیبانی فنی و مکانیزاسیون اِعمال می گردد. پیشبرد امورات زراعت از طریق تامین ماشین آلات بوده و برای این کار لازم است، نسبت به تجهیز آن اقدامات شایسته صورت گیرد.

✅ رحیم وفایی، مدیر امور مهندسی و توسعه اظهار داشت: قبلاً تحصیلکرده های خارج در شرکت مغان در طراحی تاسیسات برق، فاضلاب و شبکه تاسیسات فعالیت کرده اند که در ادامه کارها بایستی ضمن نگهداری به بازسازی و نوسازی شبکه فرسوده توجه ویژه شود و خدمات فنی و پژوهشی لازم انجام بگیرد. طرح های زیادی در همین راستا برنامه ریزی شده است که در صورت تامین مالی به مورد اجرا گذارده خواهد شد.

✅ کیومرث برقی، مدیر امور رفاه، بیمه و خدمات بیان کرد: بیمارستان شهرک قبلا به انبار اسقاط تبدیل شده بود که اقداماتی برای راه اندازی آن انجام شده و با سرمایه گذاری اندک بهینه خواهد شد. برای پلاک کوبی تراکتورها اقداماتی انجام شده و مشکل تعدادی از آنها حل شده است. با توجه به اینکه برخی از آنها مغایرت داشته و موتور و شاسی دستگاه های مذکور همخوان نیستند، اقدامات و پیگیری های لازم از طریق راهنمایی و رانندگی در حال انجام می باشد.

✅ هوشنگ محمدی، مدیر امور فنی و عمرانی گفت: 18 پروژه در مجتمع دامپروری شرکت در حال اجرایی شدن است که برخی از آنها به اتمام رسیده است. احداث مرکز تغذیه در ایستگاه 4 صد در صد عملیاتی شده و آماده بهره برداری می باشد. توسعه زیرساخت ایستگاه های موجود در سایت 6 هزار راسی اعم از باکس های گوساله دانی و جایگاه های دام خشک به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.

✅ وی اضافه کرد: جهت مدیریت بحران آب و کاهش تنش آبی مابین اراضی بالادست واگذار شده به عشایر و اراضی پایین دست، کانال لاینینگ احداث شده و هدر رفت آب به لاینینگ انتقال داده شده است. همچنین برای مدیریت کم آبی حوضچه هایی در مجتمع باغات برای ذخیره آب در حال احداث است که از هفته دولت سالجاری تاکنون مبلغ 41 میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی هزینه گردیده است.

✅ مدیر امور فنی و عمرانی ادامه داد: برای زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی جلسات متعددی با شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور (پارس) برگزار شده و نقشه های مطالعاتی آن در دست انجام است که با عقد قرارداد عملیاتی خواهد شد. پروژه آبیاری زیرسطحی نیز که برای اولین بار در شمالغرب کشور اجرایی خواهد شد، از صندوق توسعه حمایت از کشاورزی تامین اعتبار گردیده و اجرایی خواهد شد.

✅ کیکاوس پوراصغر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خاطر نشان ساخت: همه ساله مراسمی در 11 اردیبهشت به مناسبت روز کارگر برگزار می گردد که پیشنهاد اینجانب این است، مراسم مذکور بصورت جشنواره برگزاره شده و در جشنواره مذکور از کارگران و مدیران کاری و شایسته تجلیل بعمل آید.

✅ وی افزود: این بنگاه اقتصادی سرشار از نخبگانی است که توجه به پتانسیل ها و توانایی های آنان در پیشبرد هر چه بهتر کارها موثر خواهد بود. شناسایی نخبگان این بنگاه اقتصادی و تشکیل مجمع نخبگان شرکت جهت ایده پردازی، لازم و ضروری بوده و به افزایش عملکرد یاری خواهد رساند.

✅ پوراصغر ادامه داد: همه ساله به مناسبت عید باستانی نوروز عیدی نقدی به پرسنل اعطا می گردد که جهت حمایت از پرسنل بهتر است، با تامین مالی نسبت به خریداری اقلام غیرنقدی و اهدای آن به کارکنان شریف و زحمتکش اقدام لازم صورت گیرد.

✅ بهزاد عباسی، مدیر کارخانه لبنیات شرکت اظهار کرد: در حال حاضر اقلام مورد نیاز تولید در کارخانه لبنیات موجود می باشد ولی با توجه به اینکه اواخر اسفند تا اواسط فروردین ماه تامین اقلام به سختی صورت می گیرد، ضروری است؛ تمهیدات لازم همچون تامین مالی برای خریداری اتخاذ شود.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan