دکتر کلبادی، مدیرعامل و پروفسور برونسکی، عضو هیئت مدیره شرکت صرب- ایران با قاسم محمدی، رئیس و حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کردند.

 قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان اظهار داشت: بر اساس سفر هیئت اقتصادی جمهوری اسلامی به کشور صربستان که مدیرعامل، رئیس و اعضای هیئت مدیره شرکت مغان نیز حضور داشتند، و در ادامه سفر هیئت اقتصادی صربستان به ایران و مجموعه شرکت مغان با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی 4 قرارداد با حضور معاونت زراعت وزارتخانه در استان های آذربایجان غربی، گلستان، فارس، کرمانشاه و خوزستان از طریق وزارتخانه عقد گردید و شرکت کشت و صنعت مغان مستقلاً و با هماهنگی وزارتخانه این همکاری را شروع کرده است.

 قاسم محمدی ضمن تقدیر و تشکر از اهدای 10 هزار اصله نهال توسط طرف صرب به شرکت مغان اضافه کرد: ما مصوبه لازم را برای کشت بذر ذرت انجام داده بودیم اما به فصل و موعد کشت نرسید ولی در بذور گندم و بویژه غلات ما می توانیم لاین پرورش 1 و 2 و ارقام گواهی شده را بگیریم. برابر بررسی ها و پیش بینی ها شرکت کشت و صنعت مغان این پتانسیل را دارد که بعنوان لیدر بذر منطقه و کشورهای همسایه عمل بکند. صرب ها بذور دهگانه ای پیشنهاد دادند که مشارکت کاشت، برداشت، بیزینس و صادرات توسط شرکت مغان و با همکاری شرکت صرب- ایران انجام خواهد شد. با توجه به تصمیم سازی های انجام گرفته در بدنه پایینی و کارشناسی و تصمیم گیری در هیئت مدیره و هماهنگی های لازم در وزارتخانه، بذور در ارقام مختلف کشت شده و برنامه ریزی های لازم برای کشت این ارقام در طولانی مدت انجام خواهد گردید.

 رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: فقط تولید مواد غذایی در شرکت مغان مد نظر نیست بلکه مواد غذایی برای امنیت غذایی، بیزینس غذایی، پرورش 1 و 2 مورد توجه است و از طرف صرب انتظار داریم، با انتقال دانش و تکنولوژی متخصصین و کارشناسان برای به زراعی غلات و گندم و همچنین افزایش تولید با ژنتیک جدید که مطالعه عمیق و وسیع تیزبینانه ای در آن انجام شده است، اقدام لازم را انجام دهد تا در کشت و صنعت مغان بعنوان پایلوت، لیدر و قطب تولید، کار را پیش ببریم.

 پروفسور برونسکی گفت: 4 قرارداد با استان های فارس، گلستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و خوزستان به برنامه کاری مان اضافه کردیم و این پروژه را با کشت و صنعت مغان شروع کرده و توسعه خواهیم داد.

 وی تاکید کرد: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان نهادی است که با به زراعی و انتقال دانش متقابل بعنوان مرکزیت جامع عمل کرده و می تواند برای کشور الگو باشد و این الگو در استان های کشور و سایر کشورهای منطقه و اورآسیا رعایت شود.

 در ادامه دکتر نظیفی ضمن ارائه توضیحات در خصوص مزارع، غلات و ارقام مختلف به ارائه تحلیل کارشناسی پرداخت و تفاهم شد، بزودی عقد قرارداد تکمیل و اجرایی بشود.

روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان