⏪ مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و مدیران زراعت و باغات شرکت کشت و صنعت مغان با مسئولان شرکت آذرسون در جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: شرکت آذرسون در کشور دوست و برادرمان، آذربایجان عملکرد خوبی را داشته و با توجه به جنس فعالیت شرکت های مغان و آذرسون در زراعت و دامپروری تعامل بین این دو بنگاه اقتصادی و همکاری در زمینه های مختلف راندمان تولید و بهره وری را ارتقا خواهد داد.

✅ وی افزود: بیش از نیم قرن از تاریخ تاسیس شرکت مغان سپری شده است و این بنگاه اقتصادی به لحاظ داشتن زیرساخت های قوی و زنجیره کامل بودن از جایگاه ویژه ای در ایران و سطح دنیا برخوردار است. ما رکوردهای خوبی از نظر تولید گندم، جو، کلزا و چغندر قند داشته ایم که در طول تاریخ فعالیت شرکت بی سابقه می باشد و برای ارتقای هر چه بیشتر میزان بهره وری به تجربه سایر شرکت ها من جمله آذرسون کشور آذربایجان نیاز داریم. جهت بروز کردن دانش با شرکت های برند فرانسه و صربستان همکاری های سازنده ای داشته و داریم.

✅ محمدی چنین بیان کرد:وضعیت آبی منطقه با توجه به کاهش بارش ها و آورد رودخانه ارس بحرانی بوده و جهت مقابله با آن، روی آوری به آخرین تکنولوژی های بهره وری آب از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که آبیاری زیرسطحی بروزترین دانش در این خصوص می باشد. 1200 هکتار از باغات و زراعت شرکت کشت و صنعت مغان زیر پوشش این شیوه آبیاری خواهد رفت که عملیات اجرایی 200 هکتار از آن بصورت پایلوت در بزرگترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل انجام خواهد شد و از شما نیز جهت بازدید از این تکنولوژی دعوت می کنیم.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: جهت همکاری با شرکت های کشاورزی صربستانی طرحی تحت عنوان صرب- ایران در دستور کار قرار دارد که قاعده و راس هرم آن شرکت مغان می باشد. نظر ما این است که در صورت تمایل عین همان طرح را با شرکت آذرسون کشور آذربایجان نیز به مرحله اجرا درآورده و تراز تجاری مان را مثبت بکنیم.

✅ قدیر پسندی، نایب رئیس هیئت مدیره و معاون مالی، اداری و بازرگانی شرکت بیان داشت: ظرفیت اسمی کارخانه لبنیات شرکت مغان 180 تن در روز است که با فعالیت 24 ساعته نسبت به تولید انواع محصولات لبنی اقدام می کند. کیفیت شیر خشک این کارخانه مناسب بوده و علاوه بر داخل ایران به کشورهای عراق و پاکستان نیز صادر می گردد. این محصول جهت آزمایش به آزمایشگاهی در کشور روسیه تحویل داده شد و پس از آنالیز، کیفیت آن در رده شیرخشک های بسیار عالی ارزیابی گردید. علاوه بر مصارف عادی به لحاظ کیفیت بالا از آن می توان جهت تهیه شیرخشک بچه نیز استفاده نمود.

✅ وی اضافه کرد: 90 درصد بذر ذرت ایران در مغان تولید می گردد. 5 هزار تن بذر در کارخانه پروسس بذر تولید شده و افزایش میزان آن تا سطح 30 هزار تن قابل دسترس است. ارقامی در گندم وجود دارند که مقاوم به سرما بوده و عملکرد خوبی از آن بدست می آید که میانگین بالای 7 تن در واحد سطح بوده است. با توجه به راندمان بالای بادام زمینی می توانیم همکاری های دوجانبه ای در این خصوص نیز داشته باشیم.

✅ اسداله محسن زاده، عضو هیئت مدیره شرکت گفت: رکورد گندم امسال 1/7 تن در هکتار بوده است که با استفاده از آخرین متد و دانش روز و بهره گیری از متخصصین و کارشناسان فنی شرکت به این راندمان دست یافته ایم.

✅ وی افزود: اینجانب از مناطق بیله سوار و سلیان کشور آذربایجان بازدید کرده و از نزدیک وسعت اراضی کشاورزی را ملاحظه نموده ام. علیرغم شوری زمین، از نظر میزان آب مشکلی در زمین های زراعی وجود نداشته و می توانیم در خصوص آب و خاک و نحوه آبیاری همکاری های متعددی با همدیگر داشته باشیم.

✅ گوزل، مدیرعامل شرکت آذرسون چنین بیان کرد: تعاملات ما با شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان که پیش از این وجود داشته، ثمربخش بوده است. این همکاری ها در سال 2005 با کشت چغندر قند در سطح 3 هزار و 500 هکتار شروع شده است که در حال حاضر میزان آن به 20 هزار هکتار رسیده است.

✅ وی اظهار داشت: ما 6 هزار گاو در دامپروری آذرسون داریم که 2 هزار راس آن شیرده و 4 هزار راس دیگر از نژاد جرسی می باشد و روزانه 67 تن شیر خام روانه کارخانه لبنیات می گردد. این بنگاه اقتصادی افزون بر موارد مذکور دارای کارخانجات روغن کشی و قند بوده و زنجیره کامل تولید می باشد. آذرسون از نظر شرایط آب، خاک و هوا مشابه شرکت مغان بوده و دارای پتانسیل خوبی است و در کنار کارشناسان مجرب و کارگران ماهر به تجربیات شما بعنوان یک شرکت پیشرو نیازمند است.

✅ نریمان میرعلی، دامپزشک شرکت آذرسون تصریح نمود: آذرسون دارای 2 کارخانه خوراک دام با ظرفیت های 25 تن در ساعت و 15 تن در ساعت می باشد و 80 نوع خوراک مختلف برای مرغ مادر، مرغ گوشتی، گاو شیرده و گاو گوشتی تولید می گردد که مواد لازم برای تهیه خوراک مزبور از خود شرکت است.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan