⏪ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تعویض و تغییر تابلو سایت های 2 هزار راسی به 6 هزار راسی و 3 هزار راسی به 8 هزار راسی مجتمع دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نشانگر این نکته می باشد که در طول چند سال گذشته میزان گلّه موجود در این سایت ها به مرور افزایش پیدا کرده و تعداد دام سایت 2 هزار راسی به 6 هزار راس و 3 هزار راسی به 8 هزار راس ارتقا یافته است. بنابراین عدم تعویض تابلوهای مزبور با توجه به افزایش میزان گلّه و عدم همخوانی تابلوی معرف سایت با تعداد دام های موجود هیچگونه توجیهی نداشته و بخصوص تابلوهای قبلی کاملا کهنه و از بین رفته بود و سالها به این مسئله توجه نشده بود که نهایتا این اقدام توسط امور روابط عمومی و بین الملل شرکت صورت گرفته است.

✅ از سوی دیگر بدلیل نیاز مبرم کشور به تامین گوشت با دستور وزیر محترم جهاد کشاورزی برای جلوگیری از گرانی، حمایت از مصرف کنندگان و تنظیم بازار مصرف بخشی از آنها بعد از طی عمر مفید از چرخه تولید حذف شده و طبق پروتکل های مزایده و بر اساس آخرین قیمت روز برای مصرف مردم به فروش رفت و بخشی دیگر نیز به تدریج در بازار هدف عرضه خواهد شد.

✅ افزون بر اینها عدم توجیه اقتصادی نگهداری دام های بالای 500 کیلوگرم سبب شده که در طول 40 روز اخیر حدود 700 رأس گوساله با وزن متوسط بالای 550 کیلوگرم تحویل بازار مصرف شده و تا آخر سال نیز بیش از هزار راس دیگر به فروش خواهد رفت. فروش گوساله نر با وزن بیشتر از استاندارد بدلیل هزینه های بالای نگهداری آنها طبق سنوات گذشته انجام می‌گیرد و طبیعی است که با زایش های جدید در مجتمع دامپروری شرکت مغان بعنوان بزرگترین و مدرن ترین مجتمع دامپروری کشور شاهد عملکرد مناسب و بهتر از قبل خواهیم بود.

✅ لازم بذکر است، شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مجتمع تولیدی خودگردان بوده و تمامی هزینه های آن اعم از واریز حقوق پرسنل، اهدای بسته های معیشتی نقدی و غیرنقدی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی، پرداخت مطالبات پیمانکاران، سرمایه گذاری های عمرانی در قسمت های مختلف شرکت جهت اجرای مرکز تغذیه، سیلوی 25 هزار تنی، جایگاه های دام خشک، اجرای آبیاری تحت فشار به میزان 650 هکتار، اجرای آبیاری زیرسطحی در امورات زراعت و باغات، زهکشی 2 هزار هکتار از اراضی زهدار، اصلاح و نوسازی درختان کهنسال و فرسوده باغات و تجهیز و نوسازی ماشین آلات و ابنیه شرکت همگی از محل تولید انواع محصولات زراعی، دامی، باغی، صنعتی و فروش محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، شکر، روغن زیتون، شیر، ماست، کره، شیر خشک، خامه، روغن زرد، رب و کنسرو خیار شور و زیتون تامین می گردد

✅ این شرکت سال گذشته به میزان 600 هزار تن انواع محصول تولید کرده است که امسال با افزایش راندمان و بهره وری به 700 هزار تن ارتقا یافته است. در راستای تقویت تولید داخلی، تامین امنیت و اقتدار غذایی مملکت و کاستن از میزان وابستگی به سایرین افزایش این میزان به یک میلیون تن در سال هدفگذاری شده و به همین منظور نهایت تلاش خویش را برای تولید هر چه بیشتر محصولات بکار بسته است.

✅ به منظور پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش که سوددهی عمده نیز در همین بخش تولیدی می باشد، قسمت عمده ای از درآمدهای شرکت صرف سرمایه گذاری در این حوزه خواهد شد. راه اندازی دستگاه بسته بندی شکر 900 گرمی و دستگاه تمام اتوماتیک شیشه پرکنی روغن زیتون انجام گرفته و اخیراً تولید روغن زرد به محصولات قبلی کارخانه لبنیات شرکت افزوده شده است. تولید ماست موسیر و عرضه رب در قوطی های شیک و بازارپسند نیز در دستور کار قرار دارد. استحصال محصولات سفارشی با مجموعه های عظیم گروه صنعتی و پژوهشی فرهیختگان زرنام، پیچک و سایر هلدینگ ها و فروش آنها در فروشگاه های زنجیره ای کشور از جمله برنامه های مدیریت شرکت می باشد.

✅ در پایان خاطرنشان می شود که خوشبختانه شرکت کشت و صنعت مغان در همه امورات و بخش ها در مسير نوسازی است و طبیعتا با تدبر منشور صیانت و خدمت جهادی اصرار به شفاف سازی و آگاهی بخشی برای عموم جز اولویت های جدی است.
باید افزود در حوزه دامپروری در چند ماه اخیر هزینه تامین نهاده های دامی از جمله جو، ذرت و کنجاله سویا به یکباره ۸ الی ۱۰ برابر (به عبارت دیگر ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ درصد) افزايش يافت کما اینکه افزایش اثر گذار مالی در نرخ محصولات از جمله لبنیات( شیر، کره، ماست، دوغ، شیر خشک ) و همچنین قیمت گوشت یا دام زنده فروشی عملا وجود ندارد. هر چند آثار و تبعات تکانه حاصله از جراحی بزرگ و ضروری اقتصادی دولت و نوسانات بازار در شرکت بویژه بخش دامپروری و زنجیره ارزش آن چالش زا گردید و لیکن با تدبر و مهارت ورزی هیئت مدیره، مدیریت و همه همکاران خدوم بالاخص در نظام بخشی به منابع و مصارف و روش های کار آمد بازرگانی، مالی و توجهات خدای متعال اینک تولید پایدار و افزايش آن بیش از پیش ادامه دارد.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan