پرده برداری از 76 پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان پارساباد و آغاز بهره برداری از 11 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت کشت و صنعت مغان به مناسبت هفته دولت با حضور استاندار اردبیل، امام جمعه شهرستان پارساباد، نماینده شهرستان های پارساباد، بیله سوار و اصلاندوز، فرماندار شهرستان پارساباد، مدیرعامل، رئیس، اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی مورخه سوم شهریور در محل پروژه افتتاحی مجتمع دامپروری شرکت مغان انجام شد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دکتر سید حامد عاملی، استاندار اردبیل گفت: به هیچ وجه با بحث واگذاری مجدد شرکت کشت و صنعت مغان موافق نیستیم و بحثی که در خصوص نوبت واگذاری قرار گرفتن این بنگاه اقتصادی مطرح شده است، صرفاً در قالب طی روند می باشد. این شرکت برای اولین بار توسط فرزندان مغان اداره گردیده و مدیریت آن نیز با تمام توان کارها را پیش ببرند.

 وی افزود: کارگروه ویژه ای به مدت 3 ماه روی طرح تحول شرکت کشت و صنعت مغان کار کرده و آن را تهیه و تدوین کرده اند. مدیریت شرکت مغان نیز تا 15 شهریور برنامه تحولی مد نظر خویش را به استانداری ارائه نماید تا با تلفیق این دو، برنامه جامعی تهیه و به مسئولین ارائه شود. در صورتیکه این بنگاه اقتصادی در قالب طرح تحول در مجموعه هلدینگ اقتصادی فعالیت بکند، نه تنها در کشاورزی منطقه بلکه استان و کشور نقش بسیار مهم و اساسی ایفا خواهد کرد. این امر نیازمند تحول بوده و این تحول باید بر اساس روش ها، ساختارها و نیازهای جدید و اقتضائات بازار اجرایی شود. با تهیه و تدوین طرح و ارائه آن به مسئولین بالادستی خواهیم توانست این مجموعه را به نقطه عطفی در حوزه اقتصادی استان برسانیم. مسئولین نیز موافق این اتفاق مبارک می باشند.

 استاندار اردبیل چنین بیان کرد: مهمترین مسئله اصلی استان، پیشرفت برای رفع عقب ماندگی های آن است. باید تدبیر و برنامه ریزی سرلوحه کارهای مان بوده و لازم است، همه پای کار بیایند. از امروز باید به فکر آیندگان بوده و وضعیت اقتصادی استان را تغییر بدهیم. در حوزه زیرساخت ها، راه ها، جاده ها، آب، برق و گاز نیازمند اقدامات اساسی هستیم و برنامه های مدون در این خصوص در دست اجرا داریم. با وضعیت سنتی و تاریخ گذشته نمی توان در استان کارها را پیش برد.

 دکتر سیدحامد عاملی تصریح نمود: بزرگراه شمال- جنوب از پارساباد تا سرچم بصورت سریع و مناسب باید ایجاد شود. اقدامات اساسی از پارساباد تا سربند انجام شده و از سربند تا بران با سرعت در حال انجام است. 95 کیلومتر از بقیه مسیر نیز که تحت پیمان نرفته است، در آینده نزدیک به پیمانکار واگذار خواهد شد. پروژه جاده اردبیل تا مشگین نیز امسال به اتمام می رسد. پروژه های راه آهن اردبیل به پارساباد و بارانداز ریلی برای اتصال به جمهوری آذربایجان نیز خواسته مهم ماست و از طریق مسئولین پیگیری می شود.

 عباس جهانگیرزاده، نماینده شهرستان های پارساباد، بیله سوار و اصلاندوز گفت: مدیریت شرکت های کشت و صنعت مغان و پارس برای اولین بار در دست فرزندان مغان می باشد و افزایش راندمان 30-35 درصد مایه تحسین بوده و باید مورد حمایت واقع شود.

 وی تصریح کرد: برای سال بعد توافق شده است که محصولات استراتژیک با قیمت بالا خریداری گردد و اخذ آب نیز برای محصولات استراتژیک با 50 درصد تخفیف همراه خواهد بود.

 حجت الاسلام باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارساباد اظهار داشت: تعیین تکلیف شرکت کشت و صنعت مغان از دغدغه های اصلی مردم شهرستان بوده و خواسته عموم مردم خروج شرکت از وضعیت بلاتکلیف فعلی و تصمیم گیری دقیق و کارشناسانه در این مورد می باشد.

 وی افزود: در حوزه راه های بین شهری اقدامات خوبی انجام شده که این امر تحول اساسی در حوزه خدمت رسانی می باشد و موجب امیدواری گردیده است.

 جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد چنین بیان کرد: در هفته دولت امسال 76 پروژه مورد بهره برداری قرار می گیرد که 20 مورد آن اشتغالزایی می باشد. 3 پروژه نیز با اعتبار 177 میلیارد تومان کلنگ زنی می شود. اعتبار کل پروژه ها اعم از افتتاح شده و کلنگ زنی شده بالغ بر 876 میلیارد تومان است. این مبلغ در مقایسه با پروژه های افتتاحی هفته دولت در سال قبل که مبلغ 152 میلیارد تومان بوده است، جهش قابل توجهی داشته است.

 وی تصریح نمود: موارد و مشکلاتی نیز در حوزه تامین آب شرب شهری، روستایی، کشاورزی، راه های مواصلاتی، تکمیل تصفیه خانه فاضلاب، منطقه آزاد تجاری- صنعتی، برق، فضای آموزشی، ورزشی و بهداشتی موجود است که با حمایت های استاندار و نماینده منطقه در دست پیگیری می باشد.

 اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت در این آیین اظهار داشت: امسال همزمان با هفته دولت بهره برداری از 11 طرح اقتصادی و سرمایه گذاری شرکت مغان به مرحله بهره برداری می رسد که احداث جایگاه گاو خشک در مجتمع دامپروری به تعداد 10 جایگاه جمعاً به مساحت 30 هزار متر مربع، احداث باکس گوساله دانی در مجتمع دامپروری به تعداد 365 مورد در 5 ایستگاه، سیلوی خندقی 7 هزار تنی واقع در 3 هزار راسی، پروژه اجرای زهکش زیرزمینی به مساحت 20 هکتار، ترمیم و بازسازی منهول های زهکشی زیرزمینی به مساحت 80 هکتار، عملیات تسطیح اراضی به مقدار 16 هکتار، عملیات برق رسانی خطوط 20 کیلو ولت به سنترپیوت های بخش 6 زراعی بطول 3 کیلومتر، احداث و تجهیز کارگاه آسیاب کود و تزریق کود مایع برای 7 ایستگاه در بخش 6 زراعی به مساحت 200 هکتار، خط انتقال باغ زیتون ناحیه صنعتی به طول 1 کیلومتر و اجرای سیستم آبیاری قطره ای 2 هکتار، عصایی کردن سنترپیوت در بخش 7 زراعی به مساحت 80 هکتار و تکمیل و راه اندازی گلخانه 1 هکتاری جهت نگهداری گلدان های درختچه میوه بصورت قرنطینه از آن جمله اند. این پروژه ها با صرف هزینه ای بالغ بر 72 میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده اند که همگی از محل منابع داخلی شرکت اجرایی شده اند.

 قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار کرد: نظام جامع شرکت کشت و صنعت مغان استارت زده شده است. استاندار محترم اردبیل نیز دستور داده اند، طرح تحول شرکت با هدف توسعه و بهره برداری در این بنگاه اقتصادی تهیه گردد که با تدوین آن عملیاتی خواهد شد.

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان