⏪ محرم سلطانی، مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی طی بازدیدی که از شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان داشت، در دیدار با اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت اظهار داشت: ماموریت ما در اداره کل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی در خصوص توسعه صادرات بوده و برای تولید باید بازار هدف را در جهان مشخص کنیم. در سطح دنیا همه بدنبال تولید باکیفیت هستند و بر این اساس در شرکت مغان نیز سیاست گذاری ها بر این اساس تدوین و اجرایی شود.

✅ مدیرکل توسعه صادرات وزارت جهاد کشاورزی چنین بیان کرد: صادرات فرآیندهایی دارد که باید اعمال شود و با کسب گواهی سلامت و بهداشت محصولات امکان صادرات وجود خواهد داشت. منطقه مغان منطقه ای کشاورزی با تولیدات باکیفیت بوده و ما نیز باید به این مسائل و گواهی ها حساس باشیم و آنها را در برنامه تولیدی شرکت بگنجانیم. سلطانی با تاکید بر لزوم ورود شرکت به بحث کشاورزی قراردادی گفت: در کنار تولید انبوه محصولات متنوع فرودگاه پارساباد و پایانه صادراتی بیله سوار پتانسیل های خوبی برای صادرات است. شناسنامه دار کردن محصولات تولیدی از وظایف اصلی دفتر توسعه صادرات در وزارتخانه می باشد و بایستی تراز کیفی محصولات تولیدی از منفی به مثبت سیر کند.

✅ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان اظهار نمود: ما مشتاق اجرای فرآیندها و دستورالعمل های اجرایی مصرف کود و سم بوده و در طول یک سال گذشته در مصرف آنها مدیریت داشته ایم. در طول مدت سکانداری مدیریت دولتی حساسیت ویژه ای برای تولید محصولات باکیفیت به خرج داده ایم و خوشبختانه توانسته ایم از لحاظ کمی و کیفی تولیدات خوبی داشته باشیم و معتقدم ظرفیت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای صادرات عالی است.

✅ وی افزود: تولید محصول سالم در سطح دنیا از اهمیت فوق العاده ای برخوردار بوده و چنانچه گواهی سلامت و بهداشت محصولات اجرایی شود، قطعاً محصولات کیفیت خوبی خواهد داشت. الگوی کشت باید مدرن تر و بروزتر شود و این فرآیند آینده کشور را متحول خواهد کرد.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مهندس سلطانی را نخبه ای دارای اشرافیت به بازرگانی و صادرات توصیف نموده و چنین بیان کرد: این بنگاه اقتصادی وظایفی در حوزه تولید محصولات زراعی، دامی و باغی دارد و در کنار آن صادرات محصولات تولیدی دغدغه مجموعه می باشد. ایجاد منطقه آزاد مزید بر علت آن است.

✅ قاسم محمدی با بیان اینکه نگاه مدرن به صادرات فروش و بازرگانی را به سرانجام می رساند، افزود: ما از بدو استقرار در شرکت با مدیریت جهادی بصورت شبانه روز و با دقت و حساسیت کامل توانسته ایم ثبات و آرامش ایجاد کنیم که البته این امر به همت پرسنل تلاشگر و هدایت گری های وزیر محترم جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی این بنگاه تولیدی بوده است و ما نیز نهایت کوشش خویش را جهت اجرایی کردن و تحقق نمودن اهداف دولت محترم بکار خواهیم بست.

✅ علی اصغر ایمانی، معاون مالی و اداری شرکت پارس گفت: هم افزایی دو بنگاه اقتصادی مغان و پارس در منطقه باعث خرسندی بوده و غنیمتی بزرگ است و منطقه مغان ظرفیت ویژه ای برای صادرات بذر دارد.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان