⏪ به منظور تأمین علوفه مورد نیاز مجتمع عظیم دامپروری شرکت کشت وصنعت و دامپروری مغان، عملیات برداشت محصول یونجه بصورت تر و چاپر شده از مزارع شرکت آغاز گردید.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت با اعلام این خبر اظهار داشت: امسال در راستای حمایت از عشایر و دامداران منطقه پیرو هماهنگی بعمل آمده با استاندار محترم و با در نظر گرفتن خشکسالی و کمبود علوفه در منطقه بیش از 300 تن علوفه یونجه در بین دامداران و عشایر توزیع گردید. همچنین بخشی از مزارع یونجه در سال گذشته جهت چرای احشام عشایر بصورت پس چرا در اختیار آنان قرار داده شد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان سطح زیر کشت محصول یونجه در سالجاری را بیش از 2 هزار و 700 هکتار اعلام نموده و افزود: اجرای بموقع عملیات داشت از قبیل آبیاری، مبارزه با آفات، بیماری ها و علف های هرز تاثیر بسزایی در افزایش راندمان داشته و امید می رود با توجه به وضعیت مناسب مزارع و مدیریت صحیح عملیات داشت و برداشت؛ علوفه تولیدی ازکمیّت و کیفیت چشمگیری نسبت به سال گذشته برخوردار باشد .

✅ محسن زاده در پایان چنین بیان کرد: محصول یونجه از لحاظ اصلاح الگوی تناوب زراعی و تقویت اراضی به لحاظ قرارگیری در رده گیاهان تثبیت کننده ازت می باشد و بدلیل داشتن میزان پروتئین بالا نقش مهمی در بهبود جیره گاوهای شیری ایفا می نماید.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان