?سفر استاندار اردبیل به پارس آباد و سخنرانی در مراسم یاس کبود و همچنین نشست خبری حواشی متعددی داشته است.

?سیدحامدعاملی به عنوان نماینده عالی دولت در استان اردبیل از ابتدای قبول این مسئولیت، نگاه ویژه ای به مسائل اقتصادی و مبادی ثروت آفرین داشته است.

?نقطه نظرات ایشان درخصوص مراکز تولیدی و اقتصادی برگرفته از برنامه های توسعه ای دولت در استان اردبیل است.

?وی با بکاربردن لفظ باشگاه سیاسی برای کشت و صنعت مغان و تاکید براینکه از ابتدا در این بنگاه اقتصادی اوضاع بر همین منوال بوده، به اهمیت آن در توسعه و اشتغالزایی اشاره داشته است.

?استاندار اردبیل در این اظهارات، از قراردادهای منعقده در سالهای گذشته با مشاورانی گفته که هیچ آورده ای برای شرکت نداشته اند.

?وی همچنین به بیان خاطره ای از دوران معاونت خود در استانداری اردبیل پرداخته و اوضاع نامناسب آن سال ها را در این شرکت یادآوری کرده است.

?عاملی تاکید می کند که روی فرد خاصی نظر ندارد و منظورش هر دو کشت و صنعت منطقه است، او همچنین رقمی در حدود ۷هزار میلیارد را برای اجرای ۱۵ الی ۱۷ طرح توسعه ای در کشت و صنعت مغان ذکر کرده است که نه از عهده شرکت بر می آید و نه بانک ها چنین رقمی را پرداخت می کنند.

?هر چند در بیان استاندار اردبیل، به وضوح دغدغه بهره برداری حداکثری از ظرفیت های مغان و تبدیل آن به ثروت برای توسعه استان و به ویژه ایجاد حدودا ۵ هزار شغل(مشروط بر تامین ۷ هزار میلیارد اعتبار )، طرح می شود اما بعضی ها نگاه بدبینانه ای به موضوع داشته و تلاش می کنند به هر نحو ممکن این دیدگاه ارزشمند را از مدار اصلی خود خارج کرده و متوجه اشخاص نمایند.

?برخی که سابقه مشخصی در رانت از طریق آگهی و یا تهدید مدیران برای اخذ امتیازات خاص دارند، اصرار می کنند که با تیترسازی، تحریف و تفسیر شیطنت آمیز از سخنان استاندار، این مواضع را به افراد ربط و مدیران تلاشگر دولت را در مقابل هم قرار دهند.

?تفاسیر و تعابیری تخریب گونه و به ظاهر انتقادی که هیچگونه راهکاری در آن قابل مشاهده نیست و می تواند با هدف کاستن از سرعت اجرای برنامه های جهادی در این بنگاه بزرگ اقتصادی طرح شده باشد.

?آنچه مشخص است، جریان توسعه و ارتقاء راندمان کشت و صنعت مغان بی توجه به حواشی ایجاد شده و با برنامه های منطبق بر مولفه های ثروت آفرین ادامه دارد و این روزها با مدنظر قرار گرفتن دغدغه های استاندار اردبیل، تلاش دوچندانی برای جدا کردن و دور نگه داشتن این بنگاه اقتصادی از تاخت و تازهای سیاسی نظیر آنچه در سال های دور و نزدیک با میدان دادن به مشاورهای ستادی، پیمانکاران سفارشی، فشارهای سازمان یافته و حیف و میل های خویشاوندی مشاهده می شد، با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

?بلاشک مدیریت جهادی، تمرکز بر حاشیه سازی ها و رفتارهای سطحی را برنمی تابد و همچنان از پگاه صبح تا نیمه های شام کار و تلاش در این مرکز بزرگ اقتصادی، تولیدی و امیدآفرین بصورت اثربخش ادامه خواهد یافت.


تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan