⏪ سید عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل به همراه معاونین، رئیس دادگستری پارساباد، دادستان پارساباد و رئیس دادگاه عمومی و حقوقی بخش جعفرآباد با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و از قسمت های مختلف زراعی، باغی و دامی بازدید کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: دستگاه قضایی یکی از پشتوانه های شرکت بوده و ما نیز دستگاه قضایی را پشتوانه خود می دانیم و در چارچوب قانون با قدرت تمام نسبت به پیشبرد کارها اقدام کرده ایم. در این بنگاه اقتصادی انجام امور بر اساس موازین و مقررات قانونی بوده و برگزاری مزایده ها و مناقصه ها با شفافیت هر چه تمامتر از طریق سامانه انجام گرفته است. وی افزود: در اوان شروع بکار هیئت مدیره برخی تنش ها و استرس ها کارها را سخت و پیچیده می کرد که با تلاش مجموعه همکاران مسائل موجود رفع گردیده و ثبات و آرامش حاکم شد.


✅ مدیرعامل شرکت گفت: پیش از این 90 درصد کارکنان شاغل در این بنگاه تولیدی فاقد حق جذب بودند. با تخصیص 20 درصدی حق جذب به آنان مابین 500 هزار تا یک میلیون تومان به دریافتی آنان در سال قبل افزوده شد که این امر تاثیر خود را در افزایش تولید نشان داد. در طول تاریخ تاسیس شرکت هیچگاه تولید شیر خام بیشتر از 190 تن در روز نبوده است که با کوشش همکاران تولید شیر خام از 160 تن در روز به رکورد 230 تن در روز رسید که در طول تاریخ تاسیس مجتمع دامپروری شرکت مغان بی سابقه بوده است. همچنین با بهداشتی تر نمودن محیط نگهداری دام ها و تغذیه غذایی سالم و باکیفیت تعداد دام ها با افزایش 3 هزار راسی از 17 هزار و 300 راس به بالای 20 هزار راس ارتقا یافته است. با تامین بموقع و مدیریت مصرف نهاده ها سال گذشته افزایش راندمان قابل توجهی داشته ایم که امسال نیز پیش بینی افزایش تولید حدود 30 درصد را داریم. مقدار 150 هکتار از باغات میوه اصلاح و بازسازی شده و تمهیدات لازم برای ایجاد نهالستان و باغ مادر اتخاذ شده است. با وارد کردن تعداد 25 هزار اصله نهال از کشور صربستان که 10 هزار اصله نهال آن وارد و در گلخانه شرکت در قرنطینه می باشد، می توان علاوه بر نیاز منطقه و استان، نهال کل کشور را تامین نمود.

✅ محسن زاده چنین بیان کرد: ما باید با رفع نواقص از ظرفیت های موجود به نحو احسن استفاده بکنیم. کمیته احصای اراضی تشکیل یافته و نسبت به ساماندهی ماشین آلات اقدام گردیده است. این شرکت بازوی اجرایی وزارتخانه بوده و با اجرای سیاست های ترسیمی وزارتخانه برای تامین امنیت غذایی به کشت محصولات استراتژیک اقدام کرده و می نماید.

✅ وی تصریح کرد: برای اولین بار در کشور به اخذ مجوز پردیس کشاورزی اقدام شده و برای اجرایی نمودن این پروژه تفاهمنامه ای با پارک علم و فناوری منعقد شده است. تفاهمنامه کشت نشایی نیز با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری انعقاد گردیده است. برنامه پنج ساله برای توسعه زیرساخت های شرکت اعم از باغ، زراعت، دام و صنعت به مبلغ 23 هزار میلیارد تومان تنظیم و به وزارتخانه ارسال شده است.

✅ سید عبدالله طباطبایی، دادستان اردبیل ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت شرکت اظهار داشت: مشکلات ما با دستان خودمان قابل حل است. وی افزود: خاک مغان از نظر عمق و سطح حاصلخیز بوده و بنا به بازدیدی که امروز از باغات، مزارع و مجتمع دامپروری داشتیم؛ وضعیت مزارع مناسب می باشد و سرمایه گذاری های خوبی در قسمت های مختلف انجام شده است که با تداوم این تکاپو انشاالله شاهد خروجی قابل توجهی خواهیم بود.

✅ دادستان اردبیل چنین بیان نمود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در طول سالیان متمادی با توجه به پتانسیل موجود به مرور از زراعت به باغات، دامپروری و نهایتاً صنایع تبدیلی سوق پیدا کرده و تبدیل به یک هلدینگ شده است. بالانس کشاورزی ملی باید توسط کشت و صنعت ها اتفاق بیفتد. در صورتی که برنامه مشخص زراعی و تولیدی وجود داشته باشد، این شرکت می تواند کمک حال کل کشور باشد.

✅ سید عبدالله طباطبایی تاکید کرد: باید انتظارات از این بنگاه اقتصادی منطقی باشد. شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان باید عین یک دانشگاه برنامه اجرایی آزموده شده و موفق تحویل بدهد و ما باید به سمت علم و دانش حرکت کرده و آخرین یافته ها را بکار ببندیم. این شرکت باید پکیج کاملی از یک دانشگاه تحقیقی و علمی باشد.

✅ دادستان اردبیل تصریح نمود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان پیش از این گریبانگیر تنش های زیادی بوده و خوشبختانه به برکت تلاش های شبانه روزی مدیریت و نظارت حداکثری در طی ماه های اخیر شاهد هیچگونه تنشی نبوده است. این بنگاه اقتصادی دارای پتانسیل های زیادی برای تولید و اشتغال مولد بوده و یک موجود زنده و پویاست و باید همیشه سر پا بماند و سرزنده تر از قبل به بالندگی برسد.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان