⏪ ششمین جلسه صبحگاهی و میدانی مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در جمع مدیر، معاونین، روئسا و مسئولین واحدهای متعدد کارخانه قند مغان و با حضور حسن نظیفی، معاون کشاورزی و دامپروری، مدیران امور حراست، برنامه ریزی، دبیر شورای مدیران و مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت از ساعت 6 صبح برگزار گردید.

✅ به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان قاسم محمدی، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: کارخانه قند مغان یکی از افتخارات شرکت و در عین حال یکی از معضل های مالی و مسئله ساز است. این کارخانه بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه و ضررده ترین آن در سطح جهان است. هدف اولیه از راه اندازی این واحد صنعتی بعنوان پایین دست زراعت در زمینه چغندر قند بالا بردن ارزش افزوده آن بوده است. ما مسئول تامین شکر مردم بوده و باید در جهت قطع وابستگی به اجانب تلاش نماییم.

✅ وی افزود: کشاورزی قراردادی چغندر در اردبیل، مشگین شهر، میاندوآب، ارومیه و اقصا نقاط کشور برای افزایش طول دوران بهره برداری و فصل کاری کارخانه قند لازم است. بعد از مرحله تولید آخرین مرحله، فروش آن است و فروش فله ای آن نیز به ضرر شرکت می باشد و بهتر است، جهت تکمیل زنجیره ارزش بصورت بسته بندی های کوچک در بازار بدست مصرف کننده برسد. دستگاه آن که از سال 1387 خریداری گردیده و در طول سالیان متمادی بلااستفاده مانده است، باید راه اندازی شده و در بسته های 900 گرمی و بسته های کوچک مختلف و همچنین قند حبه ای و کله قند توزیع گردد.

✅ محمدی چنین بیان کرد: جای خالی نخبه پروری در شرکت مغان به شدت احساس می شود و در گذشته به فکر، اندیشه، خردورزی و خرد جمعی اهمیت داده نشده است. باید به آنانی که بار علمی و تخصص داشته باشند، در حد جایگاه ارزنده شان توجه شود. ما با دیدگاه سیاسی و جناحی افراد کاری نداریم و هر فردی که در جهت افزایش بهره وری تلاش بکند، باید ارج ببیند. کسانی که ایده ای سودآور برای این بنگاه اقتصادی ارائه بدهند، سفر تشویقی خارج کشور به آنان تعلق خواهد گرفت.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن بیان اینکه منشور صیانت و خدمت جهادی را اعلام خواهم کرد، تصریح نمود: بسیاری وجود دارند که دیالوگ اولیه برخورد با شخصیت های حقیقی و حقوقی را نمی دانند. باید با دیالوگ زیبا، هم فهمی و دوستی کارها را با هم افزایی پیش ببریم. دقت، حلم، علم و تدبیر سرلوحه کارها قرار گیرد. بایستی به همدیگر کمک کنیم تا درخت تنومند جمهوری اسلامی و پرچم سربلند آن همچنان پرافتخار در اهتزاز بماند.

✅ وی گفت: «بهره وری یعنی کار درست را به روش درست انجام دادن» و باید برای کسب بهره وری با هم افزایی کارها را با روش درست انجام بدهیم. کارشناس و مدیر باید بروز بوده و مرتبا در جهت افزودن به اطلاعات خویش اهتمام بورزد. بنده مدیر تکنوکرات پشت میزنشین نبوده و به دانایی محوری اهمیت فوق العاده ای قائلم. مدیریت اغفالی و ارعابی در دستور کار ما نبوده و باید با مدیریت اسنادی کارها را پیش ببریم. هر ماه نیز یکی از مدیران بر اساس عملکرد و کارنامه خوبی که از خود ارائه می دهند، بعنوان مدیر نمونه معرفی خواهد شد. این کار جهت رقابت هر چه بیشتر برای افزایش کارآیی انجام خواهد گرفت.

✅ محمدی چنین ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی مادر و سازمان خصوصی سازی بعنوان پدر شرکت کشت و صنعت مغان بوده و اصل 44 نیز باید با پیگیری از طریق مسئولین فرادستی حل گردد. اصل 44 در حال حاضر مانع توسعه و سرمایه گذاری در شرکت می باشد و باید در اصل رافع موانع تولید، مدیریت دولتی و مدیریت خودمحور گردد.

✅ لازم بذکر است، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بعد از اتمام جلسه بصورت حضوری در محل کار پرسنل کارخانه قند مغان حاضر شده و ضمن عرض خسته نباشید به آنان از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات حوزه کاری آنان نیز قرار گرفت.

 

✍️روابط عمومی و امور بین الملل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان