⏪ پیمان حصادی، مجری طرح چغندرکاری کشور جهت بررسی وضعیت کشت چغندر شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از این بنگاه اقتصادی بازدید بعمل آورد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در این بازدید حسن نظیفی، عضو هیئت مدیره و معاون کشاورزی و دامپروری شرکت ضمن ارائه گزارشی اظهار داشت: جهت تغذیه خوراک کارخانه قند مغان برنامه ریزی های لازم برای کاشت پائیزه و بهاره انجام گرفته است. جمع کل کشت پائیزه چغندر 1289 هکتار می باشد که از این مقدار 242 هکتار توسط شرکت و یک هزار و 47 هکتار بصورت مشارکتی است. جمع کل چغندر بهاره یک هزار و 730 هکتار است که از این مقدار 955 هکتار توسط شرکت کشت شده و 770 هکتار نیز بصورت مشارکتی برای کاشت برنامه ریزی شده است.

✅ نظیفی گفت: دفتر چغندرکاری شرکت فعال شده و علاوه بر فعالیت در منطقه برای کشت چغندر در سایر شهرستان ها نیز تمهیدات لازم را انجام داده ایم. تا الان حدود 110 هکتار با زارعین سایر شهرستان ها قرارداد کشت چغندر قند انجام گرفته و کشت آن در حال حاضر شروع شده است. همچنین برای افزایش سطح زیر کشت این محصول برنامه ریزی های لازم در حال انجام است و خریداری چغندر از سایر استان ها نیز پیگیری می شود.

✅ وی افزود: تامین بموقع نهاده ها از قبیل کود، بذر و سم و مدیریت فنی و کارشناسی در استفاده بموقع از آن نقش بسزایی در بهبود عملکرد چغندر و سایر محصولات داشته است و تمهیدات لازم برای تهیه آنها انجام گرفته و تامین شده است. این امر باعث شده که در حال حاضر سطح سبز خوبی را داشته باشیم و امیدواریم افزایش راندمان مناسبی نسبت به سال قبل داشته باشیم.

✅ پیمان حصادی، مجری طرح چغندرکاری کشور در بازدید از مزارع چغندر تصریح کرد: یکی از خوبی های مزرعه، پاکی و تراکم مناسب آن است و مزارعی که از آنها بازدید بعمل آمد از پاکی و تراکم مناسبی برخوردار است. در حال حاضر نسبت به سال قبل تغییرات مثبت زیادی اتفاق افتاده و این تغییرات، مثمر ثمر بوده است و من از کشت امسال نسبت به سال گذشته راضی هستم.

✅ مجری طرح چغندر قند کشور تاکید نمود: برای افزایش طول دوره بهره وری از کارخانه قند با فعال تر کردن دفتر چغندرکاری و برنامه ریزی در جهت افزایش کشت چغندر قند در سایر شهرستان ها و همچنین خرید محصول کاشته شده در سایر استان ها و ارسال آن جهت تغذیه خوراک کارخانه قند مغان می توان راندمان بزرگترین کارخانه قند ایران در شرکت مغان را افزایش داد. همچنین تمهیدات لازم باید از همین الان برای واردات شکر خام و تبدیل آن به شکر سفید صورت بگیرد.

✅ حصادی کشاورزی همراه با صنعت را موفق ترین کشاورزی توصیف کرده و در پایان افزود: توصیه من به کشاورزانی که کشت بهاره انجام نداده اند، این است که هر چه سریعتر نسبت به کاشت اقدام نمایند. چغندر قند هر چقدر در زمین بماند، عملکرد موفق تری خواهد داشت.

✅ در این بازدید که از مزارع مختلف کشت شده توسط شرکت و بخش خصوصی انجام گرفت؛ کریم هلالی، مدیر امور زراعت؛ مهندس مطلوبی، رئیس مرکز تحقیقات چغندر استان اردبیل و احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حضور داشتند. لازم به ذکر است که از مزرعه نمونه و همچنین مزرعه چغندر علوفه ای نیز بازدید بعمل آمد.


✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان