⏪ جلسه کارگروه توسعه دامپروری و تامین نهاده ها با حضور مدیرعامل، معاون کشاورزی و دامپروری و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت کشت و صنعت مغان و مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اردبیل با محوریت ضرورت تامین بموقع نهاده های دامپروری، سرمایه گذاری در طرح تولید قراردادی گوشت قرمز و پروار دام سنگین و سبک و تامین نیاز بازار گوشت با تولید شرکت کشت و صنعت مغان و مدیریت فروش توسط اتحادیه دامداران استان در شرکت مغان برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: مسئله عمده در دامپروری تامین نهاده های دامی بوده و علاوه بر برنامه ریزی شرکت برای تامین آن از خود شرکت، ماهانه 3 هزار تن ذرت، جو و کنجاله سویا مورد نیاز است که خرید و تامین اقلام مذکور از طریق اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین می شود.

✅ وی افزود: اتحادیه دامداران استان یکی از فعال ترین اتحادیه ها بوده و فضای همکاری خوبی فیمابین اتحادیه مذکور و شرکت مغان وجود دارد و اولویت ما نیز در همکاری و فروش دام با در نظرگیری مسائل حقوقی، مالی و فنی با نهادهای هم جنس و خوشنام است. منتهی این همکاری بایستی علی الدوام بوده و نباید نقطه چینی و مقطعی باشد.

✅ محمدی چنین بیان کرد: مراکز تولیدی من جمله دامپروری عِرض شرکت کشت و صنعت مغان بوده و ضمن داشتن مسئولیت سنگین موقعیت وزینی نیز دارد. این بنگاه اقتصادی از سوی وزارت جهاد کشاورزی و شرکت پشتیبانی دام کشور بعنوان یکی از 4 قطب کشور در زمینه تولید قراردادی گوشت و سرقطب شمالغرب ایران انتخاب شده و عملیات اجرایی تامین 100 هزار راس دام سبک و 5 هزار راس دام سنگین آغاز شده است.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: پرواربندی 100 هزار راس دام سبک و 5 هزار راس دام سنگین کار سنگینی بوده ولی با توجه به نیاز کشور و قطع وابستگی به سایرین در خصوص امنیت غذایی و ذخیره استراتژیک گوشت ضروری می باشد و تامین نهاده های آن از اولویت های ما در شرکت است.

✅ حسن نظیفی، رئیس هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت بیان نمود: اتحادیه دامداران جهت حمایت از دامداران کوچک و بزرگ شکل یافته و نوع فعالیت مجتمع دامپروری شرکت از بین سه نوع دامداری صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی دامداری صنعتی است و در صورت تامین نهاده ها روزانه می توانیم 230 تن شیر خام تولید بکنیم. همکاری با بخش دولتی و شرکت کشت و صنعت مغان در مقایسه با سایر مراکز تولیدی از حیث پایداری فرق داشته و به زنجیره ارزش بیشتر منجر می شود.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی اظهار داشت: شرکت کشت و صنعت مغان هم در حوزه تامین و خرید نهاده و هم در فروش دام جهت همکاری اعلام آمادگی می کند و درخواست این بنگاه اقتصادی از اتحادیه دامداران استان اردبیل تامین بموقع نهاده ها می باشد. در خصوص پرداخت هزینه نهاده ها نیز نهایت سعی و تلاش خویش را بکار خواهیم بست تا مبلغ آن هر چه سریعتر واریز گردد.

✅ مهندس محبی زاده، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان اردبیل چنین گفت: شرکت کشت و صنعت مغان در زمینه دام، تامین گوشت و فرآوری محصولات لبنی از جایگاه برجسته ای در سطح استان و کشور برخوردار بوده و این اتحادیه در زمینه تامین نهاده های دامی این بنگاه تولیدی نهایت تلاش خویش را بکار بسته و از هر آنچه که از دستش برمی آید، مضایقه نکرده و نخواهد کرد و نهاده های مورد نیاز نیز بموقع بارگیری و به مقصد شرکت مغان ارسال می گردد.

✅ وی اضافه کرد: در خصوص خرید دام ضمن حفظ منافع سازمانی بر بُرد- بُرد تاکید داشته و با نظارت ناظرین شرکت منافع اقتصادی طرف مقابل را نیز مد نظر داریم.


✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan