⏪ معاون فنی و صنعتی و برخی مدیران شرکت کشت و صنعت مغان با جانشین سازمان اتکا و تعدادی دیگر از مسئولین سازمان مزبور در تهران دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان کیومرث خانمحمدیان، معاون فنی و صنعتی شرکت اظهار داشت: یکی از بحث های این بنگاه اقتصادی بحث پدافند غیرعامل بدلیل قرارگیری در نقطه صفر مرزی می باشد. در سال های اخیر بدلیل قرار گرفتن زیر شمول اصل 44 محدودیت هایی برای شرکت بوجود آمده و مدت 18 ماه به بخش خصوصی واگذار گردید و دوباره به بدنه دولت برگشت. در طول دو سال گذشته که مجدداً به وزارت جهاد کشاورزی تحویل گردیده است، اقدامات مثبت زیادی جهت تجهیز، سرمایه گذاری و توسعه شرکت انجام شده است.

✅ وی افزود: این بنگاه اقتصادی با داشتن 18 هزار هکتار زمین زراعی با توجه به الزام در اجرای سیاست های حاکمیتی در زمینه تولید محصولات استراتژیک اقدام به کشت محصولات می نماید. مجموعه باغ شرکت با داشتن 2 هزار و 300 هکتار باغ به تولید انواع میوه می پردازد و مجتمع دامپروری نیز با داشتن 6 هزار و 500 راس گاو شیری به تولید شیر خام پرداخته و این محصول نیز پس از فرآوری به مشتقات لبنی تبدیل و با برند مغانه در سطح استان عرضه. می شود.

✅ خانمحمدیان چنین بیان کرد:  کارخانه قند مغان با ظرفیت اسمی 5 هزار تن در شبانه روز فعالیت می کند. چغندر قند بهاره و پائیزه کشت شده در شرکت و بخش خصوصی توسط این واحد صنعتی فرآوری و تبدیل به شکر می گردد. جهت تشویق چغندرکاران بخش خصوصی مشوق هایی برای آنان در نظر گرفته شده است.

✅ معاون فنی و صنعتی شرکت گفت: به منظور توسعه باغ زیتون در طول دو سال گذشته 70 هکتار ارقام پرمحصول زیتون کشت شده و به مقدار 300 هکتار قبلی افزوده شده است. زیتون برداشت شده پس از فرآوری تبدیل به کنسرو زیتون و روغن زیتون گردیده و در بازار هدف توزیع می شود.

✅ وی تصریح نمود: با امعان نظر به این امر که عرضه محصولات تولیدی در سیستم توزیع و رساندن آن بدست مشتری نقش قابل توجهی در توسعه مجموعه دارد، استفاده از فروشگاه های زنجیره ای سازمان اتکا در شمال و شمالغرب کشور در فروش هر چه بیشتر محصولات لبنی و گوشتی شرکت مهم بوده و ما نیز با توجه به محدودیت های دولتی، همکاری با سازمان های دولتی همچون اتکا را بدلیل راحت و سهل الوصول بودن آن در دستور کار داریم.

✅ افشار کلانتری، مدیر امور بازرگانی شرکت اظهار کرد: صفر تا صد پروسه تولید تا فرآوری محصولات تولیدی شرکت کشت و صنعت مغان در خود این بنگاه اقتصادی انجام گرفته و بدلیل ارگانیک بودن و رعایت استانداردها از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. تنوع محصول شرکت زیاد بوده و استفاده از ظرفیت های سازمان اتکا در خصوص عرضه آنها در داخل کشور می تواند، کمک حال ما باشد. صادرات به کشورهای خارجی و خریداری شکر خام وارد شده توسط سازمان اتکا از جمله محورهای مورد علاقه برای همکاری های مشترک است.

✅ رمضانی، معاون تولید دامپروری شرکت اذعان نمود: تولید عمده مجتمع دامپروری گوشت و شیر خام است. زنبورداری شرکت نیز بصورت محدود فعال شده و امسال اولین برداشت آغاز گردید که بسته بندی آن در دستور کار می باشد.

✅ امیر حبیبی، جانشین سازمان اتکا گفت: وقتی صحبت از امنیت غذایی می شود، مجموعه های کلان مثل شرکت کشت و صنعت مغان می تواند؛ بیش از سایرین کمک کند. نوع نگاه خُرده مالکی، قوانین ارث و تقسیم اراضی پیش از انقلاب سبب گردید؛ ما پایداری خودمان را در زمینه کشاورزی از دست بدهیم.

✅ وی اضافه کرد: شرکت کشت و صنعت مغان و سازمان اتکا از قابلیت های زیادی برخوردار هستند. اتکا از جمله نهادهایی است که در جلسات امنیت غذایی وزیر جهاد کشاورزی قرار داشته و در تنظیم بازار و بخش های دیگر که قرار است، اجرایی بشود؛ این سازمان از جمله سازمان هایی است که پیشنهاد اولیه به آن ارائه می گردد.

✅ امیر حبیبی تاکید کرد: سازمان اتکا با داشتن چندین هلدینگ، بیش از 230 هزار هکتار اراضی مرتع، 5 هزار هکتار جنگل، 6 شرکت کشت و صنعت بزرگ، فعال بودن در زمینه صنایع غذایی، داشتن چندین مجموعه دامپروری و دارا بودن بزرگترین مجموعه باغ زیتون کشور ظرفیت و پتانسیل زیادی را دارد و افزون بر این در بخش تجارت خارجی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، همسایگان، کشور روسیه و آمریکای جنوبی مجموعه کاملی از زنجیره های مختلف را داراست.

✅ جانشین سازمان اتکا ادامه داد: اتکا توافقات خوبی با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین امنیت غذایی داشته و بسط این همکاری ها با شرکت کشت و صنعت مغان می تواند به مشارکت و هم افزایی در تولید و توزیع کمک کند.

✅ لازم بذکر است، در این دیدار مدیران امور بازرگانی، روابط عمومی و امور بین الملل، کارخانه لبنیات و معاون امور دامپروری شرکت کشت و صنعت مغان و تعدادی از مسئولین سازمان اتکا حضور داشتند.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan