⏪ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان و مدیرعامل هلدینگ پدیده نیکان صبا و مدیرعامل شرکت صنایع غذایی پیچک ضمن دیدار و گفتگو در خصوص همکاری های مشترک تفاهمنامه همکاری منعقد نمودند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: شرکت مغان با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت در زمینه های مختلف زراعی، دامی، باغی و صنعتی در مجموعه 18 هزار هکتاری زراعت، 21 هزار راسی مجتمع دامپروری، 2 هزار و 414 هکتاری باغات و مجموعه صنعتی خویش شامل کارخانجات قند، لبنیات، پروسس میوه، خوراک دام و رب نسبت به تولید انواع محصولات می کند که میزان تولید سالانه آن در سال گذشته 600 هزار تن و امسال 700 هزار تن بوده است.

✅ وی افزود: در طول سالیان گذشته بدلیل عدم سرمایه گذاری در مجتمع باغات میزان 1000 هکتار از درختان آن فرسوده و کهنه شده اند که سال گذشته به میزان 120 هکتار نوسازی و اصلاح شده و برنامه احیای 300 هکتار دیگر تدوین شده و در دست اجراست و در نظر داریم، در طی سال های آتی این میزان را افزایش دهیم.

✅ محمدی چنین بیان کرد: میزان گله نسبت به دو سال قبل که واگذاری ابطال شد، از 17 هزار و 300 راس به بالای 21 هزار راس افزایش پیدا کرده و سرانه تولید شیر خام از 26/5 کیلوگرم به 32/5 کیلوگرم به ازای هر راس دام دوشا ارتقا یافته است و تولید روزانه این محصول از 160 تن به 200 الی 230 تن افزایش یافته است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: شرکت مغان بعنوان سرقطب تولید قراردادی گوشت شمالغرب کشور انتخاب شده و پرواربندی 100 هزار راس دام سبک و 10 هزار راس دام سنگین آغاز شده است. تامین نهاده های دامی این پروژه از سوی اتحادیه دامداران استان انجام گرفته و گوسفندان و گوساله های پرواری جهت تنظیم بازار گوشت و یا تامین نیاز استراتژیک ذخیره گوشت مورد نیاز کشور تحویل خواهد شد. از سوی دیگر برای سرمایه گذاری روی نژادهای اقتصادی تر نژاد دام جرزی به تعداد 1000 جنین در طی دو سال انجام خواهد گرفت.

✅ وی ادامه داد: برای تکمیل زنجیره ارزش روغن زرد به تولیدات قبلی کارخانه لبنیات افزوده شده و تولید ماست موسیر نیز در دستور کار قرار دارد. بسته بندی 900 گرمی شکر راه اندازی گردیده و در حال انجام است و شیشه پرکنی تمام اتوماتیک کارخانه روغن کشی راه اندازی شده و بسته بندی رب در قوطی های شیک و بازارپسند در دستور کار قرار دارد.

✅ قاسم محمدی بیان نمود: با کشورهای فرانسه و صربستان قراردادهای همکاری وجود داشته و اخیراً طی سفری کاری به جمهوری آذربایجان مذاکراتی در خصوص کشت قراردادی، صادرات و ایجاد دفتر بازرگانی ایران و آذربایجان در شرکت مغان انجام گرفت که از طریق مراجع ذیصلاح همچون وزارتخانه های جهاد کشاورزی و امور خارجه در دست پیگیری و انعقاد قرارداد است.

✅ مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان خاطر نشان کرد: توسعه همکاری ها با شرکت های داخلی فعال در زمینه کشاورزی، دامپروری، باغبانی و صنایع غذایی جزو برنامه کاری شرکت مغان بوده و انعقاد قرارداد با شرکت پیچک به هم افزایی، سودآوری، تکمیل زنجیره ارزش و ارتقای بهره وری خواهد انجامید.

✅ کیومرث خانمحمدیان، معاون صنایع شرکت، این بنگاه اقتصادی را مجموعه تولیداتی و برند کشور توصیف نموده و گفت: سال قبل 800 تن رب تولید نمودیم که بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته میزان تولید آن در سال آتی با افزایش چندین برابری به حدود 4-5 هزار تن افزایش خواهد یافت. لوبیا و ذرت شیرین تاکنون در مغان کشت نشده و مطالعه آن در دست انجام است.

✅ معاون صنایع شرکت اضافه کرد: همکاری طرفین بخصوص در محصولات تولیدی غیرمشترک منجر به هم افزایی شده و نیازمندی های شرکت های مغان و پیچک را تامین خواهد کرد که این اتفاق به سودآوری برای هر دو طرف کمک خواهد کرد.

✅ مهندس فکری، مدیرعامل هلدینگ پدیده نیکان صبا ضمن بیان اینکه مغان از مناطق زیبای کشور است، اظهار داشت: هلدینگ پدیده نیکان صبا در ذیل صندوق بازنشستگی قرار داشته و 4 مجموعه را شامل می شود که شرکت پیچک یکی از آنهاست و صنایع مختلفی من جمله رب، کنسروجات گوشتی و غیرگوشتی و سس را تولید و عرضه می کند. شرکت شیلاتی بندر عباس دارای اولین کارخانه کنسرو ماهی کشور با برند معتبر تن جنوب می باشد. مجتمع طیور فارس در استان نیز 8 برند در زمینه دام، طیور و آبزیان دارد. ظرفیت تولید 60 هزار تنی سیمان و 3 مزرعه مادر با ظرفیت ماهیانه 1 میلیون جوجه داشته و شرکت آبزی فرآیند بوشهر در حوزه آبزیان و فرآوری محصولاتی همچون میگو و همچنین انجماد و فرآوری ماهی های تجاری و صنعتی منطقه فعال است.

✅ وی بیان کرد: این مجموعه دارای 6 فروشگاه زنجیره ای عرضه محصولات شیلات بوده و در زمینه خرید و فروش اقلام غذایی فعالیت دارد و افزون بر این می تواند در سایر زمینه ها از جمله تامین نهاده های دامی نیز با شرکت مغان مراودات داشته باشد. صنایع غذایی همانند موجود زنده، زحمت و مرارت زیادی را طلب می کند و در صورت کوچکترین حواس پرتی شرکت، ضرر می کند.

✅ علی عمیدی مقدم مدیرعامل شرکت صنایع غذایی پیچک گفت: شناخت موسّع و دقیقی از سوابق مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان وجود دارد. این نیروی انقلابی از بدنه جهادی بوده و بعد از ابطال واگذاری و بازگرداندن این بنگاه اقتصادی به بدنه دولت، در شرایط نابسامانی قبول مسئولیت نموده است و کارهای بسیاری را برای تعالی و شکوفایی شرکت مغان انجام داده و به سرانجام رسانده است.

✅ وی افزود: همکاری بین دو شرکت مغان و پیچک لازم بوده و ضمن هم افزایی و هم پوشانی به تکمیل زنجیره ارزش در هر دو مجموعه خواهد انجامید. توسعه و بسط این تعاملات به نفع طرفین بوده و ما از این امر بشدت استقبال می کنیم.

✅ شایان ذکر است، این تفاهمنامه در دیماه سال 1401 به امضای قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و علی عمیدی مقدم، مدیرعامل شرکت پیچک رسید. در جلسه مزبور مهندس محمدیان، عضو هیئت مدیره و معاون بازرگانی و پشتیبانی شرکت صنایع غذایی پیچک، کیومرث خانمحمدیان، معاون صنایع؛ کیکاوس پوراصغر، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و بهزاد عباسی، مدیر کارخانه لبنیات شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز حضور داشتند.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan