⏪ محمد جعفری، مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی کشور؛ مهندس خرم، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک عشایری ایران؛ حاج محسنی، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک عشایری استان اردبیل؛ مهندس حسنیان، مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اردبیل؛ مهندس محمودی، معاون شرکت پشتیبانی امور دام استان اردبیل و مهندس بی پروا، معاون شرکت پشتیبانی امور دام استان آذربایجان شرقی با اسداله محسن زاده، مدیرعامل و قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان دیدار و گفتگو کردند.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان محمد جعفری، مدیرکل تامین دام و فرآوری محصولات دامی شرکت پشتیبانی کشور اظهار داشت: مجتمع دامپروری این بنگاه اقتصادی مجموعه بزرگی با ظرفیت و پتانسیل عالی بوده و برای تامین گوشت کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. این مجتمع برای امنیت غذایی و حتی فراتر از آن برای امنیت سیاسی و نظامی مهم می باشد و امیدواریم با حمایت هایی که از این مجتمع انجام خواهیم داد، ظرفیت های زیادی را برای مجموعه های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی ایجاد بکنیم.

✅ وی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام باید سالانه 40 هزار تن ذخیره گوشت بصورت ذخیره استراتژیک داشته باشد و ما در نظر داریم بجای واردات گوشت از کشورهای بیگانه که موجب خروج ارز از کشور می شود، جهت حمایت از صنایع داخلی از ظرفیت کشور استفاده نموده و حمایت های لازم را از آنها انجام دهیم که مجتمع دامپروری شرکت پتانسیل اولیه آن را دارد.

✅ جعفری در پایان خواستار سرمایه گذاری بیش از پیش شرکت در زمینه پرورش نژاد گوسفند مغانی با توجه به استقبال مصرف کنندگان از آن شد.

✅ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان این بنگاه اقتصادی را زنجیره کامل تولید توصیف کرده و چنین بیان نمود: وزیر محترم جهاد کشاورزی دستور انجام دوباره مطالعات توسعه شرکت را صادر کرده اند. ساختار اولیه این بنگاه تولیدی همچنین 80 درصد بسترهای ایجاد شده در آن برای خدمت به توسعه هر چه بیشتر دامپروری طراحی شده است.

✅ وی در ادامه چنین اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت های مجتمع دامپروری بالای 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز است که ما می توانیم با مشارکت بخش خصوصی یا با اخذ تسهیلات این مجتمع را توسعه بدهیم. اجرای شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین نیز با توجه به زیر کشت آبی بردن ده ها هزار هکتار ظرفیت بالایی را برای تولید خوراک دام ایجاد می کند که برای توسعه دامپروری موثر است.

✅ مهندس خرم، مدیرعامل اتحادیه دامداران متحرک عشایری ایران گفت: افتخار می کنیم مدیریت شرکت آنقدر توانایی دارد که مجتمع کشت و صنعت به این عظمتی را از وضعیت در حال ورشکستگی به سوددهی و پویایی رسانده است که امیدواریم به پایلوت تولید و سرمایه گذاری کشور تبدیل شود. وی افزود: شرکت های بسیاری در کشور وجود داشته اند که تنها روی کاغذ وجود داشته و ثبت نشده بودند و سرمایه عظیمی را از طریق عرضه در بورس جذب کردند. طرح دقیق کشت و صنعت مغان از طریق فرابورس با توجه به پتانسیل بالای آن به جذب سرمایه هنگفتی می انجامد.

✅ قاسم محمدی، رئیس هیئت مدیره شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بیان کرد: میز مسئولان، میز جهاد است و این دور هم جمع شدن ها فرصتی برای خدمت می باشد. وزیر محترم جهاد کشاورزی دغدغه زیادی برای تامین محصولات کشاورزی همچنین گوشت با تکیه بر ظرفیت های داخلی دارد و مجتمع دامپروری شرکت نیز توانایی تولید بخش عمده ای از گوشت مورد نیاز کشور را دارد که برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است.

✅ وی افزود: علیرغم اینکه با توجه به اصل 44 محدودیت های فراوانی در سرمایه گذاری، اخذ تسهیلات، استخدام و سایر زمینه ها داریم، با روحیه جهادی از طریق مدیریت قطره چکانی منابع و با استفاده از توان داخلی شرکت، سرمایه گذاری های کلانی برای احیای دوباره این بنگاه اقتصادی و بالندگی آن در حال انجام است که امیدواریم بتوانیم بزرگترین مجموعه کشت و صنعت کشور را به جایگاه شایسته و بایسته خویش برسانیم.

✅ رئیس هیئت مدیره شرکت تصریح نمود: در سال های گذشته بسیاری از اموال قابل استفاده با عنوان ضایعات با قیمت نازل به فروش رسانده می شد که در حال حاضر قسمت عمده ای از آنها تعمیر، بازیابی و بازسازی شده و با استفاده از آن قطعات صرفه جویی کلانی در هزینه ها انجام گرفته است.
✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت مغان