⏪ اسداله محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از 7 طرح عمرانی اجرا شده و یا در دست اجرای این بنگاه اقتصادی بازدید بعمل آورد.

✅ به گزارش روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مدیرعامل شرکت جمع اعتبار پیش بینی شده برای طرح های عمرانی و سرمایه ای را بیش از 330 میلیارد ریال اعلام و اظهار داشت: احداث جایگاه گاو خشک برای 5 ایستگاه در مجتمع دامپروری به مساحت 24 هزار متر مربع، تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری جهت نگهداری و پرورش نهال های میوه ارسالی از کشور صربستان بصورت قرنطینه، پروژه زهکشی اراضی بخش 6، سیلو خندقی 20 هزار تنی واقع در 3 هزار راسی مجتمع دامپروری، تبدیل اراضی بایر به دایر از طریق تسطیح اراضی در بخش 6، تسطیح اراضی غیرقابل کشت شرکت جهت کشت درخت صنوبر واقع در بخش 9 و پروژه آبیاری تحت فشار کلاسیک برای اراضی مابین سنترپیوت واقع در بخش های 6 و 7 به مساحت 650 هکتار از جمله پروژه های عمرانی است که جهت پیگیری در تسریع اجرا، مورد بازدید قرار گرفتند.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان افزود: سه فقره از طرح های فوق الذکر که طی سال های گذشته عملیات اجرایی آنها آغاز شده بود، امسال با تخصیص اعتبار مناسب تکمیل و راه اندازی گلخانه یک هکتاری که بدلیل کمبود اعتبارات در سال های گذشته به مرحله بهره برداری نرسیده بود، به اتمام رسید. همچنین سیلوی خندقی 20 هزار تنی که به منظور ذخیره علوفه و نهاده های دامی است، امسال با اختصاص 13 میلیارد ریال 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به مرحله بهره برداری رسیده است.

✅ محسن زاده چنین بیان کرد: احداث جایگاه گاو خشک برای ایستگاه 3 مجتمع دامپروری به مساحت 4 هزار و 800 متر مربع دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بیش از 87 میلیارد ریال در سال 1400 برای اجرای آن اعتبار تخصیص یافته است که هدف از اجرای آن ساماندهی و کاهش تراکم گله در جایگاه های شیری مجتمع دامپروری می باشد.

✅ مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان حجم عملیات قابل افتتاح در پروژه آبیاری تحت فشار کلاسیک برای اراضی مابین سنترپیوت واقع در بخش های 6 و 7 را 200 هکتار اعلام کرده و تصریح نمود: با توجه به کاهش نزولات آسمانی در منطقه و تشدید مشکل آب، مدیریت نحوه استفاده از آب موجود امری حیاتی بوده و به همین منظور و با هدف افزایش بهره وری و راندمان تولید اجرای طرح های آبیاری تحت فشار کلاسیک جزو برنامه هایی است که طی امسال و سال های آتی با جدیت هر چه تمام تر پیگیری خواهد شد. در همین راستا با استفاده از منابع داخلی شرکت، امسال مبلغ 41 میلیارد ریال برای این طرح 650 هکتاری تخصیص یافته که 30 درصد از کل پروژه اجرایی گردیده است.

✅ وی در پایان گفت: در سالجاری با تخصیص بیش از 181 میلیارد ریال از محل منابع داخلی شرکت بخش عمده ای از طرح ها در دهه مبارک فجر افتتاح و به مرحله بهره برداری خواهد رسید.

 

✍️روابط عمومی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان