⏪ مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت مغان با مسئولین قسمت های مختلف و شعب وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: شرکت مغان با داشتن ۲۳ هزار هکتار زمین زراعی، باغی و دامی بزرگترین مجتمع کشت و صنعت و دامپروری در خاورمیانه می باشد. این بنگاه اقتصادی در سطح ۱۹ هزار هکتار انواع محصولات من جمله گندم، جو، ذرت، کلزا و چغندر قند کشت می کند. میوه تولیدی باغات میوه در سطح ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار به داخل کشور و حتی قفقاز، روسیه و کشورهای عربی صادر می گردد.

✅ وی افزود: شرکت مغان دارای ۵ واحد صنعتی است که کارخانه قند آن با ظرفیت اسمی ۵ هزار تن بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه محسوب می شود. کارخانه لبنیات بصورت ۳ شیفته نسبت به تولید انواع محصولات لبنی اقدام می کند. کارخانه روغن کشی زیتون به تولید روغن زیتون پرداخته و کارخانه رب نیز به تولید فلّه ای رب می پردازد که البته بسته بندی رب در بسته های مشتری پسند خانوار هدفگذاری شده است. کارخانه خوراک دام هم در جهت تامین نیازهای خوراکی دام ها فعالیت می کند.

✅ محمدی چنین بیان کرد: دامپروری شرکت مغان بزرگترین مجتمع دامپروری کشور بوده و با داشتن حدود ۲۱ هزار راس دام شیر خام مورد نیاز کارخانه لبنیات را تامین می نماید. برای ذخیره استراتژیک گوشت قرمز پروژه ایجاد دامپروری جدید با ۲۰ هزار راس برنامه ریزی شده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان ضمن دعوت از مدیران وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان جهت بازدید از این بنگاه اقتصادی گفت: نگرانی ملت ها امنیت غذایی بوده و ما می توانیم در این خصوص همکاری داشته باشیم. نگرش ما در این همکاری ها دوستی و برادری است و از طرف دولت و ریاست جمهوری ماموریت داریم در رابطه با امنیت غذایی همکاری دوجانبه با یکدیگر داشته باشیم.

✅ اسداله محسن زاده، عضو هیئت مدیره شرکت بیان داشت: شرکت مغان هلدینگ اقتصادی بوده و با صربستان و سایر کشورها همکاری دارد و با کشور جمهوری آذربایجان نیز می تواند در خصوص تبادل دانش و تجربیات همکاری داشته باشد. این بنگاه تولیدی فعالیت های خوبی در بحث بذر داشته و این امر می تواند یکی از محورهای همکاری دوطرف باشد.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت اظهار نمود: ظرفیت های شرکت مغان فوق العاده عالی بوده و پیش از این به مدت ۲ سال در جمهوری آذربایجان به کاشت چغندر قند اقدام کرده و با عقد تفاهمنامه و قرارداد مابین دو کشور تمایل به تداوم همکاری ها داریم.

✅ فایق بایراملی از مدیران وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان تصریح کرد: شرکت مغان مجتمع بزرگ اقتصادی_ تولیدی بوده و فعالیت های آن حوزه گسترده ای از زراعت، دامپروری، باغات و صنعت را شامل می شود. فعالیت شرکت مغان در بسیاری از زمینه ها علی الخصوص تولید گندم چشمگیر می باشد. پیش از این نیز این بنگاه اقتصادی همکاری های خوبی در خصوص کشت چغندر قند با جمهوری آذربایجان داشته است و این کشور با داشتن بیش از یک میلیون هکتار زمین زراعی آماده همکاری با ایران است.

✅ خانم ناله، از مدیران وزارت کشاورزی جمهوری آذربایجان گفت: در صورت رفع محدودیت های صادراتی می توانیم همکاری های خوبی با کشور دوست و برادر علی الخصوص بزرگترین مجتمع کشت و صنعت آن داشته باشیم.

✅ جوانشیر مدیر شعبه در آژانس کشاورزی و فناوری چنین بیان نمود: جمهوری آذربایجان دارای ۷ موسسه تحقیقاتی در زراعت بوده و با توجه به پتانسیل های فوق العاده شرکت مغان جهت گسترش همکاری های فیمابین از شرکت مزبور برای شرکت در نمایشگاه ایمیشلی دعوت بعمل می آوریم.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan