⏪ اعضای شورای کارگری شرکت کشت و صنعت مغان در راستای سلسله جلسات ماهانه جهت پیگیری مسائل کارگری برای بار دوم با مدیرعامل شرکت دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: فلسفه تشکیل شورای کارگری برای حل مسائل کارگری است تا آنان با فراغ بال و با خیال آسوده ضمن حضور در محل کار نسبت به انجام وظایف محوله اقدام نمایند. نفس ایجاد این شورا خیر و برکت بوده و به روان سازی حل مشکلات جامعه کارگری از طریق پیگیری از مجاری قانونی کمک می کند. افزون بر آن حضور چندین نفر با ایده ها و دیدگاه های متفاوت و بحث و بررسی موضوعات مانع مدیریت تک محوری می گردد.

✅ وی افزود: مدیریت شرکت مغان بدنبال بهداشت روانی پرسنل بوده و بایستی حواس همه در این خصوص جمع باشد. ما باید برای اصلاح ساختارهای غلط و رعایت حریم ها بصورت متقابل کوشش کنیم. مدیریت، راس هرم بوده و پرسنل قاعده آن محسوب می شوند.


✅محمدی چنین بیان کرد: دغدغه مدیریت شرکت، حق و حقوق پرسنل شاغل در آن بوده و تا به امروز مضایقه ای در خصوص مسائل معیشتی و رفاهی آنان انجام نگرفته است. علاوه بر پرداخت بموقع حقوق کارکنان در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی کمک رفاهی معیشتی .به حساب آنان واریز می شود.  واریز پاداش مجمع هم در برنامه پرداختی قرار دارد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: تعاونی مصرف بایستی تقویت شده و به ارائه خدمت به پرسنل اقدام نماید تا آنان بتوانند، در صورت تمایل قسمت بزرگی از نیازهای خویش را بصورت اقساطی از طریق کسر از حقوق ابتیاع و تامین نمایند. از طرف دیگر با توجه به اینکه بخش عمده ای از مسائل و گرفتاری های مادی کارکنان از قبیل تهیه جهیزیه، تعمیر جزئی منزل و عمل های جراحی خویشاوندان درجه یک همچون پدر و مادر با پرداخت وام های ناچیز در حد 50- 60 میلیون تومان قابل حل است، به همین منظور تعاونی اعتبار این بنگاه اقتصادی ایجاد شده و برای پرداخت اینگونه وام ها اقدام خواهد کرد.

✅ وی ادامه داد: مشکل مسکن پرسنل با حقوق های فعلی قابل حل نبوده و بسیاری از همکاران علیرغم اینکه چندین سال است، در شرکت مشغولند ولی در منازل اجاره ای با هزینه های کمرشکن اجاره ای سکونت دارند که این مسئله به دغدغه ذهنی همیشگی آنان تبدیل شده و بخش عمده ای از انرژی آنان را اتلاف می کند. برای حل این مشکل تعاونی مسکن ایجاد گردیده و اقدامات اولیه اداری آن انجام گرفته است. زمین مورد نیاز برای این امر تهیه شده و در آینده نزدیک به احداث مسکن به تعداد 3 هزار باب برای کل پرسنل اقدام خواهد شد.

✅ رضا شهبازی، رئیس شورای کارگری شرکت بیان داشت: خوشبختانه وضعیت فعلی شرکت، مناسب بوده و ما ضمن تاکید بر حفظ شرایط موجود، پیگیر دستیابی به شرایط ایده آل می باشیم. تقویت تعاونی مصرف کارکنان بخصوص نحوه شکل گیری و جذب اعضا و عضویت همه پرسنل برای خدمت رسانی بهینه برای آنان از موضوعاتی است که شورای کارگری پیگیری می کند.

✅ وی اضافه کرد: در بحث مشاغل سخت و زیان آور وزارت کار 10 سال زودتر بازنشستگی را در نظر گرفته و در شرکت نیز محیط های سخت و زیان آور زیادی وجود دارد که ارتباط با شرکت های مجاز و ساماندهی مشاغل لازم و ضروری است. طرح طبقه بندی مشاغل نیز از مسائل مهم برای این شورا بوده و اجرای آن از دغدغه های مدیریت می باشد که جای تقدیر و تشکر دارد.

✅ شهبازی تاکید نمود: در نظر گرفتن ساختمانی مجزا برای فعالیت های شورای کارگری و همچنین راه اندازی سایت اطلاع رسانی فعالیت های آن به ارتباط منسجم و هدفمند منجر خواهد شد.

✅ لازم بذکر است، افشار کلانتری، نماینده مدیرعامل در شورای کارگری شرکت و عیسی ترابی، نایب رئیس شورای فوق الذکر نیز در این دیدار حضور یافته بودند.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان

تلگرام، اینستاگرام و ایتا
@keshtsanatemoghan