هشتمین جلسه هم اندیشی صبحگاهی و میدانی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جمع مدیر، معاونین، روسا و مسئولین واحدهای متعدد امور فنی و عمرانی_ فنی و مهندسی با حضور معاون کشاورزی و دامپروری، مدیران امور حراست، برنامه ریزی، دبیر شورای مدیران و مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت در ساعت 6 صبح برگزار گردید.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: نیروهای موجود در شرکت عموماً مومن و معتقد هستند. یکی از علل پیشرفت بشریت نگاه جامع آنان به کتاب جامع یعنی قرآن کریم و بهره گیری از معجزات آن است و ما نیز اگر به معجزات این کتاب آسمانی توجه بیش از پیش می کردیم، اینگونه عقب نمی افتادیم. قرآن ناطق در زمان حاضر ولایت بوده و ایشان نیز چیزی جز صفا، صمیمیت، درستی، نیکی، درستکاری و تلاش برای پیشرفت خواسته دیگری از ما ندارد.✅ وی افزود: دغدغه داشتن برای شرکت مغان و محافظت و صیانت از آن و دلسوزی بیش از پیش برای این بنگاه اقتصادی و مزارع، باغات، دامپروری، صنایع و ابنیه موجود در آن باید بعنوان روحیه جهادی به نهضت عمومی تبدیل شود. مدیریت مالکیتی بروزترین نظریه مدیریتی بوده و چنانچه ما اموال و منافع شرکت مغان را اموال و منافع خودمان نپنداریم و به ذره- ذره آن غیرت، تعصب و حمیت نداشته باشیم، دچار تنزل خواهیم شد.

 قاسم محمدی چنین بیان کرد: عشایر به لحاظ اینکه اهل قرآن بوده و علاوه بر مبارزه با نفس خویش، مرزداران قهرمان هستند و شجاعانه در مقابل توپ های روسیه تزار ایستادگی به خرج داده اند. در حال حاضر نیز امکانات زیادی در شرکت مغان موجود بوده و نه تنها نباید ذره ای کوتاهی کنیم، بلکه باید نسبت به راه اندازی مجدد کارگاه های تعطیل شده اقدام شود.✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان تاکید کرد: کارهای عقب مانده زیادی در شرکت وجود دارد که باید با جدیت، دقت و سرعت انجام داده و به سرمنزل مقصود برسانیم. باندهایی که منافع شان به خطر افتاده است، از طریق حاشیه سازی ها درصدد متوقف نمودن ریل توسعه این بنگاه اقتصادی هستند. در حال حاضر این قطار با همت همگانی مدیریت، کارشناسان و کارگران زحمتکش دوباره به ریل برگشته و پتانسیل های فراوانی نیز برای رشد و بالندگی دارد که بایستی از آنها جهت اعتلای کشور، نظام، انقلاب، ولایت و برای آینده فرزندان مان به نحو احسن استفاده کنیم.

✅ وی با بیان اینکه روی آوری به آبیاری مدرن نیاز امروز شرکت مغان می باشد، تصریح کرد: برای مهار بحران آب لازم است که از روش های منسوخ آبیاری اجتناب نموده و در جهت توسعه مدرن ترین روش های آبیاری همچون آبیاری زیرسطحی اقدام بکنیم. با تاکید مقام معظم رهبری در طی سه- چهار سال آتی در بخش بزرگی از مزارع کشور آبیاری نوین اجرا خواهد شد که در حال حاضر با دستور شخص حضرت آیت الله رئیسی 2 هزار هکتار از اراضی کشور بصورت پایلوت تحت آبیاری زیرسطحی خواهد رفت. 1000 هکتار از این پروژه با هزینه دولت بصورت بلاعوض و رایگان در شرکت مغان اجرایی خواهد شد که علاوه بر آن 200 هکتار دیگر نیز از محل منابع داخلی به مورد اجرا درخواهد آمد.

✅ دکتر محمدی گفت: باید مقدمات اجرایی آبیاری زیرسطحی در این بنگاه اقتصادی فراهم گردیده و یکی از ماموریت های اصلی امور فنی و عمرانی اهتمام ویژه جهت تسریع در اجرا و بهره برداری از آن می باشد. مطالعات آن باید با دقت انجام و مجری طرح در اجرای 600 هکتار از آن در زراعت و 600 هکتار دیگر در مجتمع باغات مشخص گردد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان اظهار نمود: با توجه به اهمیت قطع وابستگی کشور به سایرین در زمینه تامین غذای مردم این بنگاه اقتصادی جهت تامین گوشت گرم کشور برنامه های توسعه ای قابل توجهی دارد. باید مطالعات اجرای دامپروری 20 هزار راسی انجام و برنامه کوتاه مدت و میان مدت برای عملیاتی کردن آن هر چه سریعتر توسط امور فنی و عمرانی انجام گرفته و در کوتاه ترین وقت ممکن اجرایی گردد.

✅ محمدی تاکید کرد: باید پروژه آبیاری تحت فشار 650 هکتار از اراضی با سرعت اجرایی گردد. راه اندازی پردیس، تهیه نظام جامع آموزشی، مشخص شدن چیدمان کار، تجهیز به تکنولوژی های نوین، راه اندازی کارگروه توسعه عمران شرکت و حل شدن بحث IR بایستی انجام گرفته و منتج به نتیجه مطلوب گردد. بهره گیری از توانمندی های علمی تحصیل کردگان، جوانان، نخبگان و صاحبان ایده های نو جهت سودآوری و افزایش راندمان به توسعه روزافزون شرکت و ایجاد فرصت های شغلی جدید، مولد و پایدار کمک شایان توجهی خواهد کرد.

✅ حسن نظیفی، معاون کشاورزی و دامپروری شرکت گفت: وقتی مجموعه ای عملاً و مستقیماً نسبت به اجرای پروژه ای اقدام می کند، بهترین جواب ممکن را می توان در خصوص احیا و احصا از طریق آنان بدست آورد. امور فنی و عمرانی در اجرای پروژه های عمرانی مربوط به آب و خاک درگیر این موضوع بوده و تاکنون اقدامات زیادی را در این خصوص انجام داده است و پیگیری مسائل مربوط به این حوزه از طریق آنها مناسب ترین، بهترین و منطقی ترین راه ممکن است.

✅ وی افزود: موضوع آب در حال حاضر به چالش عمده جهانی تبدیل شده و منطقه ما نیز از این مسئله در امان نبوده است. امسال به لحاظ کمبودی که در بحث آب پیش آمد، برخی از مزارع دچار خسارت شده و بایستی این امر مدیریت گردد. خرید پمپ های جدید برای مدیریت مصرف بهینه آب ته مانده کانال ها ضروری است.

✅ معاون کشاورزی و دامپروری شرکت چنین بیان کرد: زهکشی های انجام گرفته که در طول سال های گذشته اجرایی گردیده اند، بصورت فنی و استاندارد صورت نگرفته و این امر باعث شده است که زه آب بصورت کامل کشیده نشده و گرفتگی منحول ها باعث تبدیل دوباره اراضی زهکشی شده به زمین های زهدار بشود و بر همین اساس باید برای رفع گرفتگی منحول ها برنامه ریزی اساسی صورت پذیرد و در کل باید مطالعات جامع زهکشی در این بنگاه اقتصادی لحاظ گردیده و اجرایی گردد. ✅ نظیفی تصریح کرد: شرکت مغان دارای 62 دستگاه سنترپیوت بوده و جهت ساماندهی مدیریت آنها ایجاد هرگونه زیرساخت جدید باید از طریق امور فنی و عمرانی و بهره برداری آن از طریق زراعت انجام بگیرد و جهت تسریع در اجرای پروژه آبیاری تحت فشار و بهره برداری از آنها لازم است، سنترهای مورد نیاز برای اجرای پروژه 650 هکتاری کلنگ زنی شده از طرف وزیر محترم جهاد کشاورزی سریعاً خریداری گردد.

✅ وی تاکید نمود: تیپ یکی از روش های نوین آبیاری بوده و بایستی دستگاه تولید تیپ خریداری و با توجه به اهمیت کشاورزی تجارتی با تولید آن در شرکت در اراضی زراعی مورد استفاده قرار گیرد. این امر تیپ های مورد نیاز شرکت را با قیمت نازل و در کمترین بازه زمانی تولید و تامین خواهد کرد.

✅ حسن نظیفی گفت: با توجه به زایش های جدید و افزایش تعداد دام ها کمبود فضا و مکان برای جایگاه دام مشهود بوده و باید اجرای پروژه گوساله دانی ها تسریع و به مرحله بهره برداری برسد.

✅ در این نشست مدیر، معاونان و روسای ادارات امور فنی و عمرانی_ فنی مهندسی مشکلات، مسائل و پیشنهادات خویش را مطرح کردند و نهایتا جهت برنامه ریزی، جمع بندی های لازم انجام گرفت.

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان