⏪ مراسم تجلیل از کارگران نمونه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان روز شنبه در سالن اجتماعات شهرک شهید آیت الله غفاری شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با تجلیل از کارگران نمونه امورات مختلف شرکت با حضور مدیرعامل، رئیس، اعضای هیئت مدیره و مدیران شرکت، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان؛ امام جمعه، فرماندار، فرمانده سپاه، روسای ادارات تامین اجتماعی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ مسئول نمایندگی ولایت فقیه در سپاه، مسئول حوزه کارگری شهرستان پارساباد و مدیرعامل شرکت پارس برگزار شد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: در طول 16 ماه گذشته که از استقرار هیئت مدیره می گذرد، ما به موفقیت های بسیار بزرگی در زمینه های مختلف تولیدی اعم از تولید محصولات استراتژیک کشاورزی و دامی دست پیدا کرده ایم که این امر مرهون تلاش های بی وقفه پرسنل بوده است. جهت قدردانی و جبران بخشی از زحمات کارکنان، سال قبل به هر یک از آنان 20 درصد حق جذب تخصیص یافته و در مناسبت های مختلف مبالغ مشخصی بعنوان کمک هزینه معیشتی به حساب هر یک از آنان واریز می شود.

✅ وی افزود: علیرغم کاسته شدن 4 هزار هکتار از زمین های شرکت پیش بینی می شود، امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش راندمان مناسبی داشته باشیم. ما کارهای جدیدی را در زمینه زنبورداری، شیلات و همکاری با مراکز علمی- تحقیقاتی آغاز کرده ایم که یکی از آنها توافقنامه ای است که امروز با حضور استاندار محترم اردبیل با پردیس کشاورزی خواهیم بست.

✅ محسن زاده گفت: اخیراً اولین محموله نهال وارد کشور شده و بقیه نیز به تدریج وارد مجموعه خواهد شد که امید است با سلسله برنامه ریزی هایی که در خصوص ایجاد نهالستان باغ مادر انجام می شود، علاوه بر تامین نهال مورد نیاز شرکت و کشور نسبت به صادرات آن نیز اقدام نمائیم. امیدواریم با همکاری مسئولین و تعیین تکلیف اصل 44 با سرمایه گذاری های انجام یافته به سال های اوج شرکت برگردیم و این بنگاه اقتصادی دوباره بعنوان نگین کشاورزی ایران مطرح گردد.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان چنین بیان کرد: در مقایسه با نظام های استعماری نقطه عطف ما هدفمند کردن کار، تلاش، تعالی انسان و رسیدن به توسعه انسانی می باشد. در نگاه بسیجی، تعدیل معنا ندارد. ما علاوه بر اینکه تعدیل نیرو نکردیم، 11 نفر از نیروهای اخراجی را هم دوباره بازگرداندیم و افزون بر آن 100 نفر نیز جذب نیرو داشته ایم.

✅ وی تصریح کرد: جهت جبران از دست دادن 4 هزار هکتار از بهترین منابع شرکت 500 هکتار بلااستفاده جدید شناسایی شده که در حال حاضر زیر کشت رفته است. مهمترین مسئله شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اصل 44 است که در صورت آزاد شدن این ظرفیت، سرمایه گذاری های زیادی برای توسعه و اشتغال آفرینی انجام خواهد شد.

✅ حجت الاسلام باقری بنابی، امام جمعه شهرستان پارساباد اظهار داشت: افتخار اینجانب انتساب به روستا و کار و کارگری است. بوسه پیامبر اکرم (ص) بر دستان پینه بسته کارگر نشانگر ارزش کار و کارگر در فرهنگ متعالی اسلام است. تلاش برای کسب روزی حلال و وجدان کاری همانند جهاد در خط مقدم می باشد. وی در پایان افزود: شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در حال ثبات بوده و امید است به روزهای بالندگی و شکوفایی خویش برگردد.

✅ بهروز رحیم زاده، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: دستان افرادی که با کار و کوشش خویش برای خانواده امنیت ایجاد می کند، قابل احترام است. کشور ما در جنگ اقتصادی با استکبار جهانی بوده و به تعبیر مقام معظم رهبری کارفرمایان و کارگران فرماندهان خط مقدم این جنگ هستند. امسال 57 درصد افزایش حقوق داشته ایم که بنا بر نظر کارشناسان این حجم از افزایش حقوق احتمال تعدیل نیرو را در کارگاه ها بدنبال خواهد داشت. ما در سطح استان 113 هزار نفر بیمه شده اجباری از 23 هزار و 500 کارگاه داریم که خوشبختانه در حال حاضر هیچگونه تعدیل نیرو از بابت افزایش حقوق نداشته ایم.

✅ جابر جهان بین، فرماندار شهرستان پارساباد مغان چنین بیان کرد: استکبار جهانی از روی عناد مشکلات فراوانی برای ما بوجود می آورد ولی کارگران با درک این امر و با بصیرت تلاش خویش را بیشتر از قبل انجام می دهند. شهرستان پارساباد مغان از جایگاه ویژه ای در زمینه تولید برخوردار است. این شهرستان مهد تولید استان و کشور بوده و ظرفیت و پتانسیل زیادی در زمینه تولید انواع محصولات دامی، کشاورزی و باغی دارد. اگر به این شهرستان بعنوان کارگاه تولید کشور نگاه شود، مطمئناً بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان