اگر زینب نمی آمد چه می شد
بهار کربلا کامل نمی شد
اگر بلبل هوای گل نمی کرد
گل از بی حرمتی پژمرده می شد
محبت در کجا ابراز می گشت
پرستاری، پرستاری نمی شد

✅ اتفاق مبارک و میمون ولادت حضرت زینب (س) که در پنجم جمادی الاول سال پنجم هجری قمری در مدینه النبی بوقوع پیوست، فرصت مغتنمی بود تا سالروز ولادت الگوی صبر و عشق و ایثار را که به معنای واقعی کلمه پرستار ارزش های مقدس عاشورا و دل های زخم دیده خرابه های شام می باشد، بعنوان روز پرستار نامگذاری گردد. آن حضرت از ابتدای قیام خونین کرب و بلا یار و همراه و یاور برادرش حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده و پس از عهدشکنی کوفیان در عاشورای 61 هجری قمری علاوه بر سخنرانی های کوبنده و افشاگرانه بر علیه ظلم و جور یزیدیان که کاخ های پوشالی آنان را به لرزه درآورد، ملهم و مرحمی بر آلام خردسالان و بزرگسالانی بود که از آن روز پرآشوب شمر و زیاد و عمرسعد جان سالم به در برده بودند.

✅ سالروز ولادت عقیله بنی هاشم فرصت گرانبهایی برای تجلیل از مقام شامخ پرستاران بزرگواری است که حقیقتاً مدافعان خط مقدم نظام سلامت کشور هستند. این عزیزان با تلاش های شبانه روزی در تسکین درد بیماران بخصوص در روزهای شوم همه گیری ویروس منحوس کرونا جان شیرین خویش را در کف دست گرفته و عاشقانه و خالصانه بعنوان مدافع حریم سلامت ایران و ایرانی عمل نمودند.

✅ اینجانب ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و با ارج نهادن به کوشش مضاعف پرستاران این روز را به همه پرستاران خصوصاً زحمتکشان عرصه سلامت منطقه و استان تبریک و تهنیت عرض می نمایم.

قاسم محمدی
مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

ایتا ، تلگرام و اینستاگرام
@keshtsanatemoghan